• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Telis, tror inte att någon bokat om inte Lapinette gjort det? Vad spännande med fredag!

Har försökt ge Iris banan men det blir för halt för att hon ska få in det i munnen. Kokt morot var inte heller populärt tyvärr.

• BrudSommar2006

Vänner, usch vad hemskt att vara sjuka samtidigt!

Piggelin, ni gör nog rätt i att hålla er hemma, kanske man borde göra detsamma, det verkar vara hur mycket som helst som går just nu...

• Piggelin1

Telis - håller också tummarna så de blir illblå!!

Vickan, vad gulligt huset såg ut utifrån! En del fix inomhus, men utvändigt gillade jag det helt klart!

Tinga - vad kul med Madrid nu! Du får rapportera från den resan med i resetråden! Perfekt att ni passar på nu så länge du får flyga!

Amanda sov förresten lääänge även inatt! Helt otroligt - är ju så van vid 2-3 timmar mellan amningarna på natten, som nu de senaste veckorna gradvis ökat till 4-4½ timme & bara de senaste dagarna alltså ännu längre! Igår somnade hon runt 23.30 & sen vaknade jag inte förrän 05.45 i morse!! Vilken superlyx!! Hoppas att detta fortsätter hålla i sig! Om inte varje natt, så iaf då & då! Vi somnade om sen vid sju-halv åtta & vaknade igen först när klockan ringde halv tio! Tala om utsövd

• Piggelin1

Nu börjar nya dramaserien Kungamordet på TV - har läst boken & tyckte den var jättebra, så nu ska jag bänka mig framför tv'n!

• BrudSommar2006

Tänk, jag googlade just på Iris och upp kommer Föreningen för ofrivilligt barnlösa som förstaval. Hade jag ingen aning om!

• BrudSommar2006

Vickan, vad mysigt! Kul, grattis igen!

Vi hade ingen bra natt nu sist och nu är det ju strax dags igen. Undrar om det bara var en engångsgrej att hon sov så bra härom natten. Inte äter hon speciellt bra heller, det var nästan en vecka sedan hon slutade gilla att äta nu, i onsdags började det.

• FruCicci

Hej hej.......

Mugglan, jag ska till BVC på fredag kl 10, men sen kan jag hela tiden så att säga... så frukost kanske blir lite stressigt innan jag ska iväg dit kom jag på... men vi kan ju fika.... man behöver inte hjulskydd då man kör in o ut på vår terass, det är både balkongdörr och sen kan man gå via trapphuset, så nu vet du det

Jag mår bättre, nu tack. OCh det är väääääääääääldigt skönt och det underlättat att vara mamma...

BS, premiärtur med vagnen var det igår, det är sulky, så han sitter framåtvänd nu, funkar utmärkt. Det är jag som tycket det känns lite ovant bara att titta på honom genom ett fönster i sufletten... men idag gick det bättre, det är en vanesak som allt annat tror jag.
    Dessvätte blev det ingen säng, men nu ska jag kolla om jag hittar ngt skoj på Blocket. Han har en jätte söt korg som han sover i fortfarande! Den är inte pytteliten, men det är verkligen dax att byta ut den till spjälsäng nu.

nattson: Jag fick inte heller till det den natten först, jag blev skit sur när maken inte ville ha sex, så jag låg och bönade och bad med lipen i halsen sen för klockan tickade iväg och man har ju inte en evighet på sig, så efter lite tjat typ 01.30 så fick jag mig ett skott i råttan, skeden! Funkade!

ha aha

• BrudSommar2006

Cicci, aha, ni har bytt vagn helt! Vad har ni bytt till, vi var på Babyland i helgen och köpte grind till trappen och stod då och tittade på alla sulkys och sittvagnar men det är ju samma djungel som med första vagnen, suck. Det känns som att vi aldrig kommer att bli av med pansarvagnen...

Jäklar karlar förresten, barn vill de ha men de har ingen lust att hjälpa till att få till det när man har så lite tid på sig och sedan får man vänta en hel månad innan nästa tillfälle!

• FruCicci

BS, samma som innan, X-lander, underbar vagn. Men det är även samma vagn jag hade, vi har bara bytt till sitt del, men det är sulkyvariant och framåtvänt.
    Jag tror alla vagnar i grunden är ganska bra, så det är bara att hugga en

Svar på tråden Barnkarusellen