• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Vänner: jag ska strax iväg och klippa mig men vi hörs absolut idag!

Tinga: jo AW-metoder har ju funkat både för mig och Vänner men det är ju inte alls säkert att det funkar på alla barn. Och så får man - som alltid - ta det hon tycker med en nypa salt (tex att alla barn kan skippa nattmålet from 4 mån el om det tom är tidigare enl henne). Det känns iaf jätteroligt att vara mamma nu och faktiskt så känns mammarollen naturlig också. I höstas kunde jag ibland komma på mig själv med att "jag har ju blivit mamma, just det ja", ung som efter bröllopet; det tog ett tag att fatta att man blivit gift. Men nu känns det verkligen naturligt och SKOJ!

• Mrs  B

Muggles
    Tyckte också att mammalivet ändrades till det bättre när Max blev ett halvår och sen har det bara blivit ännu bättre (förrutom trotsen som är jobbig när den kommer).

• Zozo

Wah! Jättekul att se alla bilderna! Jag maste ju skaffa nagot nyare, förstass

• BrudSommar2006

Tempen är nere i 38 men idag har Iris diarré och vi har hittills klarat av tre klädbyten. Jamen det här var ju ännu skojigare än igår.

• BrudSommar2006

Muggles - tack för listan, ska titta mer sedan!

Alvedon-suppar, vilken uppfinning! Ska genast införskaffa.

• Mrs  B

Kollade allmanackan och såg att det idag är ett år sedan mf.
    För ett år sedan födde jag vår andra son.

• Snartis

Hej tjejer
    tar ett brejk från bröllopsside-meckande och måste bara få inflika en sak efter jag läst inläggen några dagar

En kompis son (2år) har nyligen varit inlagd på sös pga av Rotaviruset.
    Började som en magsjuka men blev snabbt sämre och blev då inlagd. Nu efter 2-3 veckor börjar han återhämta sig och må bra igen. De har även en liten tjej på 4 månader så de har fått varit extremt noga med hygienen. Nu kanske denna pojken fick den riktigt elaka varianten av viruset....

När jag läst om era bebisar så undrar jag om det inte är det både Victor och Iris kan ha drabbats av?

www.vardguiden.se/Article.asp&C=2420

• BrudSommar2006

Vänner, intressant! I så fall är vår medverkan på lördag hotad.

• BrudSommar2006

Snartis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är förvirrad!!!!!!!!!!!!!!!! Lördag dock fortfarande under hot.

Svar på tråden Barnkarusellen