• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Sweet - tack för komplimangen (för jag tar din kommentar så)! . Jag tycker absolut att man får prata om både det som är positivt och det som är negativt; bara det inte till slut bara blir negativt, för då blir jag tjurig. Det bästa är ju när man kan få en balanserad bild, som innehåller båda delar. Förnuftsmässigt inser jag ju naturligtvis att det inte kommer att vara en dans på rosor hela tiden, men jag blir ilsk när folk försöker trycka ner allt negativt i halsen på en och man inte får höra om det som är bra.

Liten - jag uppskattar absolut att höra hur andra har haft det, även om det är i andra hand! Just när det är konkreta exempel tycker jag att det är helt OK om man "vidarebefordrar" information, men besserwissers som talar om för en bara i allmänna ordalag hur jobbigt det kommer att bli har jag väldigt svårt för. Det där med nagellack för att hålla ordning på barnen har jag också hört om förut. Alla sätt är bra utom de dåliga! För egen del tror jag att vi har tvåäggstvillingar på gång, och det tror jag dels pga att vi inte har tvillingar i släkten och dels pga att jag blev stimulerad för att få ÄL; förmodligen blev jag lite överstimulerad.

Så härligt det låter med promenad i fint väder! Solen skiner här också, men jag får nöja mig med att njuta av den från insidan och glädjas åt att det är betydligt ljusare än dagar utan sol.

• Liten med Mindre

koko - jag är oxå rätt insnöad, i dubbel bemärkelse - snöoväder nu, och så amningen förstås Dåligt med annan input...

• Mrs  B

Relationer
    Måste säga det att maken min blev mer seriös med allt när vi fick Max. Började tänka mer att nu var vi en familj och började ta mer ansvar. Såg en stor förändring som även nu håller i sig idag och blir bättre och bättre.

Nattson
    När vi fick Max var jag jättetrött och mycket var jobbigt, så som det är med första barnet, och tyvärr fick maken stå ut med en hel del kommentarer från mig. Skyller på tröttheten.......
    Nu är det helt annorlunda fast ibland får jag bita mig i läppen för att inte kommentera något som han gör med barnen.

koko och Liten
    Jag var också väldigt "insnöad" när jag fick Max och gjorde inte mycket de första 3 månaderna. Nu är det helt annorlunda, fast jag träffar inte människor som är sjuka eller halv som halvt sjuka nu heller.

• Mrs  B

Idag har jag fått känna av den första stressen med att vara mamma till två busiga barn.

Mormor och jag åkte till ett köpcentrum utanför Helsingborg idag och det blev en pärs må jag säga.
    Max trotsade direkt innanför dörren för att mormor och jag behövde gå på toaletten innan vi gick till leksaksaffären. Det blev en "kamp" mellan mig och Max som jag lyckligsvis vann, men fick en del blickar på oss, min bestämda röst ??????

Sen ville Malte ha mat, Max godis och mormor och jag kaffe, gick inte ihop.........
    Jag matade Malte och mormor och Max gick till leksaksaffären. Sen blev det kaffe.
    Därefter fick vi turas om att hålla koll på barnen samtidigt som den andra skummade igenom affärerna i en hastig fart.
    Malte skrek pga magknip och sen hunger och Max passade på att spring runt bland kläderna när jag inte tittade på. Puh....

Sen gick vi in på IKEA, lämnade Max i lekrummet och sprang sen runt på IKEA och kollade lite innan det var dags för Malte att äta innan vi hämtade Max igen. Puh.......

• FruCicci

Ciao,

Jag har varit SJUK, det var fan inte skoj med en bebis som behövde stimulans. Shit vad risig jag var! Hög feber, rännskitan och spyor. Tänk, jag lade honom på skötbordet och sen satt jag o gjorde nr 2, som kändes som nr 1 och vänder mig om för att tömma andra hållet med, stackars unge, men det är ju han som har smittat mig Fy fan!!!!!!!!!! Nu är jag i allafall på bättringsvägen och har inte feber.
    Fick be maken komma hem och hjälpa mig, jag låg på golver och hade frossa och försökte leka med honom, funkar bara ett tag, sen är man slut...
    Till detta elände har jag varit vaken på nätterna 2 gånger i timmen de senaste 5 dagarna, så idag när jag hade vaknat till liv (maken tog Victor på morgonen för jag var knäckt, minst sagt) så sa maken att nu jä-lar är det dags att ta till hårdhandskarna, så vi ska ut på stan, köpa en ny säng, inreda nytt rum och han ska fan sova från och med nu... (we wish ) ja ja, man når en gräns.....

