• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Omsan, det låter jobbigt med lilla tjejen, när kan man räkna med att det kan börja bli bättre? Jag hade ju också problem med att komma ut på promenad men av en helt annan anledning, Iris ville ju inte ligga i vagnen. Jag har många fler kilon än du att gå ner vilket känns trist eftersom jag inte verkar komma någon vart med det.

Vilma, så imponerande!!! Jag hade nog väntat in första mensen och sedan börjat med ÄL-tester! Det vore ju roligt om det tog sig på första försöket för er efter allt testande!

September, tack och visst har Iris blivit stor! Fast hon är ju rätt stor för sin ålder också i och för sig men hon ser å andra sidan inte mycket större ut än sina jämnåriga på öppna förskolan.

Muggles har ni kommit någon vart med att titta på ny vagn? Skulle också vilja ha ny men har vi klarat oss så här länge med pansarvagnen kanske vi klarar oss tills det är dags för sulky, det kan väl inte vara långt kvar.

• Telemarkgrrl

Mugglan&nner, lägenheten är bokad. Ska bli jättekul att se er igen!

• Lapinette

BT är en katastrof!!!!!!!!!! Försökte säkert 50 ggr igår men kom inte in.

• Nattson

Sweet, vad kul att se dig i tråden, det var längesedan känns det som! Ingen ringde från MVC igår så jag antar att jag inte har UVI om de inte ringer idag förståss.

Vet inte hur många ggr jag försökte komma in på BT igår utan att det gick! Katastrof!

BS så då kommer du också på måndag? Vad roligt!

• pirr!

Grrrrrrrrrrrrrrr för BT (eller om det nu är vårt bredband?) Har nästan givit upp att försöka komma in här efter alltför många misslyckade försök de sista två veckorna!

Oavsett, är de skönt att vara tillbaka (så länge det nu håller i sig innan det krashar igen )

Ser att det mesta är sig likt; hopp och förtvivlan, glädje och likgiltighet. SEr fram emot en händelserik vår för våra IVF-are!!! Hoppas såååå att allt ska gå vägen!

Såg att det är en tråddejt på gång i SThlm! Spännande. Är datum bokat än?
    Jag är ju ledig nu, vilket är fantastiskt lyxigt. Njuter varje dag av att disponera tiden som jag vill utan att styras av någon eller något. Bäst att njuta innan den lille/a kommer!

Köpte de första små bebiskläderna igår- kändes helskumt och nästan förbjudet. Fast visst måste man väl få börja lite i v 33?! Vilken storlek hade ni på de första kläderna? Så svårt att veta..

Nu ska jag ner och hämta tvätten! Återkommer? om BT och bredband vill

• muggles

Trött idag

Kunde inte somna igår och när jag väl nästan gjorde det (vid 00-tiden) vaknade Moa. Nattade om henne, sedan vaknade hon vid 3 och skulle ha mat. Och sedan vaknade hon kl 5 och tyckte att livet var toppen och varför är inte alla uppe? Försökte vagna om henne men det gick inte. Vid 6 gick maken upp och satt med henne i knät en stund och till sist somnade hon om (men bara en halvtimme). Nä ibland är det inge kul att vara småbarnsförälder. Stackars Vänner om hon håller på så här i Stockholm...

Tack Telis för bokning av lägenhet - vilken grymmeidé att vi fick bo där! Mycket bättre rent praktiskt än hotell och billigare dessutom.

BS: nä vi funderar lite smått på att byta men inget akut. Jag tror man brukar ha sittvagn tills de är ca 3 år och sedan byta till sulky(?). Såg det någonstans men vet inte om det stämmer. Men man kan säkert byta till sulky tidigare iofs.

• muggles

pirr: vi hade stl 50 på de första kläderna och 56 hängde som tält på henne Undrade just för ett tag sedan hur det går för dig. Just ja, du gick ju hem tidigare (med havandeskapspenning?) så det är ju inte dags än på ett tag.

• pirr!

DEt stämmer att jag fått havandeskapspenning. Är hemma andra veckan nu.

Skulle ju vara kul att träffa er göteborgare med era små på lunch/ fika eller promenad nu när jag också är dagledig! Förstår att ni ska till SThlm nästa vecka, men sen kanske?

• BrudSommar2006

Lapinette, visst var det väl AM och Livia, du, Nattson, jag och Iris och någon mer, var det Telis?

Svar på tråden Barnkarusellen