• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

AM, jag tror inte att någon har bokat brunchbordet än så du (och särskilt Livia ) får jättegärna hänga på!

• Piggelin1

Igår var förresten Amanda & jag ute på längsta bilturen hittills, närmare bestämt i Halmstad över dagen. Funkade hur bra som helst (& det är såååå skönt att ha den nya bilen!!) - en del barn avskyr ju att åka bil, men än så länge verkar det ju funka med Amanda! Gott!
    Så igår träffade familjens äldsta familjens yngsta, skiljer sisådär lite drygt 95 år på dem Min gamla mormor var sååååå glad för att vi kom & man såg att handlaget verkligen sitter i när Amanda låg/satt i hennes famn! Det är lite för långt för henne att komma hit upp till dopet till helgen, men då får man ju göra så att vi åkte dit istället! Amanda fick en doppresent & sen fick jag ett kuvert med en hundralapp, som mormor ville att jag skulle köpa lite blommor för, som ska stå på bordet ism dopkalaset på söndag. Hon är för söt! Det kommer att bli såååå tomt den dagen hon inte längre lever - vi har en så mysig relation hon & jag. Spelar ingen roll att det skiljer 58 år på oss!

• Telemarkgrrl

Lappis, status idag är huvudvärk och ryggvärk. Hoppas att det är något tillfälligt. I synnerhet eftersom jag har jobbmöte kl 18 ikväll med påföljande middag, det blir en lååååång arbetsdag.

• Piggelin1

Frejis - ja, tiden flyger verkligen iväg, Amanda är stora damen både åldersmässigt & viktmsässigt
    "Stabil" som mormor sa igår

• Mrs  B

Ja, det där med svärmpr är ju ett kapitel för sig. Ni vet ju hur min är!!!!!!!!!

Däremot har jag aldrig fått några kommentarer om min amning och ersättning av vare sig min mamma eller av svärmor.
    Däremot av andra en hel del, men där strider jag tillbaka.

Piggelin
    Malte döps den 2 mars, 2 månader då, och väger redan 5 kg nu, så vi får väl se hur det blir med dopklänningen........

• Piggelin1

Hörde av en kompis som var på besök i förra veckan att barn aldrig kan vara/betraktas som feta innan de fyllt fyra år - valkar & veck är bara bra att ha, lite att ta av om de blir sjuka Så det känns helt OK att Amanda börjar likna en Buddha mer & mer. Fast visst är det facsuinerande att tycka det är gulligt med massor av veck, så är ju inte riktigt fallet när man är vuxen....!

• Lapinette

Frejis - jag håller tummarna för att vi båda testar positivt i april!!

Som sagt, alla säger att man ska vara motiverad inför sin IVF men jag undrar hur i helsike man blir motiverad till något sådant? Visst, den första är man nog ganska så motiverad till och kände otroligt mycket hopp men jag kan säga att det inte känns lika hoppfullt denna gång. Stor del är nog försvarsmekanismen vi talat om tidigare idag. Vågar och vill inte hoppas för mycket för fallet blir så jäkla tungt sedan. Skulle jag vänta på den där motivationen som alla säger att man ska ha inför IVF'n så kan jag nog lägga ned verksamheten för den lär nog inte infinna sig...

Jag har istället bestämt mig för att göra ett till försök nu under våren och sen blir det sista försöket någon gång efter sommaren, typ september. Sen hoppas jag på att göra några FET emellan och efteråt. Detta är en plan, inget som jag känner tjohooo för och är superpeppad över att göra utan mer något som ska göras innan jag helt lägger mig ned och ger ger upp allt som har med barn att göra.

Sorry till långt och neggigt inlägg.

• Vännerfan

* Snabb paus i köket*
    Telis,
    Det stämmer att inget är bokat än. Ska vi göra en lista som folk får skriva upp sig på?

Än så länge är vi (jag glömmer säkert nån nu, har en stark känsla av det och inte meningen i så fall, fyll bara på!)

Mugglan
    Vänner
    Lappis
    Cicci
    BS
    Vickan (förmodligen)
    Telis
    Frejis
    A.M.

*hastar ut till grytan igen*

• Piggelin1

Muggles igen, läste en gång till det där som din svärmor hävde ur sig - låter nästan som om hon försvarade sitt eget agerande inför dig på ngt vis? ...och tänkte inte på att det kunde såra, speciellt då som du var nästan som känsligast dessutom. Fyyyy, vad klantigt, faktist! Fast igen, föräldrar är väl inte alltid kända för att inte vara smidiga, iaf inte min mamma...

• Lapinette

Telis - vad trist med huvudvärk. Nu borde du ju slippa den när du har börjat spruta. Ta alvedon! Här på jobbet har de enbart Treo och det får jag ju inte ta.

Svar på tråden Barnkarusellen