• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Ahhh...Frejis, när är det 6 månder för din del??!! Antar någon gång under våren? Hoppas i detta fall att det är ärftligt! På min sida har jag inte ärvt mammas intertilitet. Hon blev på smällen bums efter att ha slutat med piller vid 34 års ålder!

En läkare på SH sa till min väninna att i vår ålder (37) får man räkna med att man borde ha blivit gravid inom 2 år och inte det där 1 åriga som man normalt säger. Så jag hoppas något händer innan sommaren...sen passerar jag vår 2-års dag.

• Piggelin1

F-n, glömde kopiera, & så försvann mitt inlägg - jag börjar om igen...

Hej iaf allihopa! Vad kul med en massa gott babbel att läsa ikapp!

Tinga, välkommen hem! Har tänkt massor på dig & din make & undrat hur ni hade det i Madikwe! Har tom pratat med mannen om det flera ggr de senaste veckorna! Hoppas verkligen att ni är nöjda så att jag inte får dåligt samvete för att ha lockat er dit Vad härligt också att ni landat i detta faktum att ni ska få tvillingar! Perfekt med semestern så nära inpå beskedet, så att ni fick möjlighet att landa ordentligt tillsammans! I helgen såg jag en födelseannons för en av tjejerna från mitt Magplask, en flicka & en pojke. Hon var en av de som jag pratade ganska mkt med, så jag har undrat just hur det gått för dem

Vänner, håller med Tinga ? tack för att du roar oss med att berätta om dina försök i köket

Frejis ? kul att se dig härinne! Låter som ett klokt beslut att avvakta med ivf när det är så mkt funderingar som snurrar runt i skallen för tillfället. Man måste gå på magkänslan, annars mår man bara kasst!

Muggles, innan jag glömmer det eller du loggar ut ? tid/lust att ses en sväng på dagen imorgon?

• Victory

Tinga: Jag trodde att det var du som låg före mig!

Muggles: Jag har ju inte börjat mäta magen än men jag kan tänka mig att det är ganska oexakt. Har inte metoderna utvecklas nånting alls på 100 år?!

• Victory

Jag har ju förresten hunnit beöka huvudstaden i förra veckan! Men det var en blixtvisit (tvådagarkurs) och jag hann bara träffa en kompis på kvällen och shoppa lite på Lush. Bodde i gamla stan och det var så himla mysigt! Vill snart åka ner igen. Min kompis har köpt ny lägenhet så det är inte omöjligt att det blir någon tur i vår (innan magen blir för stor förstås).

• Mrs  B

Muggles
    Tyckte det var roligast med Max när han hade passerat 6 månader och rutinerna började bli bättre liksom maten och sömnen. Nu när trotsen är igång igen är det kämpigt med honom men allt går upp och ner som sagt. Igår hade vi det riktigt mysigt när Malte sov och det får man ta vara på och leva länge på.

Frejis
    Klokt beslut att ta när man inte är riktigt motiverad!
    Jobba vidare på vårkänslorna istället nu!!!!!

Lappis
    Läste i en föräldratidning på BVC förra veckan om IVF och den andra varianten (ICSI eller något?????).
    Väldigt intressant läsning!

• Piggelin1

Muggles igen, förstår att Vänner & du ska träffa din kompis som jag träffade i förra veckan? Angående att allt rullar på enkelt där - kunde inte låta bli att fnissa åt din mans beskrivning av dottern Tycker den är rolig & kunde inte låta bli att berätta för mannen om den

Var ni kvar på festen länge i lördags förresten? OT OCH internt samtidigt, jag vet - sorry alla andra!

Angående (svär)föräldrar med mkt åsikter - min mamma tjatar om ersättning stup i kvarten - det måste vara så att lika väl som man propagerar för amning idag (om det funkar), så propagerade man extremt mkt för ersättning på 70-talet plus att man inte ammade mer än 3-4 månader på sin höjd. Det var liksom det som gällde & föräldrarna tror att det är samma som gäller idag... Jag rycker mest på axlarna & struntar i vad min mamma säger. Speciellt som Amanda verkligen vuxit till sig ordentligt på min mjölk - sex kilo numera... Samtidigt som mamma propagerat för ersättning innan, så är hon nu orolig för att A inte ska komma i dopklänningen på söndag - då är det väl tur att vi inte gett A ersättning OCKSÅ! Tydligen har de flesta andra varit ca två månader ism dopet & A blir ju tre månader nu till helgen. Jaja, det ger sig, får väl sprätta lite i ärmarna i värsta fall (fast då skulle nog mamma gråta blod...).
    Min ena bror berättade förresten att mamma propagerat massor för ersättning ism att de fått sina tre barn också, men de strumtade också i att lyssna på henne, svägerskan hade ju också mjölk så att det räckte... Som sagt, man får ta parenteserna med en nya salt - fast det gör jag ju när det gäller mkt annat med

• Telemarkgrrl

Välkommen hem Tinga!! Ska spännande att läsa om er resa sen!

• Telemarkgrrl

Tinga skrev 2008-02-12 09:41:33 följande:

Haha, fjuttigt med en - fråga alla enbarnsmammorna i tråden hur fjuttigt det är!
    Eller oss som inte har en och inte verkar att få någon heller.
  • Telemarkgrrl

Frejis, känns det inte rätt så är det helt rätt att ställa in (eller skjuta upp)! Håller tummarna för att du fortsätter att gå i din mammas fotspår!

• Frejis

Lappis, sex månader är *räknar* i april. He he, får se om det stämmer eller inte.

Vilken laddad fråga, det här med ersättning eller amning. Har förstått tidigare att det är ett riktigt minfält och undvikit alla diskussioner om det

Piggelin, är A. redan tre månader gammal? Tiden går fort.

Svar på tråden Barnkarusellen