• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Japp, här i Barcelona är allt bara bra! Dessutom riktigt härligt vårväder med 17 grader och sol. Åker absolut nästa år igen när maken är här på mässa.

• FruCicci

Låter fantastiskt lappis!

Jag är pådojjan!
    Jag had druckit 2 dl wisky, för jag är så tröttpå magsjukan och magontent, sånu topg jg till de agmala hsumorsknepen. Höll föpr näsan och klunkade i mig, gött!!!! sEN FES JAG SOM SATAN.-d gÖTT T MED.

jIR SOM TELIS

MAILA MIG PÅ CLOWENAdler@hotmail.com

så får bestäämmer vi jag komme roch hämtar nyckalrna

KRAMAR

jag kollar på nmelodiis nu, ganska kass faktiuskt

Victor sonver, ,en har vaknat en gånjg redan, ,men han somnade om! PINGO

• BrudSommar2006

Hej Cicci, sitter också och kollar på melodifestivalen, jag håller tummarna för er och er sömnmetod i natt! Somnade han i sin nya säng nu? Kommer du att ta upp honom och amma och lägga ner honom igen varje gång det behövs? Antar att han inte går från att amma jättemycket till ingenting på en gång?

Iris vaknade ju en gång i kvarten för en vecka sedan och jag kände att jag inte gjorde annat än att amma så jag har ju kört sömnmetod light i en vecka nu och är nere i amning tre gånger per natt. Dessvärre vaknar hon ju flera gånger där emellan och är jätteledsen och så får man stryka henne över håret och lägga handen på henne och få henne att somna om själv vilket går bra men det blir ju trots allt ganska mycket vaken tid än så länge på nätterna men man blir inte riktigt lika slut när man inte behöver amma. Fast att flytta över henne i egen säng så att hon ska ligga där och gråta hela nätterna vet jag inte om jag orkar med riktigt än. Hoppas på att kunna dra ner amningen men kunna fortsätta att trösta henne så att hon somnar om utan att behöva gå upp ur sängen framöver.

• BrudSommar2006

Hoppas att whiskyn gör verkan! Själv har jag nöjt mig med ett gott glas vin. Maken har lagt sig med Iris nu och så får jag lite tid för mig själv nu innan det är läggdags för min del.

• Piggelin1

Haha Cicci - ser ut som om whiskyn gjort att du slinter på tangenterna Hoppas att alla magbaciller stendött nu efter den dunderkuren! Det är verkligen vidrigt att vara magsjuk & samtidigt behöva amma etc. Jag åkte ju på en släng i januari, rann åt båda håll & så skulle man försöka amma mitt uppe i det - urrrrk! Men fyyyy vad jobbigt det låter med Victors sömnvanor eller kanske snarare vakna-jämt-vanor. Hoppas verkligen att dagens shopping av säng etc ger resultat snart, såhär kan du/ni ju inte ha det.
    Amanda har faktist senaste veckan nu slagit sömnrekord, ammade henne halv elva på kvällen tror jag (eller om hon somnade då) & sen vaknade hon inte förrän vid fem (!!) på morronen. Otrolig lyx! Iofs så har jag de senaste veckorna medvetet ammat henne väldigt mkt på kvällarna (typ varannan timme), då klarar hon sig uppenbarligen längre sen på natten.

Ang att ha henne i sängen, så hade vi bara det den första månaden, sen dess har hon sovit i korgen, så numera är hon van vid att sova själv. Skönt!

Vilma - f-n för tanten, så jädra trist!

Lappis - Barcelona låter kanon!!!

Muggles, angående ersättning så försökte faktist mannen med det i torsdags kväll, när jag var iväg & fikade med MissX. Trodde att jag hade taktik-mmat henne tillräckligt innan jag gick hemifrån, men hon gallskrek & mannen försökte ge henne lite ersättning, men hon tog knappt ngt alls. Visst, tids nog hade hon väl tagit det, men sen kom jag hem mitt i alltihopa (mannen ville inte ringa & störa mig under min "egentid") & då fick hon "äkta vara"... Brås hon månne på sina finsmakare till föräldrar Det ska börjas i tid...!

På tal om "äkta vara", så delade mannen och jag på en halvflaska Louis Roederer i torsdags sen när jag kommit hem & Amanda lugnat ner sig. Köpte en hel del champagne när vi var i Epernay med omgivningar för 2½ år sen & nu gick den sista halvflaskan åt! Hade köpt några havdskräftor & lite taleggio & en getost också, yummie!

• Piggelin1

Koko. vad jobbigt med torsk! Jag trodde ett tag att vi kanske åkt på det & fick en massa husmorskurer via Amningsmottagningen, men sen visade det sig att det inte var det, tack & lov.

