• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Tack snälla söta för det trevliga lunchsällskapet! Och ett särskilt stort tack till Livia, vilket litet charmtroll! Det var nog det första barnet någonsin som inte börjat gråta när jag tittat på det.

Nattson, jag var också nervös första gången jag skulle på tråddejt men det är ju fantastiskt vad alla är trevliga här i tråden. Nu behöver du inte vara nervös till nästa gång.

• Victory

Hallå! Minns ni mig? Jag hade helt missat att det startat en ny tråd, det säger väl lite om hur sällan jag tittar in här...
    Vi håller på att måla och tapetsera i köket så det blir inte så mycket tid över.

Nu har vi varit på UL! Det gick jättebra, tänk - det FANNS en liten krabat därinne! Den rörde sig lite och hjärtat pickade på. Men den gillade inte när BM tryckte på magen, då spjärnade den emot med benen allt vad den orkade! Vi fick i alla fall bekräftat att jag var i v. 16 och inte 18 (som BM på vårdcentralen sa). Så BF är den 27/7, helt enligt MINA beräkningar. Men på grund av den stora avvikelsen från BM:s beräkningar ska vi få komma tillbaka i v. 19 och göra ett nytt UL. Det gör ju inget! Den verkade i alla fall frisk. Vi vill inte veta könet men vi fick båda en känsla av att det kan vara en pojke (utan att vi såg något). Jag lägger ut en bild så snart jag kan.

Nu verkar allt ha vänt och jag mår äntligen toppen, efter de senaste månadernas melankoli. Magen börjar också synas och det känns underbart. Hoppas bara att förkylningarna håller sig borta framöver så att jag kan börja om att träna.

Ni får ha överseende med att jag inte kommenterar de senaste händelserna i tråden men jag har inte möjlighet att läsa ikapp allt. Hoppas i alla fall att ni alla har det bra!

• Tinga

Hello girls! Nu är jag tillbaka från en härlig semester, fullmatad med ny energi. Och, tro det eller ej (med tanke på tidigare inlägg ) även fullmatad med glädje över att vi faktiskt ska få TVÅ barn; nu när nyheten väl sjunkit in kan vi båda två glädja oss åt att få två snustroll på en och samma gång.

Jag har bara hunnit läsa de tre senaste sidorna, så jag har noll koll på läget känner jag, bortsett från att jag från alla grattis kan utläsa att Vänner har fått nytt jobb i Karlskrona. Därför sällar jag mig till grattiskören, Vänner! Då får du ju närmare till Skåneträffar än Göteborgsträffar framöver!

Jag ska försöka läsa ikapp det jag missat, men det lär väl ta några dagar, så är det några stora nyheter jag missat får ni gärna fylla i luckorna med en snabbrepris. Och Piggelin och Lappis - inlägg i resetråden är härmed utlovat, även om det förmodligen dröjer några dagar till. Känner att jag har gott om tid på mig, med tanke på andra skribenters ledtider!

Kan också tillägga att jag mår finemang; enda sättet jag märker av graviditeten är att jag nu fått en liten bulle på magen. Än så länge kan jag ha mina vanliga byxor, men inom ett par veckor är det nog kört. Lovar att komma med fler reflektioner kring det här med tvillingar framöver, men hinner inte skriva mer just nu. Måste ju jobba lite också! Apropå jobb så berättade jag idag för mina kollegor om vad som är på gång, och de blev glada för min skull; även chefen. Vi håller just nu på att rekrytera till en tjänst i gruppen och nu blir det troligtvis så att man tar in två stycken istället för bara en, och så får jag någon annan tjänst när jag kommer tillbaka efter föräldraledigheten. Passar mig alldeles ypperligt!

• Lapinette

Tinga - förstår inte vad du menar med inläggen på restråden!?! Välkommen tillbaka och grattis till tvillingarna!!! Jag tror aldrig jag hann gratulera dig innan du åkte (har för mig att vi gick om varandra, jag hem från Italien och du ned till SydAfrika). Livet verkar ju rulla på finemang för dig. Härligt!

• Tinga

Lappis - tusen tack! Jag var på konferens när du åkte till Italien, och sen åkte jag till Sydafrika när du var iväg, så det stämmer väl att vi gick om varandra då. Ja, jag klagar verkligen inte på livet just nu, utan det känns som att pusselbitarna faller på plats en efter en. Det var riktigt jobbigt där ett tag efter tvillingbeskedet, men nu har det sjunkit in och allting känns bara bra. Ursäkta om jag låter lite otacksam, men när man inte alls är förberedd kan det kännas jobbigt att få ett sådant besked. Alla i vär närmaste omgivning har iallafall mött beskedet med jubel, och det har absolut hjälpt mig i mina "processer". Jag läste i någon bok att "alla" skulle beklaga att vi ska få tvillingar, med tanke på hur jobbigt det kommer att bli och bla bla bla, men hittills har alla reaktioner enbart varit positiva. Kände mig lite ledsen där ett tag, för hur kul är det att berätta att man är gravid om man tror att man ska få negativa kommentarer från alla? Nu har jag iallafall bestämt mig för att högaktningsfullt strunta i mycket av den (negativa) information som finns om tvillingar, och istället skapa mig en egen uppfattning.

• Mrs  B

Hej Tinga!
    Välkommen hem!!!!!!!
    Hoppas resan var underbar, ska gå in i er resetråd och läsa om den sen.....
    Har en kompis som också har varit/är? nere i Sydafrika nu. Andra gången för henne tror jag.

Ska vi kolla kallendern för en tråddate sen kanske när det lugnat sig lite för dig??????

Kul att er tråddate blev lyckad i Stockholm!
    Synd att man inte kan hänga med på ett hörn........
    Lär nog inte komma till huvudstaden inom den närmsta tiden heller.

• Lapinette

Trådlunchen idag var av det spontana slaget. Tror det var AM som frågade Telis och så hängde vi andra med på ett hörn . En seriös date blir det när göteborskorna är i storstan!

• start september

Välkommen hem Tinga!

Det låter som ni haft det bra och tänk vad vältajmat att du och maken fick den här tiden för er själva för att reflektera. Det är klart att det var ett stort besked att smälta.

Vad skönt att du mår så bra fortfarande!

Ska spana i resetråden efter berättelse så småningom.

• start september

Victory,

kul att se dig här!! Vad skönt att du mår bättre! Och vad skönt att du sett den lill* på UL! Ofta tror jag att man vet ganska bra själv, BM är lite väl slavisk med sin snurra. Och att få ett till UL om några veckor är väl jättebra!

Svar på tråden Barnkarusellen