• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • start september

Själv har jag nu gått in i vecka 26. HB-värdet är inte så bra trots Niferex, men jag är piggare nu än på hela graviditeten så jag hoppas att det fortsätter så. Det sprattlar och sparkar då och då där inne, det känns som en trygghet även om tankarna lätt vandrar. De två senaste nätterna har jag drömt helt sjuka drömmar om att barnet kommit, men att maken fött fram det och jag kom försent till förlossningen. Inatt drömde jag att ett test visat att barnet inte var friskt, men att testet kunde vara fel. Helskumt, men troligen händer det endel i det undermedvetna nu. Inga förlossningsdrömmar än, men kanske sätter det fart när vi går kurser och sådant, jag har inte läst så mycket än.

• start september

Aha, är det Barcelona snart? Var det inte bröllop i Frankrike snart också?

Jag smygläser med glädje resetråden, särskilt nu när det inte blir så mycket av den varan.

• Lapinette

September - maken sitter just nu på planet ned till Barcelona för mässa denna vecka. Jag åker ned och tar weekend med honom på torsdag. Bröllop i Paris är det i början av mars. Sen Hong kong i april. Däremellan en IVF.

• FruCicci

Tjingeling!

Här har vi haft det jobbigt med en bebis som har varit rejält sjuk, han hade 40 draders feber i fredags och någon magsjuka, så det har kommit ur alla hål... Men nu verkar han må lite bättre....
    Hinner inte mer än in och säga hej!!!
    Jag tittar förbi i morgon om jag hinner, på lunchen, och om det inte inträffar ngt så röstar jag också på MORNINGTON den 23 februari!

kramar till er alla!

• start september

Lapinette, aha då har jag koll! Låter som en ypperlig planering.

Cicci, låter inget kul med magsjuka. Skönt att han kryat på sig!

• Liten med Mindre

Oj, magsjuka hos er med Cicci - inge skoj. Hoppas att ni stora klarar er, och att lillkillen piggar på sig.

BS - hur går det utan maken??

Tror jag berättade om min Anna Wahlgren-inspiration i fredags - och då försökte jag med modellen att mata bebben tills den inte ville ha mer, med tanken att den då skulle sova bra i flera timmar. Nåväl - Mindre åt massor, och blev trött. Men sen misslyckades vi med sängläggandet, och jag tänkte att då ammar vi väl lite till så att hon somnar om. Tji fick jag - all mat returnerades i sängen och på bebbe och mig. Tror nog inte AWs matningmetod funkar för bebisar med känslig magmun... Så det blev nytt bad och mer restriktiv matning... Inget nytt AW-försök sen dess.

Imorse hade vi en ny lång vakenperiod mellan 3 och 6. Blev trött på bebben så in i norden, men sen låg hon och log mot mig och jollrade ett tag när vi bytte blöjor, så jag smälte igen. Men maken fick ta över och natta så att hon inte skulle snutta ihjäl sig och kräkas överallt.

Och, nu har farfar med fru åkt hem efter besök under helgen. Alla stora besök avklarade. Imorgon är nästa prov att jag och Mindre ska åka bil själva och sova hos mina föräldrar. Jag som inte kört bil på evigheter! Spännande!

Lappis - du kan väl njuta lite av Spanien åt mig med. Så härligt med resor.

Vänner - grattis till jobbet! Det är verkligen drömmen att hitta nytt jobb på mindre ort.

Nu ska jag nog vidare och packa lite grejor för i morgon. Bäst att vara ute i god tid...

Tjing!

• viktualia

Tjoho!

Grattis till jobbet - Vänner och spännande med flytt och allt!

Brunch på Mornington den 23:e - prel är jag med på det... ska bara få ordning på tillvaron - dvs orka börja resa på helgerna igen!
    Maken lurade iväg mig till Säfsen för en dags slalom idag, få se vad hur pigg jag är under veckan.

*vinkar till alla*

• Mrs  B

Hej hej!!!!

Här har ni en trött mamma som knappt orkar tänka, huvudvärk och vill bara sova, zzzzzzzzzzzzz.

Har haft barnvakt till Malte för första gången idag, mormor och morfar, så Max och jag kunde gå på hockey och titta på maken. Kul!
    Sen blev det middag hos mormor och morfar och nu är vi hemma.

Vänner
    Grattis till jobbet!!!!!!!!!!!
    Får man fråga var i Blekinge flytten bär av, på ett ungefär?????
    I rätt del av länet så har vi inte så långt ifrån varandra.

• Vännerfan

Tack för alla grattis!!!!

MrsB,
    Jobbet ligger i Karlskrona. Så det är nog en bit till dig och alla andra trådisar tyvärr.

Liten,
    Är man intresserad av att få jobb på mindre ort är arbetsmarknaden bra nu. Alla jag känner som har velat byta jobb nu och/eller flyttat från stan har lyckats rätt snabbt. De var superintresserade när jag ringde. Hade de inget själva slussade de mig vidare, för de ville gärna ta tillvara kompetenta personer som ringer utifrån och kan tänka sig flytta sa de. (Jag är ingenjör som du.) Så vänta tills några månader innan du vill börja jobba igen och sök!

Sen tror jag inte att det där med att de bättre jobben finns i storstäderna alltid gäller. Det kan ofta vara lättare att få mer ansvar på mindre ställen där man har bredare arbetsuppgifter och inte är lika många. Men de riktigt höga posterna på de riktigt stora företagen finns såklart i storstäderna.

Mornington den 23:e låter perfekt! Skulle tro att 12.30 passar mig och prinsen bäst, men har inte full koll på Moas mattider.

• Nattson

Hej på er!

September - De ringde inte från MVC så då ska det vara bra. Visst är de härligt att känna rörelser!

Jag har mått bättre än på länge nu i helgen och det var så skönt! Så jag hoppas att det håller i sig... Jag har börjat med Niferex så det är kanske det som kickat in!

Ska bli kul att ses idag på lunchen ni som kan komma!

Svar på tråden Barnkarusellen