Hejsan hejsan!
Fler som har en trött dag. Jag var väldigt nära att sälja bebben imorse, bad maken ta med henne till jobbet men han vägrade. Hon har flyttat sin gnällperiod till mitt i natten och skulle prompt snutta och äta mellan halv tre och - tja, till maken gick upp vid sex.
Jag lackade ur rätt bra när hon till slut låg och åt och kräktes på bröstet samtidigt. Stoppade henne i spjälsängen i ett annat rum tills maken inte stod ut utan hämtade henne. Och då blev hon tyst givetvis, tills han gick upp och lade över henne till mig igen... Kände mig inte vatten värd, och rankade inte henne mycket högre. Fast efter lite sömn känns det bättre, och nu har hon sovit rätt bra.
Det var dagens klagovisa. Över till annat...
Oms, jag borde sluta gnälla. Vilka bestyr ni fått med Mathildas mage. Jag prövade mjölkfritt i en vecka och höll på att gå upp i limningen. Längtade givetvis efter alla godsaker bakade på mjölk o smör som låg i frysen. Fick försöka nöja med med mjölkfri leverpastej och små sojayoghurt med jordgubbar. Prövade ett sojapålägg som skulle likna cheddarost - urrk! Glass på havremjölk var inte heller någon höjdare.
BS - heja heja! Stå på dig med amningen. Nu förstår jag hur attans jobbigt det är att både amma ofta, och att försöka att inte amma. Man vill ju så gärna ha bebben tyst på natten så att partnern for sova.
Muggles - pigga upp dig med kakan, socker håller humöret lite i schack i alla fall, trots tröttheten. Jag hade intentionen att skippa socker idag för att se om det lugnar ner Mindre, men det gick inte så bra. *rodnar* Inte ens de hägrande dyra jeansen i garderoben kan få mig att avstå.
Pirr! Så nära för dig. Helt ok att shoppa tycker jag. Vi har bara haft strl 56 till Mindre och det har funkat fint. Tvättar 60 grader och tumlar, och nu känns pyjamaserna från H&M för små, men det mesta andra funkar. De har nog krympt i tvätten, för sååå stor är inte Mindre. (4,5 kg någonting. )
Muggles igen - helt ok för mig att flytta till FL, om vi kan hitta något ämne som känns logiskt.
Suck - får nog gå nu. Har lite motsatt problem mot många andra här - mjölken droppar om brösten. Och inte sätter de fart när bebisar skriker - utan när som helst känns det hur det börjar strama och sen blir det blött om inte läckskydden är på.
Muuuuuu