• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • FruCicci

Hejsan!

I dag har vi köpt en ny säng till Victor, han sover som en stock nu! Det var underbart att se honom sträcka ut armarna utan problem, jag tror vi skulle köpt den för länge sedan.
    Ska bli spännande att se hur han sover i natt. Han lade sig lite sent idag, vid 20.30, för vi han inte få till sängen och äta och ta hand om hans kvälls rutiner innan dess. Han har vaknat till en gång, men somnade om utan problem, jippie
    Nu får vi se som sagt!

BS, jag lämnar Victor utan problem lite här och där! Men jag är ju som jag är....Jag försöker att tänka förnuftigt hela tiden och sen tänka på hur jag vill vara som mamma, börjar jag oroa mig och funder på vissa saker, så är jag rädd att det blir värre med åren och sen är jag en hösn mamma helt plötsligt och det vill jag inte bli
    Låter som lilla Iris har fått magsjukan, så började det med Victor. Ville inte äta, han hade 39,3 i temp, sen kom det ur alla hål och han var ledsen och jätte sjuk. Men det går över på 3 dagar!

Sweet, jag vinte om min livmoder var bakåtvänd mot ryggen, det har ingen sagt tror jag. Men man kan ha lite mage i allafall. Jag började använda mammabyxor i vecka 26. Jag fick en "liten" mage, men jag hade över kurvan på SF måttet, så jätte lite var jag kanske inte... Tror det har att göra med hur stor man är annars. Jag gick ju bara upp 6 kg och är ganska slank i mig själv. Hur som, va glad så länge du inte har jätte mage, jag fick faktiskt problem med ryggen på slutet...

Vickan grattis till huset, det var jätte fint!

Oms, vad jobbigt att ni med har varit risiga. och jag måste säga som piggis, vad liten hon är Matilda, 4500g, det ej så stort. På Victors 2 månaders kontroll vägde han 5 kg. (nu väger han 9kg)

Sitter och tittar på Carolina Gynnings programm nu, de hom avgjutna snoppar, ha ha, helt i min stil. Min gubbe köpte en evja så vi skulle avgjuta hans, ha haha, på skoj sa han (vi har inte gjort detta!) men jag tror han ville göra det på riktigt, det har detta på Teknikmagasinet tydligen.... ja nu fpr man se kändisars snoppar avgjutna på tv, det är bra tv det
    Vissa är lite väl tjocka o fluffiga....

Jag spelade in IVF snacket, eller hela morgontv med Malou, om någon vill se framöver. Intressant var det läkaren sa att det spelar inte ngn roll om man är stressad eller i psykisk obalans etc, min man har hävdat att jag har spänt mig och all den där skiten, nu fick han vatten på sin kvarn.

Ag lördag, jag tar med min vagn och mitt barn en stund, sen kanske jag ringer efter min make så han får hämta Victor o gå på promenad. Min son får mat hemma innan vi kommer, sen kan han sitta på golver och leka, så jag behöver inte barnstolen.

Nähä, nu kanske jag ska ta och lägga mig jag med, man vet ju inte hur mycket man får sova i natt..... första gången på länge det känns spännande att inte veta det.... ha ha

Tjingeling!

• muggles

Jag håller tummarna Cicci! Och fika är helt ok ist f frukost på fre. Det hade nog bara blivit mäckigt att ta sig från Söder till Östermalm innan frukost.

• BrudSommar2006

Cicci, vad spännande det ska bli att få höra hur det går med Victor och hans nya säng!

Fast jag hoppas verkligen inte att Iris fått magsjukan, vi var ju magsjuka alldeles nyss allihopa, usch, inte en gång till! Händer det så tror jag att jag stannar hemma med henne resten av vintern!

Hoppas att vi är friska till på lördag i alla fall. Att lämna vagnen utanför går ju bra och så har maken erbjudit sig att följa med in till stan och gå en sväng och uträtta några ärenden och sedan komma och hämta Iris och ta med henne ut en sväng medan jag äter klart. Iris lär väl inte ha börjat krypa tills dess, fast man vet aldrig, hon är väldigt nära nu, så det borde gå bra att ha henne sittandes på golvet i alla fall bitvis. Fast hon sitter ju inte still dessvärre, hon rullar ju runt och har sig på en gång.

• muggles

Zozo: sorry, såg ditt mejl om galleriet nu! Måste gå och lägga mig men jag fixar imorgon. Har inte läst den mejlen på ett tag...

• Tinga

Sweet ? vad du märker ord! Nja, nog för att min mage vuxit, men exploderat har den ju inte. Den risken är väl snarare större när jag närmar mig v. 40 med två knattar därinne; då kan vi nog snacka valross och risk för exploderande mage!

Telis ? det är bara sååå spännande att det är dags för äggplock för dig nu! Och jag säger som alla andra ? jag kommer att hålla tummarna så att jag blir blå; gud vad jag hoppas att det här går vägen. Det är du så väl värd efter allt kämpande med spray, sprutor, huvudvärk och ond mage. Jättekram!

