• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Lappis
    Jag kände mig vettskrämd med att försöka bli gravid igen efter MF, och sen kanske gå igenom samma sak igen. ingen rolig känsla.

Tror du att du kan hjälpa mig med en mening på franska??????

• Telemarkgrrl

Jag kör på Treo, enligt papprena från kliniken får man inte ta det ÄP-dagen men det står inget om dagarna innan. Alvedon är sockerpiller.

• Lapinette

Mrs B - jag är ingen stjärna på franska och absolut inte på att skriva (prata funkar ok) och tyvärr har jag inte maken på MSN (han står ju på mässan i Barcelona) för då kunde jag be honom om hjälp.

• Piggelin1

telis - fyyy för skallebank! Hoppas att det går över snart.

• Piggelin1

En helt annan sak - är det ngn här som drabbats av "bebis-handled"? Dvs som musarm eller tennisarm? Mannen min har fått svinont i ena handleden efter att ha burit runt på A & var på apoteket & köpte sån där smärtstillande salva (ibumetin, tror jag) igår. Tänkte iofs fråga på BVC nästa vecka om de har några tips, men eftersom det finns så mkt samlad visdom här, så frågar jag er med

• Telemarkgrrl

Mrs B, jag har en man som är jätteduktig på franska, även om han inte är infödd. Jag kan be honom om hjälp om du vill?

• Victory

Mina svärisar kan vara lite jobbiga också, inte minst sedan vi berättade om graviditeten (de har ju längtat sååååå länge på detta och ville berätta för ALLA sina vänner på en gång!). Nu senast sa de att vi ska få överta deras skidpulka (alltså till längdskidor). "För sen MÅSTE ni ju ut och åka skidor med bebisen" (bara för att de gjorde så i sin ungdom). Men hallå! Vi åker aldrig skidor (tror inte ens att jag äger ett par) och vi vill kanske inte leva vårt liv exakt som de gjorde!

• Mrs  B

Telis

Tack gärna!!!

Jag har nämligen en kompis på Facebook som bor i Kanada i den franska delen och det hade varit kul att veta vad hon gör idag/gjorde igår (?), (hon har nämligen skrivit en mening på franska, annars skriver vi till varandra på engelska).

• Mrs  B

Telis

..fait des lentilles pour ma fille ouach!

Svar på tråden Barnkarusellen