• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • sweetstreet

Oms,
    haha!!!! Såååååå himla liten är jag ju inte då. Men som sagt, magen har växt till sig eller kanske snarare svällt, mycket mer den senaste veckan. Så nu känner jag att brallorna börjar spänna. Men jag har mest rätt lågt skurna jeans så det är kanske en av anledningarna till att jag ändå kan ha mina vanliga byxor än?? Och vad gäller tröjor så är ju modet rätt bra för gravida nu eftersom det fortfarande är rätt inne med vidare topar och typ empirskärning. Fast jag har ju en del vanliga tightare tröjor också som jag använt. De fungerar bra, men nu senaste veckan syns den lilla "bumpen" tydligt när jag har de.

Jag är i v 19 nu. Men som sagt, nu till helgen eller nästa vecka när vi får Sverigebesök kommer det nog garanterat bli lite shopping av mammakläder. Om inte annat så iallfall en investering i ett sådant där "midjeband" som man kan ha över sina brallor.

Vet inte men kanske har jag som Cicci en iiten mage p g a att livmodern ligger närmare ryggen??? För visst hade hon det??
    Men annars vet jag inte. Hoppas iallafall att allt är ok även om magen inte växt så mycket som för vissa i denna veckan...

• sweetstreet

Oms och BS
    hoppas verkligen att bebisarna kryar på sig!!!

• pirr!

Sweet!
    DEt är säkert ingen fara!! Det är ju så individuellt detdär också. Tyckte att den "riktiga" magen kom först nångång mellan v 17-20. Min BM hävdar också att magen växer i olika faser, även relaterat till mammans stressnivå. Min växte i underkant den sista månaden jag jobbade, men sen jag slutade jobba (o stressar betydligt mindre) har tillväxten kommit igång igen och jag ligger nästan på normalkurvan..

• Vännerfan

Var ute på promenad. Träffade en tjej från babysimmet och vi är minst 3 familjer därifrån som smittats! Sen kan jag ju bara gissa hur många jag smittat då det sista jag gjorde innan jag förstod vad det var frågan om var att lämna in Prinsen på SATS barnpassning... Uoopps...

Mugglan,
    Jag tänkte inte på att du inte kommenterat vår sjukdom. Öht känner jag att så länge nån kommenterar när man skriver nåt ovanligt roligt/tråkigt/spännande etc. så räcker det liksom. Själv känner jag ibland att det bara blir en massa upprepningar om ALLA ska kommentera ALLT i tråden. Det blir ju inte så kul då...

• Vännerfan

Sorry, telefonen ringde...

Vet inte om det framgick vad jag menade ovan. Men ni är så smarta så ni fattade säkert

Innan promenaden matvägrade Prinsen fullkomligt. Så vi bara tog bort tallriken och gick ut och gick i stället. Han blev ju såklart gnällig och hungrig och när vi kom hem igen fick han prova (igen) att äta helt själv med händerna och då gjorde han det! Och var så jädra nöjd med sig själv! Kul att se! Fick väl inte i sig mer än 1/4 men det är ju en start iaf. Så hoppas jag att han kommer fatta hur skeden funkar så småningom också...

Såg Malous program om ivf:er. Man var ju riktigt kunnig på området minst sagt! Av nån anledning satt jag dock och grät hela tiden. Försökte berätta för maken att här finns en tjej som också hade den sjukdomen som gjorde ivf och just fått sin pojke nu och en annan som just gjort en ivf som inte gick bra och nu ska göra sin andra och så hon som ordnat boende åt oss i Sthlm som också har sjukdomen som ska göra första ivf:en nu. Men det tog flera minuter att berätta, jag grät så jag inte kunde prata. Man blir så engagerad i er...

KRAM sötisar, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att lyckas snart!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Vänner - kan se dig framför mig när du sitter med tårar och ska beskriva oss här på BT. Det låter nämligen som mig! Maken vet allt om Sweet, Telis m fl.

• Telemarkgrrl
    Vännerfan skrev 2008-02-19 14:54:15 följande:
    Av nån anledning satt jag dock och grät hela tiden. Försökte berätta för maken att här finns en tjej som också hade den sjukdomen som gjorde ivf och just fått sin pojke nu och en annan som just gjort en ivf som inte gick bra och nu ska göra sin andra och så hon som ordnat boende åt oss i Sthlm som också har sjukdomen som ska göra första ivf:en nu. Men det tog flera minuter att berätta, jag grät så jag inte kunde prata. Man blir så engagerad i er... KRAM sötisar, jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att lyckas snart!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Men nu börjar jag ju nästan gråta igen! Jag kommer att vara tvungen att sjukskriva mig om jag någonsin blir gravid, jag kommer ju inte att kunna hålla torrt en minut!
  • Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2008-02-19 14:56:17 följande:

Det låter nämligen som mig! Maken vet allt om Sweet, Telis m fl.
    Oj då, då kommer jag att skämmas ihjäl om vi skulle råka stöta ihop på stan.

Närå, men det blir ganska mycket "Nu är Lapinette i Barcelona" och "Lapinette sa på lunchen idag...." hemma också.
  • Nattson

Precis som Vänner skriver har jag också suttit och försökt förklara för maken vad som händer med alla här inne på tråden. Ibland med tårarna i ögonen och ibland med glädje.

Telis - japp man kan bli en riktig lipkvarn när man blir på smällen, jag har blivit det och då var jag en "softy" innan.

• Lapinette

Hallåååå!!!

Nu har jag bokat bord till brunchen på lördag och det enda kruxet kan vara att de endast har 4 barnstolar och vi får tyvärr inte ta allihop . Dessutom så bad hon så många som möjligt att lämna barnvagnen hemma eller om det är ok att ställa den utanför. De kan bli trångt annars. Hoppas det är ok ändå? Det som gäller är

Mornington på Nybrogatan kl 12:30 på lördag.
    Brunch bokat för 9 vuxna och 5 barn.

Svar på tråden Barnkarusellen