• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

gomorron!

Oms, ojoj, vad liten Matilda är jämfört med Amanda Amanda blev ju tre månader i lördags & väger drygt sex kg! Så där finns lite att ta av om hon skulle bli sjuk

Pirr, kul att se dig härinne! Hur har du det hemma om dagarna nu? Ska vi försöka få till en dejt efter att Vänner & Muggles varit i Sthlm?

Nu ska jag strax packa ihop Amanda & mig, åker ner en sväng till mina föräldrar över dagen. Det är såååå gott att ha bilen nu!

• pirr!

Piggelin!

Absolut en dejt efter tjejernas stockholmsvisit! Är ju så nyfiken på era små också!!

Jag ska till Ullared i veckan och har för mig att du hade en liten shoppinglista (eller var det vänner?). Minns att jag kopierade den, men tror jag sparade den på jobbdatorn.. inte så stor nytta av att ha den där nu!
    Tror du jag skulle kunna få den igen?

• Lapinette

Hur i helsike orkar man med 12 IVF'er??!!! Ja, de säger ju att förr eller senare så blir man ju gravid genom IVF men frågan är hur många gånger man orkar genomföra det. Vi har nog satt gränsen vid 3 + förhoppningsvis ett antal FET.

pirr - japp, Telis börjar ruva i nästa vecka vilket innebär ca 3 veckor före mig. Hon kommer redan vara gravid när jag puttar in det lilla embryot.

• Izzie

Spännande med era IVF'er, Telis och Lappis! Håller verkligen tummarna för er båda!

Grattis till huset, Vickan! Tyckte oxå om utseendet på huset utvändigt! Övervåningen verkade mysig med sitt snedtak!

Synd om er alla som varit sjuka! Vänner - magsjuka båda samtidigt låter som en mardröm. Oms - Trist med influensa. Hoppas ni alla piggar på er!

Liten - Du undrade om jag o Matilda varit ute i vimlet ännu. Nja, är väl svaret på den frågan. Jag har börjat röra mig ute mer och mer, tex har jag haft med mig Matilda på vår lokala ica-butik och någon sväng nere på stan, men jag undviker fortfarande köpcenter och andra platser med mycket folk. Är oxå noga med att folk som hälsar på känner sig friska. Lite överbeskyddande tycker jag mig ha rätt att vara som förstagångsmamma

Längtar hursomhelst till våren så man kan ta med Matilda ut mer, både på mysiga promenader (där man inte fryser arslet av sig) och på stan och liknande. Det känns som husets fyra väggar liksom kryper närmre och närmre.

Ikväll ska jag köpa kläder när maken kommit hem och kan ta hand om Matilda. Det är dop till helgen och jag måste köpa kläder både till mig och Matilda. Dessutom måste jag köpa doppresent till barnet som ska döpas. Vad köper man i doppresent nuförtiden? När jag var yngre vet jag att man köpte tennmuggar och skedar och grejer, men det känns som det sen hamnar längst bak i ett skåp och samlar damm. Någon som har något tips???? Vad fick ni som döpt era barn? Och ni som ska döpa era barn - vad har ni önskat er?

• Izzie

Förlåt Lappis, men FET - vad är det? Har sett att ni pratat om det innan...

• Oms

nu ska jag försöka mig på o kommentera - har lillskruttan i famnen så vi får se hur det går

Cissi - härliga inlägg av dig som vanligt! men samtidigt har ni det jobbig m victors sömn, bra att ni har bestämt er hur ni vill göra för att få bukt med sömnen. det är ju bland det jobbigaste som finns för en familj om en i den samme inte sover. ge det tid o totalt engagemang så ska du se att han sover bra om 2 veckor - lycka till!

tubbisen - lycka till! spännande, tänk att ni redan kommit så långt! jag håller tummarna oc pompommar i sann "andra tråden"-anda

tinga - japp, sådär fort går det m magtillväxten, helt plötsligt passar ingenting- speciellt om man vänar tvilingar kan jag tänka

BS- de flesta barn går igenom en period m matvägran alt att bara äta ensidig kost. det är jobbigt men pågår i regel bara i någon/några månader. min stra dotter åt bara gröt under en period - totalvägrade att äta allt annat! en väninnas 10-månaders åt bara kokt korv från korvgubbar på stan o en tredje lte tjej åt bara ris i flera månader. det är oftast tjejer som håller på så här sa en barnläkare till mig o det e bara o hålla ut, pröva att presentera maten på olika sätt o ge dottern en egen anatomisk sked att äta med samtidigt som du matar m en annan - pröva allt!

• Lapinette

Izzie - det är när man har ägg i frysen som återförs antingen i en vanlig cykel eller en hormonstimulerad. Frozen Embryo Transfer står det för. Vi har efter vårt första försök 3 ägg i frysen.

• Izzie

Lappis - Aha, anade att det var något sådant. Kunde bara inte klura ut vad bokstäverna stod för.

• Mrs  B

Hej hopp i tråden!

Idag håller jag på att baka bröd till dopet som är om 1 1/2 vecka. Än så länge funkar det bra. Max älskar att hjälpa till i köket och Malte sover mest.
    Har fått baka i omgångar men det funkar bra det med.

Ikväll kommer prästen hit och pratar om dopet. Ska bli spännande att höra om det kommer att bli annorlunda jämfört med Max dop, vi har ju en annan präst nu.

Izzie
    Angående doppresent så tycker jag det är jättesvårt att hitta på något roligt.
    Max fick mycket pengar men också silverramar, sångböcker, kläder, babygym, leksaker mm.
    Nu till Malte vet vi inte vad vi ska önska oss och inte många har frågat heller så vi får väl se vad det blir.

Vickan
    Grattis till huset!!!!!!!
    Mysigt utvändigt, men en hel del att göra invändigt antar jag. Men det är ju kul om man gillar att renovera. Vi hade ett kompispar här i gårkväll som har varit på jakt efter ett hus ett tag och nu är de spekulanter på ett hus så det blev mycket husprat igår. Kul!
    Ett annat kompispar flyttar till hus vid månadsskiftet och det ska bli kul att åka och titta på det sen.

Piggelin
    Vilken lyx ni har med nattsömnen. Malte vaknar fortfarande varannan var tredje timme hela natten, men sover tack och lov ganska ok nu på dagen. Men då har man ju Max att ta hand om så ibland står jag nästan upp och sover eller lever på kaffe för att hålla mig vaken.

• Nattson

Hej,

Piggelin, var det ni som döpte Amanda i helgen? Hur gick det?

Enligt mamma så åt jag allt hon gav, jag bara öppnade munnen och gapade efter mer ha ha. På BVC sa dom till mamma att hon skulle minska lite på maten för att de tyckte att jag var tjock. Har sett på kort att jag var ganska knubbig men för tjock vett i fasiken om jag tycker.

Telis stort lycka till på fredag!

Svar på tråden Barnkarusellen