Lappis ? naturligtvis tänker jag på dig också så fort ivf kommer på tal, och jag hoppas verkligen att det är er tur också nu. Tänk vilka julklappar det skulle bli här i tråden om både du och Telis lyckas nu. Åh, vad jag hoppas! Kram till dig med!

Muggles ? jag gillar att läsa när du berättar om Moas och din vardag, och hur du blandar in Anna W i den! Jag ser framför mig att jag kommer att bli precis som du som mamma; jag älskar också metoder och att ha en ordentlig modell att gå efter; ingenjör ? jag; vadå? Väldigt intressant att läsa om dina erfarenheter, även med icke-Anna W-inspirerade metoder.

Piggelin ? jag ska fixa fram en magbild! Även om jag ?bara? går in i v. 18 imorgon har jag fått en rejäl mage nu, men så är det ju också två som trängs därinne.

Cicci ? hoppas att ny säng till Victor gör susen för hans nattsömn! Det kan ju vara så att den nya sängen ?sänder nya signaler?, om ni har tur, och gör att han sover bättre, inte vet jag.

För övrigt är jag som flera av er andra ? berättar för maken hur det går för både den ena och den andra. Göteborgsgänget har han ju dessutom träffat, så han är riktigt nere i träsket: Det är verkligen hela känsloregistret som spelas ut här, och det är så härligt tycker jag. OK, det är klart att det är roligast att glädjas åt andras lycka, men det är skönt att ha någon att gråta tillsammans med när något går en emot. Jag är verkligen sååå himla glad att den här tråden finns! Kram på er allihop!

• Tinga

Förresten - jag lovade ju att "påa" när jag skrivit min reseberättelse, och det gör jag nu. Finns det någon som känner för att läsa ett mastodontinlägg (jag har nog slagit personligt rekord igen ) finns den att läsa i resetråden.

• Tinga

Vänner - jag har tänkt på precis samma sak som du angående det här med att kommentera inlägg. Man hinner ju omöjligt kommentera allt som skrivs, och har man inga barn än har man ju oftast inte så mycket att bidra med när det gäller t ex matvägran, och då blir det ju naturligt att man inte svarar på det. Jag förväntar mig absolut inte att alla ska kommentera allt jag skriver (stackare - hur skulle ni hinna vissa dagar? ), utan skriver någon något är det ju kul, men man överlever definitivt ändå. Sen är det ju naturligtvis så att händer det något exceptionellt, så vill man ju absolut kommentera det.

• Vännerfan

BS!!!!!

Köp ALVEDON SUPP!!!!!!! Bara att pilla in i rumpan på de, går på 2 sek!!

Cicci,
    Hoppas, hoppas att du fått sova bättre inatt! Blir spännande att höra hur det gått!
    Själv sov jag sådär, men vad annat kunde man vänta, han åt ju inte så mycket igår precis. Idag har jag iaf insett att det bara är att lägga ner gröten ett tag. Jag kan inte sitta i en evighet och försöka trycka in skeden så fort han har en liten glipa i munnen. Hna får välling i stället både morgon och kväll. Du ger ju gröt ist för välling så jag tänkte att då kan väl jag göra tvärtom. För vällingen dricker han själv ur flaskan. Och lite äppledryck, den dricker han också själv. Enda kruxet nu är den lagade maten. Han kommer ju inte kunna äta med händerna på tåget imorgon precis. Jag får väl använda alla mina bästa knep helt enkelt.

Mugg,
    Oroa dig inte för nattsömnen, det kan precis lika gärna vara vi som väcker er!! Jag tycker det ska bli kanonroligt, när Telis skickade kartan och det kändes det som värsta semestertrippen vi ska iväg på! Och det är det ju också Ska packa lite nu och ringer dig sen! Vi har ju sim idag också och ikväll ska jag bort lite otajmat på spel- och vinkväll igen. Men det ska bli kul för den här gången kan jag vara på plats hela kvällen.
    Men WHAT, gillade inte bvc-tanten att Moa sov utanför??? Alltså bvc och sömn, de verkar ju inte ha greppat nåt om det!

• Lapinette

Det finns nog ingen här inne som har sån koll på alla som Tinga! Det räcker med att läsa dina kommentarer så vet man vad som har hänt här på sistone.

Gällande att lämna barn utanför så skulle jag i sådana fall var rädd för sådana som mig . Jag menar oss som går igenom en massa IVF och som är desperata. Har vid minst ett par tillfällen sagt åt maken "ska vi inte ta med oss den lilla tjej/kille hem?". Fast jag faller då inte för små barn utan de som är typ 3-4 år så ni ligger än så länge inte i riskzonen.

Skulle vara intressant att se det där IVF-programmet. Någon som vet om den kommer i repris?

Svar på tråden Barnkarusellen