• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

Cicci - det har du HELT rätt i! Hemmajobb är tyvärr inte aktuellt på min nuvarande arbetsplats.

Hm... härligt vet jag inte om jag tycker att det är att hans klocka börjat ticka.. skrämmande mest faktiskt... *darrar av skräck i lagom dos*

Hur som helst, det är skönt att ha den här tråden att prata av sig i. Just nu hinner jag, ännu mindre än annars, prata av mig med mina vanliga vänner.... dvs jag har inte pratat med nån vanlig kompis på veckor.... hm..

• Piggelin1

God afton!
    Massa gott pladder att läsa ikapp, kul!
    Cicci, man bli alltid så glad av att läsa dina inlägg

Vickan - känner igen den där tröttheten när man börjar nytt jobb. Typ, helt slut! Men det verkar som om du trivs & det är kul & det är ju det absolut viktigaste! Avvakta bebisfabriken ett tag, herregud, ngt år hit eller dit spelar ju ingen roll! Minns inte exakt hur gammal du är, men jag hann ju bli 37 innan jag blev mamma, så du har plenty of time

• Piggelin1

Skulle också skriva att Du har sådan skön inställning till saker & ting - diggar det!

Skrattade gott åt det du skrev om ont i runkmuskeln i armen/handen igår - kunde inte låta bli att visa ditt inlägg för mannen, som stönar över sin onda arm! Hmmmm, det kanske inte BARA är Amanda som gjort att han fått ont i armen Speciellt med tanke på vårt ganska torftiga rumlande i sänghalmen...!

• Piggelin1

Hmmm, vad var det mer som jag skulle kommentera?

Telis & Lappis - spännande att följa ert "sprutande" - som vanligt lär man sig en hel massa!

Frejis, vad härligt att möta våren i Paris!! Jag vill med!! Minns en påsk som jag var där för många år sen & hälsade på en pluggande kompis. Såååå mysigt!
    I år blir det första gången på säkert åtta år som jag inte möter våren i Amsterdam hos brorsan. De är snart i flyttartagen till nybyggt hus & vi ligger lite lågt på resefronten ett litet tag till. Känns konstigt, kom jag på idag!

Men annars så har det ju varit GRYMT vårväder idag! Var ute i två timmar & njöt av solen, tog en kaffe på Victoriapassagen & använde inte vantar på hela tiden. Härligt! Intill stadsbiblioteket blommade vårgäck (tror det heter så) - ur led är tiden!
    Har varit lite anti att vara hemma de senaste två dagarna, men solen gjorde verkligen susen! Inget speciellt så egentligen, Amanda är en solstråle som sover som en stock så fort vi går utanför dörren, men har känt mig lite ur gängorna & låst kanske? Amningen är ju kanon att det funkar, men ibland blir man lite väl låst. Att pumpa ur har jag aldrig riktigt lyckats med - blir bara slattar (=meningslöst), så jag har lagt ner det. Fast samtidigt nu när jag tänker på det lite mer (& skriver samtidigt...), så är det ju bara för en väldigt begränsad tid, max sex månader & dessutom kanske enda gången ngnsin i mitt liv - så utifrån det perspektivet så är det ju lugnt egentligen
    Nu ikväll har jag varit alldeles fantastiskt oglamorös & storhandlat på Maxi inför helgens dopkalas. Fascinerande att man kan tycka att det är riktigt skoj numera - lämna A hemma & gå runt bland hyllorna & filosofera alldeles själv

• Piggelin1

Jahapp, nu blev jag alldeles ensam?

Telis, hoppas att VUL gick bra idag!

• Piggelin1

Lite annat OT-babbel - mannens resa till Kina har blivit uppskjuten till slutet av april, så det är lugnt på "vara ensam-fronten" ett tag till - gott!

Tinga - kul att ni är nöjda med Madikwe! Ser fram emot att höra berättelsen i resetråden så småningom! Jag såg inte heller ngn leopard när vi var där, mannen skymtade en på jättelångt håll, men den hann försvinna innan vi andra i bilen fattade vart vi skulle titta. De är väl väldigt skygga, har jag för mig?

• Piggelin1

Jag fortsätter hålla låda...

Lappis - ha en underbar weekend i Barcelona!! Ser fram emot att läsa om den resan också!