Mugglan: jag har inte testat att blanda 50/50 ersättning och välling, men det ska jag testa IDAG, stackars Victor.... han får vad han tål med en gång
    Han är ätit bra de senaste dagarna när maken matat, så det är ju bra och det betyder även att han inte ska vara hungrig på natten = ingen amining (vilket han vill, men jag har fått bekräftat att killar har större sug och snutt behov än tjejer...)...

Ja ja, till roligare saker!
    Snart kommer Göteborgstjejerna!
    Hallå där Telis, du jag kan ju hämta nyckeln o möte tjejerna och så där om du vill, du jobbar ju precis där jag bor!
    Frukost kanske jag kan få bjuda på en av dagarna? Annars kommer jag och möter er så äter vi på trevligt fik. Jag vet inte vart du bort Telis, vilken stadsdel? Jag känner ju till barnvagnsvänliga places på Östermalm iaf...
    Säg till om jag kan hjälpa till med något!

Sweet, såg att du tittade in. Hej hej!

nattson! VA?? 17 juli!!!!!!!!!!!!!!!!!! WIEEE det var ju det dastumet som jag hade BF. Shit pommes frittes, du måste ha pökat ungefär när vi gjorde Victor då, ha ha, i slutet av oktober Gött!

Runkmuskeln, jag du Piggis, då vet ju alla vad man pratar om i allfall. Mkin gubbe har nog fått dra ett antal "Benny" för jag är inte så sugen på sex alls. usch. Klart vi har sex, men det är inte ofta och då kommer han ju lika fort som man sätter på vattnet i kranen. Så det är över på ett nafs, inte så konstigt eftersom vi inte har sex så ofta med andra ord ha ha
    Men men, jag är ju inne i mina planer för nr 2, så det måste ju bli andra bullar av snart. Efter påsk hoppas jag mensen kommer tillbaka (då hoppas jag att amningen är helt upphörd) och då kanske man är lite mera sugen och intresserad. Vi släpper loss ordentligt i augusti igen, jag vill så gääääääärna vara gravid igen och ha ett litet knyte. De första 3 månaderna bara försvann, jag hann inte njuta ordentligt! Det ska jag tänka med på nr 2.

Jag har redan suttit och kollat på kill o tjej namn för nr 2, visst är man knäpp, jag planerar o planerar.

Nähä. Nu har gubben klar i duschen, min tur... sen ska vi ut och jag säng.
    I kväll ska vi "tända av honom"!
    Önska oss lycka till!

Kram

• Syster Vilma

ville bara berätta att tantjäveln dök upp nyss. ledsen.

• sweetstreet

Oj Cicci!!!'
    Vilken pärs! Förstår att du är helt slut.
    Skönt att det värsta verkar vara över nu iallafall och du är på bättringsvägen.

Låter kanon med säng till Victor också!

Fortsätt krya på dig nu!!!!
    och lite 6 är alltid bra!
    Tyvärr är det inte ofta vi får till det heller jag och maken. konstigt, för jag tror inte min sexlust försvunnit egentligen. Det är mest bara det att den inte heller käns "akut". Och tydligen tycker inte maken det heler ritkigt. Tror han fortfarande är lite "skrämd" av tanken att det är någon annan där inne... Även om jag försökt säga till honom att han faktsikt inte har en elefantpenis så det är ingen risk i hela världen att den skulle komma hela vägen in i livmodern...!

• sweetstreet

Nattson,
    så vi har "due date" ungefär samtidigt då!!!
    Jag ahr 20 juli. Vet inte om detta datum kommer ändras något vid nästa UL. vi får se.

• sweetstreet

Koko,
    hej gumman!
    Nu i helgen hoppas jag attt jag äntligen får tummen ur och kan skicka iväg lite saker till dig med posten över Atlanten!
    Ni vedrkar ha det msyigt där hemma du och Conny!
    Gillar förresten Connys "andra" namn också!! Det som står i galleriet.

• sweetstreet

Syster Vilma,
    FYYYYYYYYY!!!!!!!
    Såg ditt inlägg nu!
    Skickar STOR KRAM till dig gumman!!!
    jag vet hur det känns. Tro mig. På slutet tappade jag ju till och med räkningen på antalet gånger tantfan egentligen dykt upp. Men det var tyvärr mååånga gånger.
    Hoppas ändå att det itne blir lika lång väntan för dig.

Kram!

Svar på tråden Barnkarusellen