• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Halloj Sweet! Funderade just på var du höll hus, eftersom jag inte sett dig här sen jag kom tillbaka. Full rulle på jobbet, gissar jag? Kanske i livet i övrigt också?

Ja, det känns jätteskönt att nu ha kommit in i "tänket" kring tvillingar, och att kunna glädja sig åt att det blir två på en gång. Jag känner mig inte alls orolig, vare sig för graviditeten, förlossningen eller livet därefter, utan jag förlitar mig på att maken och jag kommer att lösa de problem som uppstår och jag tänker absolut inte ta ut några problem i förskott. De som kommer de kommer, och då tar vi dem allt eftersom de dyker upp. Ingen mening med att lägga en massa tid på att oroa sig för sådant som kanske aldrig inträffar! Jag har bestämt mig för att göra alltihop till en positiv upplevelse, så kanske jag kan få bidra med ett exempel på tvillingklubbens hemsida om att allt inte behöver vara jämmer och elände bara för att man får tvillingar!

• sweetstreet

Tinga!
    Sådan är min livsfilosofi också. tt försöka att inte ta ut oro i förskott!!
    Om problem uppkommer får man ta iut med dem då!!
    Annars är det ju ändå som om man upplever samma problem två gånger! Först när man oroar sig för dem INNAN de kommit, och sedan när man väl står där mitt i dem...
    Näe, om man gjorde så vore ju livet fullt av problem hela tiden. Det går inte!!

Ja det har varit mycket den senaste tiden.
    På jobbet och även privat.
    Förra veckan var M's moster här och blev magsjuk på kuppen. Hon förlngde då sin vistelse eftersom hon var alldeles för sjuk när hon skulle flygut hem. Själv hade jag ett seminarium jag skulle hålla förra fredagen så de var mycket jobb med det under förra veckan.
    Denna veckan kändes först lite lugnare, men jag skulle skriva en project report för ettt grant vilket är dead line imorgon, så det plus mitt vanliga jobb har tagit mycket tid.
    Och denna veckan har jag desutom känt mig tröttare än vanligt på kvällarna, vilket gjort att jag inte orkat så mycket när jag kommit hem.
    Tyvärr.
    Man önskar ofta att man bara behövde typ 4 timmars sömn, och att man hade energi som ett helt kärnkraftsverk. Tyvärr är det inte så för min del...
    Sju timmars sömn minimum under en längre period behöver jag, och nu ibland nästan mer. Och itne är man ettt kärnkraftverk för det...!

• sweetstreet

På tal om det måste jag dra nu. Jag är seeeeeen till jobet.....

kram på er så länge!

• sweetstreet

A.M
    förresten!
    jag har länkat lite till dig i mitt senaste inlägg på bloggen. Hoppas det var ok!?

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-02-14 13:57:39 följande:
    Telis - "litet uppdrag"! Det är väl ett jätteuppdrag! Så himla spännande att det redan är dags, och jösses vad jag kommer att hålla tummarna för dig! Stenhårt!
    Giggle 3

Tack!!

Tinga förresten, jag läser en blogg ibland som skrivs av en ganska nybliven tvillingmamma, Kapybarans gömsle: kapybaran.blogspot.com/ Jag tror tvillingarna föddes i somras. Visst låter det jobbigt ibland men framför allt så låter det underbart. För tillfället händer det inte så mycket på bloggen för hela familjen är i Thailand i massor med veckor men annars är den ganska kul att läsa.

Dessutom är kapybaror mina absoluta favoritdjur.
  • Tinga

Telis - tusen tack för tvillinglänktipset; ska kolla in bloggen därhemma, för jobbnätverket tillåter inte besök på den sidan. För mig som är resetokig låter det jättespännande att de redan nu, med drygt halvårsgamla tvillingar, ger sig iväg till Thailand under lång tid. Precis sådana funderingar har maken och jag, fast när barnen är 1.5 år istället.

Och kapybara - jag hade absolut ingen aning om vad det var för ett djur; var tvungen att googla. Såg söt ut på bilderna jag fick fram! Är det någon särskild anledning till att just dessa varelser är dina favoritdjur, t ex någon särskild egenskap de har?

• Telemarkgrrl

Tinga, dom har dessutom ytterligare ett barn, kanske i treårsåldern? Visst, det är kanske lättare att få tvillingar som nr 2&3 än som 1&2 men man har nog händerna fulla med tre barn också. Dom verkar ha en schysst inställning och precis som både du och Sweet sa så räcker det nog långt.

Ang. kapybaror, nej, det finns nog egentligen ingen anledning mer än att dom är så otroligt söta. Såg en för första gången i Montreal för ett par år sen och den var så fantastiskt söt där den låg och solade med magen i vädret.

• Tinga

Telis - ja, med tre så pass små barn är det säkert fullt upp! Fördelen som jag ser det med att få tvillingar som 1&2 är att vi kommer inte att veta hur det är att ha något annat än två på en gång, så man slipper fundera på hur mycket mer tid man hann lägga på barnet när man bara hade ett, jämfört med att få två på en gång.

Du kanske trots allt såg ett alter ego i den kapybaran; jag är säker på att du också är jättesöt när du ligger och solar med magen i vädret!

• Piggelin1

hej hej,
    Tinga - fasen vad snabb du är i tanken! Jag var synnerligen trög & kopplade inte ihop Telis Dalarna-planer med besök i Falun, när jag läste hennes inlägg!
    Heja, heja, Telis!

Gosnosen, håller verkligen tummarna för dig nu att det går vägen!!

Tinga, gott att höra dig skriva om din positiva inställning & detta att du inte ska ta ut problemen i förskott! Gott!!

BS - vilken gullig man du har som skickade blommor idag, speciellt nu när du är ensam hemma med Iris! Mannen min brukar köpa blommor med jämna mellanrum, men nu var det ett tag sedan! Hmmm, min födelsedag för en månad sen, så då är det ju faktist inte alls länge sen!

Sweet - låter bra att prata ihop sig med mannen innan bebisen kommer. Mannen & jag gjorde det en hel del också & det känns skönt nu!

Tinga - ja, det är allt lite trist med ögonstenen/MiniCooper'n - sa till mannen igår att sen får vi ta en rejäl "sista-tur" innan han lämnar den till den som köper den Skitfånigt säkert i mångas ögon, men lite känslan av att ta farväl av Dinkie-livet Men sen kan vi göra en massa annat roligt för de pengarna! Vi älskar ju att resa, ska så småningom flytta till nytt hus & om inte annat så kan pengarna behövas för framtida bröllopsplaner Hmmm, känns som om vi kommer att använda överskottet flera ggr om

BS igen - jag skrev vårgäck igår - VINTERGÄCK heter det ju! Alzheimer light! ...och ja, de är gula! Såg förresten de första blommande krokusarna idag!! Otroligt!

Svar på tråden Barnkarusellen