• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Yes, vi ses 11:30 i Sturegallerian!

• muggles

Halloj!

Liten: en fråga - har du rapat Mindre noga efter matning? Moa har ju också defekt magmun och rapar man henne (ibland behövs det flera ggr) så brukar det komma upp mindre sedan. Dessutom kan det ta några dagar av mkt matning innan de börjar sova mer på nätterna - kan vara lite fördröjning på det där.

Vänner: jag kan nog anpassa mig till 12.30. Hon brukar käka runt 11.30-12.15 men det går nog att twista till. Viktigast är att hon kan sova 13.00 (fast inne kommer det inte att gå...)

Jag vet inte riktigt vad som pågår men jag tror att det är utv.period för hon äter extremt dåligt på dagarna och har lagt sig till med en nattmatning till istället (fel håll!). Sover gör hon också sämre både på dagar och nätter så hon kör hårt med oss nu Gröt äter hon glatt till frukost men vägrar annan mat just nu (före förkylningen gick det ju bra, suck).

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!!!

Sitter och dricker kaffe för att orka dagen......
    Har som vanligt inte fått sova i natt.

Vänner
    Har ju bott ett år i Karlskrona när jag pluggade och bruka åka dit en sväng på sommaren, så d kanske vi kan ses????

• fru AM

Hej alla! Har precis kommit hem efter snabbinsatt trådlunch med Brudsommar + Iris, Nattson, Telis & Lapinette. Även Cicci + Victor dök upp. Jättetrevligt i all sin enkelhet! Till och med Livia som egentligen borde varit för trött för att umgås tyckte det var kul. Hon har ett speciellt öga för Telis verkar det som.

Kram till alla - tack för mysig lunch!

• Lapinette

AM - Livia är ett otrolig charmtroll!!! Det var trevligt att träffas synd bara att man var tvungen att hasta tillbaka till jobbet. Nästa gång (brunch den 23:e) blir det ju lite längre.

• Nattson

Hej!

Jag tyckte att det var jätte kul att träffa alla, erkänner att det var lite nervös. Men ni var så trevliga allihop så det var inte hade jag inte behövt vara!

• Lapinette

Nattson - näh, visst var vi inte så farliga!

• Nattson

Alla tre bebisar var så söta, undrar just när det verkligen ska sjunka in att man kommer att sitta med en liten snart om allt går bra resten av graviditeten.

• fru AM

Det var verkligen kul att träffa er trådisar i verkligheten! Tur att inte Livia avskräckte någon från att fortsätta försöka ... (?) Lappis - ha det så härligt i Barcelona! Hoppas Valentinmiddagen blir lite speciell i alla fall - trots makens kollegor

Svar på tråden Barnkarusellen