• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Angående brunchen, jag tror att det blir nio vuxna och fem barn om både Vickan och jag kommer. Jag hoppas verkligen att jag inte mår så dåligt dagen efter ÄP att jag inte orkar komma. Men du kan kanske boka för nio+fem? Några fler eller färre kan väl inte spela någon roll.

• Lapinette

Tror inte heller att det spelar så stor roll om vi blir några fler hit eller dit men jag måste bara fråga, heter hotellet Mornington?

• Telemarkgrrl

Ja, precis, Mornington stämmer!

• Oms

hej tjejer

har legat i influensa hela förra veckan...fy vad jobbigt att gå upp o amma dygnet runt m 40 graders feber o hostattacker som får än att gå av på mitten... men jsg klarade det!

men... nu är lilla Mathilda dålig istället ... hon har änsålänge "bara" hög feber men vi får väl se hur det utvecklar sig -vem et hon kanske har jätteont i kroppen hon med?!

hög feber på litet spädbarn är inte så jobbigt om andningsvägarna är fria för då sover de mest - hon sov i 9 timmar nonstop inatt vilket är dubbelt så länge mot vad hon brukar sova under en natt!! fast det är inte ok tyvärr - fick vecka henne för mat - det e viktigt att de får i sig vätska regelbundet när de e så små som hon är... hon är 3 mån om en vecka men väger lite drygt 4500gr... då har man inte mkt att ta av.

"tur" att storasyster va så mk sjuk som liten för jag känner mig luttrad o totalt kolugn när det gäller sjukdomar, syndrom o andra tillstånd, pappa M däremot är mkt mer orolig o ringer hem från jobbet titt som tätt o har så gjort sen jag blev dålig förra veckan.

nu ska jag läsa igenom o se om jag får tillfälle att svara alla

• pirr!

Vad spännande, Telis! Nu är processen verkligen igång!
    Anar att du ligger några veckor efter, Lappis!?

Håller tummar och tår att ni får följas åt hela vägen i mål om sisådär 9- 10 månader!!!!!!!!!!

Detdär med att det är fler än man tror som kämpat/ ar har jag också märkt. När vi berättade om vårt efterlängtade plus dök det upp den ena erfarenheter efter den andra, där flera involverade IVF-befruktningar. Då var det tom bekanta som man trodde man visste det mesta om.

• Oms

ni som kan - titta på TV4 NU!!! eller närsmhelst iaf Malou's program "efter tio" ska ha ett par där som genomgått 12 IVF!! och tillslut så lyckades dem o fick tvillingar! de ska prata om hela deras långa väg till graviditeten

jag tror man kan se programmet på webben sen oxå.

• BrudSommar2006

Iris matvägrar helt idag, jag fick inte i henne någonting alls till frukost, det var stängd mun från första tuggan, suck, I natt tror jag knappt att hon sov något alls, hon var mest ledsen, i alla fall känns det inte som att jag har fått sova knappt något alls. Jag väntade till ett med att börja amma, resten är mer luddigt. Idag är hon dessutom på uruselt humör och maken kommer hem sent, blä.

• BrudSommar2006

Omsan, vad jobbigt att vara sjuka, stackare!

• Vännerfan

BS,
    JObbigt!!
    Jag läste igår på AW:s forum att det är vanligt att de börjar matvägra nu. Prinsen gör ju också det. Man får ge sånt de kan äta själva. Imorse satt Prinsen jättenöjt och drack barnjuice själv, åt smörgåsrån med smör och drack även lite välling. Jag försökte ge lite gröt på en sked in emellan, men det var inte så poppis. Att amma var han inte så intresserad av, så det är nog sluttampen med det nu. Jag hade ju annars gärna ammat tills på lördag iaf, bra sätt att snabbt på tyst på honom på morgonen. Nu ska jag servera frikadeller till lunch som han kan äta själv, koka lite makaroner och koka ärter eller majs, vilket vi har hemma. Funderar över hur detta blir i Sthlm, men det löser sig. Där händer ju mycket nytt, så kanske det kan funka avledande.

Måste kolla Malou lite nu...

Svar på tråden Barnkarusellen