• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Glömde ju Vickan! Grattis till huset! Det är lite darrigt i början, men också jäkligt kul!

• Mrs  B

Cicci/Brudsommar
    Min man fattade inte heller det här med att man bara har några få dagar på sig att bli gravid och att det måste ske just de specifika dagarna. Fick också tjata mig till sex nu sista gången då Malte blev gjord.

Brudsommar
    Vi köpte en kombivagn (liggdel plus sittdel) till Max och sen köpte vi en sulky när han var 1 1/2 år. När han sedan var 2 1/2 år (i sommras) var han inte så intresserad längre av att sitta i den och i höstas ställde vi in den i garaget. Nu går han, springer eller cyklar, som han gillar.

Det där med mat är ju ett kapitel för sig. Just nu vägrar Max äta kött och fisk. Till frukost vill han bara ha fil, torkad frukt och en rund smörgås (inget pålägg). Till middag helst pasta, men det kan gå med potatis och ris också. Annars äter han mycket frukt och grönsaker, men sen är det stop.
    På dagis äter han allt utom curry och brockoli.

• Oms

sweet - herregud människa, hur liten e du egentlige... har du ff dina vanliga kläder? vilken v är du i? fast det e ju jätteskönt att kunna ha sina vanliga kläder så länge. jag började m gravbyxor i v.15 men då var det i senaste laget.

vänner- stackars er som hade magsjuka samtidigt! måste varit hemskt, som tur är så klarar man mkt som förälder

Vickis Pickis - husköp???? men vad har jag missat vad spännande! ska läsa i vår tråd oxå, har baa haft så fullt upp m o vara sjuk... men GRATTIS!! vad roligt, ska se om jag hittar ngn länk till huset när jag läser vidare

Zoz- jobbigt m illamåendet, vet precis hur du har det, jag åt gärna kalla saker samt hur mkt skorpor o hårt bröd som helst, gick ju upp 4kg INNAN inskrivningen pga mitt konstanta ätande.

vilma - synd på tanten! men du verkar ha bra stöd i din make iaf, håller tummarna att "systemet" fungerar nu och att du snart får äl igen o kan köra på.

• fru AM

Hej i tråden!
    Oj vad tummarna hålls , Telis! De börjar bli blå

Och vilket fint hus, Vickan! Litet och gulligt och verkar vara riktigt sjysst planerat. Jag gillade t o m köksluckorna! Tänkte lite nytt kakel där bara så blir det helfränt. (Jag vet ju inte om ni tänkt göra något åt huset eller hur i såna fall - men jag gillade det verkligen!)

Skulle vilja hinna kommentera ALLT härinne - men jag måste slänga i mig luchen innan den glana bebin på balkongen vaknar och kräver total uppmärksamhet. Och sen är det mammafika på Historiska Muséet (vilket är ett tips för er nu eller kommande mammalediga i Sthlm!)

En eller två dagar till så är vårt badrum KLART!!!

Kram

• Zozo

Omsispomsis! Jo, eftersom jag obetänksamt nog gatt upp i vikt INNAN jag blev gravid maste jag halla reda pa att inte ga upp fôr mycket, men det är ju verkligen jättesvart när man knaprar för att inte ma illa. Just nu knaprar jag mest ättiksgurka sa det är ju inte sa farligt, men ända..

• Oms

Ang Brunchen!

jag VILL komma o träffa ala göteborgare o övriga men jag vet inte om lilltjejen utvecklar ngt mer än feber o isf så får vi avstå. Har vi tur är detta en 3-dagarsfeber som ger med sig innan helgen o isf så ska vi försöka komma. Jag hoppar dock själva brunchandet då jag har en sån begränsad kost just nu och då är det vare sig kul eller enkelt att äta ute.

så, om vi är friska och om lilltjejens kräkningar är ok för dagen så dyker vi upp!

• BrudSommar2006

Suck, Iris har 39,2, matvägrar och är inte alls nöjd, varför kan hon inte bara sova!

• Oms

BS - har hon blivit sjuk tjejen? hon kankse har ont ngnstans o då kan man inte sova även om det e det man behöver, har du kollat, hals o öron tex? hoppas hon kryar på sig!

• Liten med Mindre

GRATTIS till huset Vickan! Säger som de andra - mysig utsida, insidan får ni lite att göra med. Men det är ju kul att få fixa en del själv.

Det låter verkligen som en väldans massa sjukdomar går runt. Undrar om jag ska fortsätta att hålla mig till promenader ett tag till? Funderade annars på om jag skulle våga mig iväg på gymmets babygympa (eller för mammorna då). Kanske ska avvakta lite till...

Mindre har en ätperiod - hon har nog ätit varannan timme sen igår eftermiddag. Är detta för att boosta mjölkproduktionen? Hoppas i alla fall att det går över.

Ska försöka få i mig lite lunch jag med, med missnöjd bebis på golvet. Hon får väl jollra/gnälla ett tag till. Är lite kallsinnig ibland...

• BrudSommar2006

Ja sjuk verkar hon onekligen ha blivit, nu har jag i alla fall fått i henne alvedon, hon har sovit en stund och nu sitter hon här bredvid efter att ha ammat. Ska gå ut och gå en sväng och försöka med fruktpuré igen. Öronen verkar det inte vara något speciellt med men det är ju svårt att få titta ner i halsen ordentligt.

Svar på tråden Barnkarusellen