• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • sweetstreet

Mindre,
    skoj att du tittar in emellanåt och rapporterar!

och Tinga,
    självklart var det en komplimang!! fast en väldigt sann sådan!!!

• Frejis

Hoppas att Lappis har det bra i Barcelona!

Tycker att det ska bli jätteroligt att träffa tjejerna från Götet. Synd att Koko med Conny och Liten med Mindre inte kan vara med, men vi får hoppas på nästa gång. Det skulle bli skoj att få träffa de nya trådbebisarna.

Syster Vilma - massor med kramar till dig! Vet precis hur det känns, men ge inte upp, er tur kommer.

Gosnosen - hoppas att ruvningen kommer att ge finfina resultat.

Sweet - BF 20 juli, det är ju snaaart!

Cicci - det låter bra med ett eget rum till Victor. Du är superstark som klarar av det hela när du sover så lite som du gör, hoppas att det blir bättre snart. Hm, varför sover han inte, det borde rent logiskt finnas en orsak. Hoppas att ni har fixat sakerna som lillkillen behöver för att påbörja sitt nya mer självständiga liv

• Telemarkgrrl

Cicci, du är ju bara för sööööööööt!!! På måndag borde jag veta mer om när vi ska till Falun, min läkare gissade att det blir på torsdag men det kan ju ändras. Skulle det i så fall funka om du och jag träffas på onsdagen och jag lämnar nyckeln till dig? Sen kommer tjejerna någon gång på torsdagen men jag vet inte när.

Jag bor på Söder, det finns inte så jättemycket bra fik just runt där jag bor men det går att ta bussen/tunnelbanan till Östermalm.

Hoppas att magsjukan nu är helt över och lycka till med Firrens sovträning!

• Vännerfan

Koko, Synd att ni inte kommer på brunchen, men jag förstår! Vi får ta det nästa gång!

Oj, Cicci, du som hade det rätt jobbigt redan innan och så blev du själv sjuk också. Hoppas ni får vara friska länge nu! Håller tummarna för er inatt!

Kram till dig syster Vilma! Hoppas det är er tur snart!

Telis och Cicci,
    Vi ankommer vid 13 på torsdag! Jag har en kompis som jag stämt träff med på perrongen i en kvart. Hon och hennes lille 3 mån. son ska ta tåget 13.15 (förmodligen det som vi kommer med och som står inne i en kvart) och blir sen borta hela helgen. Vi har inte setts på ett par år och får nu träffas i en hel kvart... Nåväl, det är bättre än inget, jag får iaf se hennes lille kotte och hon får se min. Sen styr Mugglan och jag stegen mot Söder och om någon vill ledsaga oss dit eller möta upp oss vid vårt lilla kryp-in, så vore ju det alldeles utmärkt! Ni bestämmer, vi anpassar oss till hur det än blir! Spännande med besök i Falun, Telis! På lördag kl. 17 går tåget tillbaka till Götet.

Min lille vän är jätteledsen nu. Hans pappa har honom, men jag står inte ut med hans ledsna skrik, så jag måste sluta...

Kram och trevlig lördagkväll!

• BrudSommar2006

Hej, nu skulle jag behöva några tips från alla er smarta tjejer här, Iris matvägrar i princip helt förutom fruktpuréer om hon inte får äta själv. Hon klarar ju inte att hålla i sked än så hittills har vi provat pannkaka, potatisbullar, att suga på en potatis och så limpsmörgås. Det känns dock inte som att det är så mycket näring i det här. Har ni några tips på mat som man kan lägga framför Iris på bordet och så kan hon suga på den själv?

• Liten med Mindre

Godkväll!

Cicci - trist att du med blev krasslig. Magsjuka är sjukt jobbigt. Hoppas verkligen slippa det på ett tag nu. Skönt i alla fall att du kunde få lite avlastning. Och hoppas att sängshoppandet gick bra. Vi har ju redan en spjälsäng som väntar på Mindre tills hon är stor nog. Vilket känns som det är snart med den tillväxttakten.

Vilma - usch och fy för tant! Hoppas att ni kommer på nåt skoj att pigga upp er med, och att nästa ÄL kommer som en klocka när den borde.

Och - idag har jag varit i city för första gången sen före jul. Skoj! Visserligen bara på Hornsgatan, men det är alltid något. Först välbehövlig massage och sen fika. Kan rekommendera Café Lucas (på okänd gata nära Montelius stigen) för besökare med barnvagn, och andra med. Litet och personligt. Inte så stökigt och dyrt.

Sen shoppade vi loss bilprylar på Babyproffsen och lyxmat i Sickla - ikväll bjuder maken på oxfilé och gratäng. Lite senarelagd Alla Hjärtans-mys. Och lilltjejen laddar för att vara vaken när maten är klar... sov fyra timmar på eftermiddagen och har nu somnat igen efter lite mat.

• BrudSommar2006

Vänner, trevlig kväll själv!

Cicci, usch vilken otur att du blev sjuk också, jag vet hur det är, jag låg ju magsjuk för ett tag sedan och maken fick vara hemma och ta Iris och så försökte jag amma någon gång emellanåt. Jag hoppas så att det kommer att gå bra för er med Victors sömn, det går inte så jättebra med Iris men bättre än att amma en gång i kvarten, vi är nere i tre gånger per natt nu men att dra ner på det verkar jättesvårt men vi måste ju på något sätt.

• Liten med Mindre

Glömde - shoppade loss i ostbutiken i Sickla. Mmmm, ska bli såå gott.

Och så fick jag fina praliner av maken, och smarrigt frukostbröd. Är såååå bortskämd idag.

Trevlig kväll!

• Lapinette

Hola amigas,

Sitter på hotellrummet i Barcelona och läser om Cissis rännskita och annat . Kan ju inte vara utan er och här har vi ständig uppkoppling. Kunde dock inte logga in och skriva häromdagen då BT sa att jag använde fel lösenord. Crap!

Nåja, har förstått att Telis har ökat sin dos för att få så fina ägg som möjligt och att det troligen blir dags på torsdag. Hur länge har du då sprutat, måste vara typ 12 dagar?

Kan bara säga att vi har det superbra här och jag fick idag min Valentine present, ett par exklusiva skor som jag ska ha på bröllopet i Paris om en månad.

• BrudSommar2006

Hej Lapinette, vad mysigt ni verkar ha det och vilket fin present!!

Vilma, vilken otur, när du hållit på med stickor så länge också.

Liten, hoppas att ni får en mysig middag och att Mindre sover vidare en stund till! Tror vi åt i skift hur många månader som helst där i början.

Hej Frejis! Kul att se dig här trots att du verkar ha mycket på gång, när var det dags för er nu igen?

Izzie, hur har det gått för dig med amningen och mjölkstockningen? Jag har ju peppar, peppar sluppit mjölkstockning men man undrar ju över det där med immunförsvaret och amning i början, Iris har ju fått amma hur mycket som helst och så har vi en bekant vars barn banne mig är sjuk jämt och hon har bara fått ersättning förutom de första veckorna. Fast det kan ju vara en ren slump förstås. Hoppas att det löser sig för dig i alla fall, usch vad jobbigt du verkar ha haft det.

Svar på tråden Barnkarusellen