• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Zozo, låter som jag lät i början! Ville absolut inte ha tighta kläder, mådde illa nästan hela tiden och kunde inte vara i köket när det lagades mat pga matoset.

Nu kom jag på vad jag skulle tipsa dig om, något som heter seabands, finns på apoteket och funkar bra mot illamående! Det blir bättre så håll ut!

• Zozo

Ah da är jag vâl inte helt onormal da! Känner mig bara som en ragata, en ovanligt ful sadan i säckiga kläder dessutom... fnisss! Jag känner mig inte gravid heller, bara läbbigt illamaende (dock inte som mamma, som spydde konstant i 9 manader). Mitt illamaende haller sig nagotsanär i schack om jag äter sma maltider med jämna mellanrum. Ättiksgurka funkar ganska bra och skorpor pa morgonen.

Vad är seabands? Jag bor ju liksom inte i Sverige längre sa det heter kanske nagot annat här? Om det finns i detta U-landet...

• Vännerfan

Telis,
    Har läst ditt mail nu och det som inte fanns med i det var nog inte värt att veta Jättetack, vi kommer ha det kanon och hade vi velat bo i lyx hade vi bokat lyxhotell
    Tack också till Cicci för att du hjälper till med nycklen! Ska bli jättekul att ses igen!

BS,
    Glömde svara förut om maten. Jag kan inga hela måltider de kan äta själva, men majskrokar och bitar av banan och kiwi t.ex. gillar Prinsen. Däremot hatar han mango. Enda gången han verkligen gett ett ansiktsuttryck efter att han svalt nåt

Nu försöker maken mata och det går inget vidare efter vad jag hör. Maken sitter och vädjar, medan Prinsen pruttar med munnen så allt sprutar. Nehej, nu har han gett upp, jag får ta över. Få se vilket trick jag ska använda mig av idag

• Piggelin1

Hej hej,

vilken osis med magsjuka som härjar runt - Cicci & Vänner, hoppas att ni båda snart är fit for fight igen. Skrattade gott, Cicci, när du skrev om musslorna som ni köpte & käkade i lördags

Tinga, Sweet, med flera - nu när era magar börjar synas, kan ni inte maila bilder till Muggles, så att vi får se dem i galleriet?!

Lappis, vilket samansträffande att ni satt bredvid en "ivf-pappa" på flyget hem! ...och att ni kom att prata om det!

Liten, förstår dig definitivt ang bacillerna. Jag/Vi har varit & är fortfarande ganska försiktig vad gäller baciller & Amanda. Ikea & Nordstan är helt bannlyst för A's del fortfarande. Den första månaden (drygt?) så tog vi mest emot besök hemma & sågs inte så mkt på stan på fik. Minns att jag fikade med Vänner & Muggles fredagen före jul & då var Amanda drygt en månad gammal.
    Dessutom har vi kört handdesinfektionsmedel redan från hon föddes. Förutom de servetterna som Muggles skrev om så finns det ju både små & stora flaskor på apoteket. Använder det mkt ism blöjbyten eftersom jag fick så mkt eksem igen av att ständigt tvätta händerna med vatten & tvål. Förutom att medlet desificerar (hur sjutton stavas det?), så är det återfettande. Fick faktiskt tipset av min tandläkare när jag var där runt årsskiftet & mina händer har blivit MKT bättre sen dess.

Oj, dags att amma, jag återkommer...

• muggles

Vänner: shit, glömde kommentera vilken hemsk upplevelse att vara så sjuka båda två! Vi hade ju "turen" att ha magsjukan i omgångar i den här familjen

Nu går förresten puré-ätandet svinbra plötsligt. Det gäller bara att ha mer tålamod än vad jag normalt besitter. Idag åt hon en megastor portion till lunch (jag tänkte att "detta går ju aldrig ner" men jodå) och frukten som dessert, dvs behövde inte ens muta med varannan sked sött. Men som sagt, tålamod är min sämsta gren - jag vill att allt ska gå bra med en gång! Träffade förresten en mamma som hållit på och trökat med sin son sedan i julas - han spottar bara ut allt igen för han fattar inte hur han ska svälja. Jeeeeesus, sedan i julas! Man har haft tur ändå...

BS: Moa äter också normalt vid halv tolv men jag får väl ge henne lite ersättning emellan där så att hon håller sig en stund längre, så kan jag ge henne mat vid halv ett istället. Sedan behöver hon sova, vi får se hur det går inne...

• muggles

Piggelin: jättebra idé att mejla magar till galleriet!

Nä nu ska jag gå och träna, intensivpass here I come...

• viktualia

Vickan ska bli husägare... gaaaaaaaaaaaaaaaaa *darrar*

Och jag har fortfarande inte bestämt mig om helgen, kalla mig gärna velpotta men världen och jag är yra tillsammans!

• Telemarkgrrl

Tack snälla alla små gulliga sötnosar för era tumhållningar!!

På fredag smäller det!

Det betyder att jag kan ta emot Göteborgstjejerna om inte Cicci ändå vill möta upp dom på stationen (jag mejlar er om det!) och att jag förhoppningsvis, om jag inte mår alltför dåligt, kan vara med på brunchen på lördag. Jag var lite orolig för att det skulle bli återföring på lördag om det hade blivit äggplock på onsdag eller torsdag men nu blir det på måndag eller onsdag istället.

Är det någon som har bokat bord till på lördag annars kan jag göra det?

• BrudSommar2006

Grattis Vickan!!! Är det huset vi såg på blocket?

Svar på tråden Barnkarusellen