• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Mrs B, han säger att det betyder typ "...göra linser till min flicka". Det där sista ordet (ouach) har han inte hört men det kanske är nån slags utrop, som typ svenska uäck eller usch eller så?

• muggles

Sorry, slant på tangenterna förut. Bestämt menade jag, inte bokat!

Piggelin: kan tyvärr inte imorgon. Mamma kommer och ska antagligen vaccinera Moa mot pneumokocker (privat).

• Lapinette

Linser kan ju liksom på svenska vara linser man har i ögonen men så är det nog inte i det här fallet. Är linser äckligt att göra?

• Telemarkgrrl

Jag utgick bara från mig själv, jag tycker linser är äckliga. Men det kanske lika gärna kan betyda "hurra"!

• Lapinette

Telis - det låter som ett negativt uttryck så jag tror säkert du har rätt. Jag äter/har inte lagat linser så jag bara undrade om det var äckligt.

• Tinga

Piggelin - du behöver absolut inte oroa dig för rekommendationen av Madikwe; vi tyckte att det var jättebra där! Tyvärr fick vi inte se någon leopard den här gången heller, men vi fick ju se lejon massor av gånger, så det var helt OK i alla fall. Sen såg vi ju naturligtvis massor av andra djur också, så vi tyckte att det var bra. Hoppsan, nu börjar det här snart likna en reseberättlese! Återkommer i resetråden så småningom!

• Mrs  B

Telis
    Tackar så mycket för översättningen!
    Ska fråga min kompis om det var så att hon lagade mat till sin dotter.
    Gillar inte heller linser.....

• Liten med Mindre

Hejsan!
    En snabbvisit eftersom matmoster just vaknade.

Vi överlevde vår första egna bilfärd och sova över hos mina föräldrar. Jag gillar verkligen inte att köra bil, framför allt inte med andra (vuxna) i bilen. Men med en tyst bebis gick det fint. Kände mig riktigt normal när jag efter 5 veckor äntligen kom längre än 20 minuter hemifrån. Fast nu är det skönt att vara hemma i vår varma lägenhet så att jag slipper oroa mig för att hon fryser. Husägare har det nog kallare än vi i lägenhet.

Det låter jättemysigt med tråddejt, men jag tror att det får dröja lite med det. Är vi hemma kanske jag kan lura maken att gå på stan så att vi kan komma förbi. Men han hatar city på lördagar, och i allmänhet.

Frejis - låt vårkänslorna spira! Det är väl härligt att känna så??? Nästan så att jag själv är sugen emellanåt, när inte tröttheten är överväldigande. Men sen känns det som att jag vill se ut som vanligt innan vi kör igång...

Nu ska kossan langa upp maten - Muuu

• BrudSommar2006

Hej! Det är lite knepigt att gå in här när man är själv hemma men vi klarar oss hyfsat bra i alla fall.

I morgon ska vi till bvc, det ska bli spännande att se hur mycket hon växt, det var två månader sedan vi vägde och mätte senast.

Piggelin, ett par mammor i min föräldragrupp har varit hos sjukgymnast och har fått stödskena att ha efter att ha burit på vänsterarmen för mycket.

Nej nu måste jag visst rusa igen, hade mer jag ville säga men får försöka senare.

Svar på tråden Barnkarusellen