• Piggelin1

...och lite OT till... Idag har mannen & jag bestämt oss för att sälja av vår (fast kanske framför allt hans) ögonsten MiniCooper S Works (=värstingvarianten). Den är hur kul som helst att köra & från början hade vi tänkt sälja av min VW Lupo (inte ngn värstingvariant, däremot inga lån kvar alls på den) nu när vi äntligen fått vår V50. Men så räknade vi lite på det & konstaterade att Minin är en väldigt dyr leksak & samma pengar kan räcka till en hel radda weekendresor per år. Lite trist är det allt - den var sprillans ny när jag träffade mannen för 3½ år sen & jag minns att den bilen höjde imponerad-faktorn hos mig Men men, var sak har sin tid & RESOR & lyxiga restaurantbesök vill vi ju inte dra ner på alltför mkt Vi får helt enkelt köpa en ny leksak om några år igen!

• Vännerfan

Hej och mysig Alla hjärtans dag på er!

BS,
    Vi vill gärna träffa Iris så jag hoppas hon kommer med på brunchen! Vi är rätt fokuserade på matning och sömn själva så vi vet hur det kan vara, men vi skulle bli besvikna om hon inte kommer med!

Liten,
    Fredagsplanerna är att luncha var och en på sitt håll med gamla vänner i staden. Sen ev. träffa Cicci och promenera och/eller fika. Du kanske är sugen på att hänga på där?

Telis,
    Vad jobbigt med ont i äggisarna! Men när man fattar hur en ivf går till (inte för att jag helt fattat men...) förstår man ju att det borde kännas lite. Men, som Mugglan skrev, jobbigt att både ha ont vid äl och vid mens normalt sett!!

Jag är väldigt trött idag, men det är av goda anledningar. Hade en underbar dag igår. Efter babysimmet gick vi gemensammt till ett fik i närheten (Konstcafét, dit får vi gå Mugglan!!) och satt i solen och drack varm choklad och åt brownies medan sötisarna sov i sina vagnar. Sen på kvällen var jag och min svägerska på musikal på operan och såg My fair lady. Jag äääääälskar ju att gå på operan så det var jättekul! Jag ammar ju inte på kvällen längre så nu njuter jag av min nya frihet! Fast synd att vi inte kommer ut gemensamt jag och maken. Men det får vi ta i Blekinge sen! Det börjar poppa upp lite intressanta hus där nu efter att ha varit lite dött på marknaden ett tag. Känns spännande.

Tand nr 5 och 6 är uppe lite nu, otroligt vad han får många tänder snabbt tycker jag. Nu väger han strax under 10kg, vilket räcker för att släpa tunt på tycker jag! 14kg låter ju jättestort och så ska hon (Iris) äta MER!?

Förresten, prinsen äter inte heller självmant utan MÅSTE ha nåt ROLIGT att leka med under tiden. Lite tröttsamt faktiskt. Han kniper ihop munnen stenhårt annars. Häromdagen när jag gjorde kycklinggryta till honom så blev nog maten rätt bra tror jag, men han började med att vända upp och ner på tallriken så det mesta hamnade på golvet... Jag hällde upp ny portion som jag inte tog ögonen ifrån, men då tyckte han bitarna var för stora... Mixade lite, men fortfarande för stora. Mixade lite till men då hade det blivit kallt. Och sen hade han tröttnat på sin veliga mamma för länge sen och jag fick knappt i honom nåt. Det jobbiga är bara att då sover han inte ordentligt på natten sen, så jag kämpar verkligen stenhårt för att han ska äta vid varje mål...

Nåväl, nu ska jag ta mig en välbehövlig tupplur. Cicci, du ?lät? piggare nu, men annars tycker jag verkligen att du borde sova samtidigt som Victor ibland på dagarna. För det är ju verkligen svinjobbigt att vara så trött...

KRAM alla!

• Vännerfan

Piggan,
    Jag har också börjat tycka det är kul att handla! Som alltid hatat det förut. Speciellt barnmat och det går ju åt en del nu när de äter så mycket riktig mat och frukt i gröten, som dessert 2ggr/dag och som mellis... Vi handlar alltid på närmaste ICA (50 meter att gå), men efter att jag varit in en sväng själv på Maxi när vi var i Karlskrona gick jag länge och plockade ner alla burkar jag inte sett förut i vagnen. Maken undrade varför jag hade köpt 100 burkar barnmat som dessutom skulle fraktas ända därifrån till Göteborg...

Nä, sova var det ju! Gäääsp!

Svar på tråden Barnkarusellen