Izzie, fyyy, vad jobbigt med två omgångar mjölkstockning!! Jag har varit superrädd för det & så fort jag gått utanför dörren hemma, så har jag använt värmeinlägg i bh'n etc. Om inte annat så tror jag att inläggen gjort mig mindre stressad för att ev råka ut för det - alltid ngt

Annars så har vi varit på brorsans 40-årskalas idag - inget vilt sådant utan bara med familjen/"närmast sörjande". Amanda charmade alla, hon är verkligen med mkt mera nu! Idag blir hon förresten tre månader!
    ...och imorgon är det dags för dop & även då kör vi "närmast sörjande", dvs inget jättestort dopkalas eller så. Örgryte Gamla Kyrka & sen kalas/lunch här hemma. Mannen var ledig i fredags, så då fick vi en massa gjort & även idag en del fixande. Min rara mamma fixar en del mat på sitt håll med, & tar med imorgon - guld värt!!

• Syster Vilma

godmorgon! tack för alla snälla ord! jag är faktiskt riktigt ledsen över att det inte funkade denna gång. Mest för att jag inte vet när jag får ÄL nästa gång. Om 4 månader igen? Tror nog att jag inte vill fortsätta med stickorna längre. Just nu har jag faktiskt ingen lust att försöka skaffa barn längre. Antar dock attdet längtan kommer tillbaka snart igen. Har förresten hört att rosenrot ska vara bra för ägglossningen. Är det någon här som har testat? eller är det bara humbug?

• FruCicci

Oj, 2 dl whisky kanske det inte var, men det var minst 1 dl... hur som helst, magen blev ju bra för stunden. Dessvärre valde jag att handla musslor i östermalmshallen, sådana vanliga blåmusslor, igår och maken gjorde en riktig festmåltid SKALDJUR!! NÄR MAN ÄR RISIG I KISTAN ???!?!?!!!!!! Rekommenderas INTE!
    Jag har legat upp och ner på toan hela natten och håller på fortfarande, nu kan jag ju bara skratta åt eländet.... det är ju helt sjukt!!!!!!!!
    Bara för att jag själv var vaken heeeeeeeeeela f*cking natten så sov ju min lille älskling ganska bra!
    Fast i vår säng efter ett tag, men han sov ganska bra iaf!
    Sängen var såld, den jag hade kollat ut i veckan och som jag o maken skulle shoppa igår, men jakten går vidare!

Mugglan!
    Testade ersättning och välling i går, men han skrek i högan sky som en stucken gris! Han blev helt förtvivlad när maken först och sedan jag försökte ge honom denna magnifika cocktail.
    Sparade den och gav honom på sked nu på förmiddagen till gröten (som för övrigt är väldigt söt, måste blanda ut den med) och han svalde säkert 5 skedar, men han påvisade klöktendenser. Han ska få det till lunch med, ist för vatten, så ska vi se om jag kan vänja honom. Gillar han fortfarande inte detta efter 2-3 dagars försök nu, så ger jag upp!

Victor sov för övrigt likt Amanda Piggis i egen säng fr 1 månad och hela nätterna fram till 05 ända fram till 4 1/2 månad ålder, sen vände det ganska snabbt! Nu har det varit olidligt i ett par veckor.
    Hur som helst så är Victor grymt snäll o ödmjuk på dagarna så det gör det lättare!
    Fast i går när han inte ville sova på eftermiddagen fick jag ett bryt på gatan, jag vyssade som fan och sjöng imsevimse spindel, sen skrek jag till honom att han kunde väl för fan sova på dagarna åtminstonne eftersom han inte sover på nätterna.... DÅ gick en mycket känd skådespelare från Dramaten förbi och blängde på mig som om jag var dum i bollen! Jätte pinsamt!

I går satt vi även på Sulky delen till vagnen, blir premiär tur i dag! Kan nog inte gå så långt, måste ju ha 100 meter till en toa... ha ha ha
    Men det känns så stort,han är en stor kille nu! Fy vad fort det går!

Slinter på tangenterna i dag med, men i går orkade jag inte gå tillbaka och rätta till allt.
    Kollade ju på melodifestivalen, men seriöst, hur fasen kan man sjunga om KEBABPIZZA och gå vidare............. my goooooood!

Telis, förtydligande:
    clowenadler@hotmail.com

kramisar
    en extra till dig syster vilma - tantfan alltså...grrrrrrr

• Lapinette

Vilma - har testat rosenrot men inte pga ägglossningen utan mest för att bli pigg etc. För mig hjälpte inte dessa örter och mediciner men Cissi tog en jäkla massa och blev gravid. Rosenrot, bisolvon och så vanliga vitaminer.

Tror du inte att din cykel kommer att bli ganska så normal framöver? Jag menar nu har den ju kommit igång. Kanske gå och göra ett gynbesök bara för att checka att allt är ok och höra med läkaren vad han/hon tycker.

• Lapinette

Ser att Cissi är inne! Hej din fyllekaja!

Här har vi äntligen sovit ut efter två sena nätter på Barcelonas barer. Igår störtade vi i säng före 0:00. Så skönt!

Svar på tråden Barnkarusellen