• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Nattson - tyvärr, jag har samma problem med SVENSKAR som jobbar och bor utomlands sa vete sjutton om det har med kultur/nationalitet att göra.. JISSES! Spolar de inte hemma eller????

• FruCicci

hej hej....

Åhlens i sthlm har jätte fint amningsrum där nere vid barnavdelningen, där har jag varit. Tyvärr kan det vara "icke-svenska" män som följer med sina fruar in som flaskmatar och sitter och tittar hysteriskt när man kastar fram tuttarna. Bläää, men det är iaf fräscht.

nattson och telis, vad äckligt! Jag smäller av! Vuxna människor!
    I Dubai är det ganska äckligt på vissa toaletter, de använder ju inte nes toapapper där (vissa nationaliteter)... hmmm de spolar röven med en slang och skvätter ner halva toaletten, det luktar inte hallon och det är värsta skridskobanan när man kommer in där (och lika fort går ut)...

ja ja, vädret, det har ju varit grymt i dag! har varit ute i 2 omgångar med min lille son och promenerat. jag blir glad och pigg av soooooool!

tiden går så foooort. Mindre är redan 5 veckor! jesus crist, känns som i går vi var och fikade Liten! Då hade du magen i vädret! Victor är snart 8 månader! Galet! han var ju nyss 6 månader, vad har dessa veckorna tagit vägen!?!?!?!?

Spännande med alla sprayande sprutande tjejer i tråden, låter ju onekligen jobbigt, men tänk vilken utveckling, att det kan bli ett barn pga detta! Fantastiskt!

Nu ska jag ge min son lite uppmärksamhet!

kramar till er alla

• BrudSommar2006

Idag har Iris matvägrat och det samanfaller ju bra med vårt besök på bvc där de säger att jag måste ge henne mer att äta! Det har smugit sig på så sakteliga, till frukost får hon smörgås och puré med yoghurt och det går fortfarande bra även om halva smörgåsen hamnar på golvet, till lunch får hon burk och där går det nästan bara om det är lasagne eller spaghetti nu, annars får man räkna med stängd mun, på eftermiddagen får hon fruktpuré och det går fortfarande bra och så får hon gröt till middag. Det går sådär, ikväll gick det inte alls. Nu ska hon tydligen äta gröt två - tre gånger om dagen helst, det kommer ju att bli en succe, och riktig mat till både lunch och middag. Det känns rätt så omöjligt att åstadkomma faktiskt.

Eftersom Iris är så stor så har jag tänkt att hon väl måste få i sig tillräckligt men så är tydligen inte fallet. Nu väger hon nästan 14 kg och är 79,5 cm lång.

• BrudSommar2006

Kram tillbaka förresten Cicci!

• viktualia

tjoohoo!

Skoj att läsa igen allt pladder här. Mina planer för helgen v 8 är fortfarande oklara. Prövning nr 1 blir att klara den kommande helgen när vi ska till mina päron. Känner mig alldeles instängd i min egen utmattning men men jag kommer nog ut ur "nya jobbet-garderoben" förr eller senare.

• Liten med Mindre

Vickan - intressant att det är fler som känner sig instängda av sina nya "roller". Välkommen ut i vårsolen när du känner dig redo.

Har en liten "låg" kväll - blir nog faktiskt mest stressad av kvällar. Vet inte riktigt varför. Det känns väl på något sätt så viktigt att kvällen och framför allt natten blir lugna. Även om det nästan säkert inte blir så. Och Mindre känner ju av det och är just nu extra skrikig.

Cicci - japp fikat känns som igår, ibland i alla fall. Kan knappt tro att jag vankat hemma i 2 månader nu.

• FruCicci

BS, 14 kg!!!!!!!! oj det var en rejäl dam du har. Victor är 69 cm o väger 9 kg, det var över kurvan! men men, hur som helst är det ju bra att de följer sin egen kurva och att de mår bra!!
    Skit i bvc, varför gör alla som bvc säger hela tiden?
    Lita på din instinkt, du är hennes mamma! Och en jätte bra mamma för Iris dessutom !!
    Jag tycker bvc är nötter. De kör på med sin mall 1A som om det stämde på alla barn. Äsch, jag har givit upp deras dravel och gamla skåpmat för länge sedan.
    Victor äter inte heller (jo ikväll när maken gav honom, men inte annars). Jag tänker bara, skit i det, när han blir hungrig så äter han och har han inte blivit det på 3 dagar så är det ngt fel på honom. Då går jag absolut inte till bvc utan ringer snarare vårdguiden.
    Tror Mugglan har sagt det tidigare, men siten growingpeople är faktiskt kanon bra.
    Förrästen, Victor åt inte så bra nu när tänderna ploppade upp, så det kanske är det Iris har på G?

Så snart han är bra i kistan så ska jag göra ett nytt försök med välling. Jag ska kämpa på med 2-3 ggr om dagen i 3 dagar, vill han inte ha då, så struntar jag i det. OCH jag ska se till att jag har slutat amma, i samband med detta försöket. Trött på att amma, vilken berfrielse när det är över. Jätte mysigt i 6 månader, men inte mer, för mig personligen i af...

Tjing tjing i gen

• viktualia

Liten - jaa lite lagom instängd var nog ordet, även om mitt liv på ytan ser ut precis som vanligt. Bara mer tid på jobbet, annars är allt som vanligt... fast ändå fullständigt uppochnervänt.

Läget på bebisfabriksfronten är lite snurrigt. I min värld finns inte mycket annat än mitt nya jobb och allt skoj jag har där. Alla projekt och utmaningar och alla nya intryck. Bara tanken på att vara tvungen att ta en paus därifrån känns HOTANDE och jag vill inte tänka på det. Alltså paus i meningen föräldrarledighet.

Maken är i en helt annan fas. Han har varit så länge på sitt jobb så han känner sig stabil där och nu är han sugen på barn. Jag bara går och gömmer mig, vill inte höra. Egot Vickan vill bara fortsätta mitt självförverkligande i form av mitt nya jobb. Dessutom är jag så nöjd med min "nya" kropp - dvs att vara lite lagom "smal" och bara tanken på att förändra min kropp känns också mest HOTANDE.

En annan insikt i min värld: Nu när jag verkligen räknar alla minuter jag är på jobbet, har jag insett att jag inte kom upp i 40 h/v förut. Pendlingen tar lika mycket tid som vanligt och 12 timmar hemifrån per dag är inte nån ovanlighet. hur FAAAAAAN ska det gå att kombinera med barn?????????? *ångest* Jag måste ju gå ner MASSOR i arbetstid för att kunna vara i närheten av att träffa dagisbarn under deras vakna tid på dygnet...

Inget är akut. Makens biologiska klocka tickar tydligen, medans min är tyst. Men ångesten finns där ibland.......

• FruCicci

Vickan - allting går till motsatsen är bevisad!
    (Härligt att din gubbe vill ha barn, det brukar ju vara tjejerna som startar en sådan diskussion och som du säger "tickar" våra klockor)...
    Gör din grej nu och planera in barn sedan. I dagens samhälle kanske man kan jobba lite hemmifrån?

• FruCicci

ha ha ha nu när jag för en gångs skull är inne o pladdrar så är det öken här inne och inte någon action alls
    Lika bra det kanske, jag får ta och gå o lägga mig, snart vaknar ju lille man, så jag satsar på 1h sömn innan det är dags... (han sover fortfarande inte, men men.... han är en solstråle på dagarna och jag älskar honom så mycket, så det gör inget)

tjingeling för idag/kväll

Svar på tråden Barnkarusellen