• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • FruCicci

Nu ska jag äta lite glass och sen ska jag gå och lägga mig - jag är helt slut från i natt....

• viktualia

piggelin - apropå jacka som magen rymms i.... dagens TOKfrustration i min värld är det här med kläder! Min bantning fortsätter i rätt riktning och jag köper kläder i mindre och mindre storlek. Effekten är att jag har gigantiska mängder kläder som jag inte kan använda... en sak har jag struntat i att shoppa hittills: jackor! Jag har bestämt att vinterjackor får vara hur för stora som helst och glider runt i stl XL trots att jag drar M. Och tröstar mig ständig med tanken på att "om jag blir gravid lär jag få plats i mina jackor i alla fall"

...och nu har jag ju snart ett hus som rymmer förvaring för mina tonvisa mängder kläder också.....

• Piggelin1

Telis - det är verkligen såååå spännande nu!!!

Kan meddela att det blir en november-bebis för dig Telis! Nu i dagarna är det nämligen precis ett år sen mannens kvicka simmare hittade rätt Vet faktist precis vilken kväll det var, eftersom jag däckade i magsjuka ett drygt dygn senare & sen avlöste mannen mig några dgr efter det. Så 23 februari är ett datum som är lite speciellt för oss Sen kan ju simmaren iofs varit en seglivad rackare som hittade rätt först ngt dygn senare, men vi skojade iaf till det just den 23:e, i duschen

• Piggelin1

Vickan, jag har nästan lite samma dilemma som du nu - alla mina brallor har blivit för stora, väger drygt sex kilo MINDRE nu jämfört när jag blev gravid! Hade ett par jeans liggande som jag köpte häromåret på rea, då aningen för små, men "jag skulle ju ändå går ner lite i vikt" (SURE!!!!) - de har jag nu börjat använda för första gången & snart är tom de för stora! Helt klart ett angenämt lyxproblem... Alla promenader & amningen som gör susen

• Piggelin1

På tal om vinterjackor, så har jag faktist promenerat massor i vinter i min gravidmage-jacka, dvs efter att Amanda kom. Alldeles för stor, men himla skön - struntar i att den inte är snyggast i stan eller sitter så bra...

• Piggelin1

Jag fortsätter med min monolog...

Ngn undrade över doppresenter - Nattson?
    Vi hade ju dop i söndags & Amanda fick inte mindre än fyra små halsband - ett guldhjärta, ett silver-dito, ett hänge med silver från Sala silvergruva & ett hänge/hjärta med en månadssten. Av mina föräldrar fick Amanda förutom det lilla guldhjärtat, ett hemstickat kit med mössa, kofta & vantar samt pengar som vi får placera på valfritt sätt. Mera då? Min Skattkammare (den med visor), ett sånt där fotoalbum där man även skriver om barnet, en pipmugg, blommor.

Rent allmänt så blev söndagen väldigt lyckad! Kändes riktigt högtidligt i kyrkan, både mannen & jag konstaterade i bilen hem sen att vi båda blev rörda i kyrkan. Det där att nu är vi verkligen en liten familj & alla som var där för Amandas skull!
    Körde buffé/kalas här hemma sen & det blev också väldigt lyckat. God mat & lagom mkt - min rara mamma assisterade & had gjort en del av maten. Supergulligt av henne.
    ...och Amanda kom i dopklänningen! Mamma var lite orolig innan, men det gick jättebra! Dopklänningen är verkligen superfin med vita jättevackra broderier & alla namn broderade också (mina fyra syskon & jag har haft den, liksom de flesta av mina syskonbarn).

• viktualia

Piggelin - och jag som sparar mina för stora kläder med tanken att "om jag blir gravid och får barn kanske jag blir rundare efteråt och behöver de här kläderna, som jag ju ändå redan äger"...

• muggles

Cicci: lycka till i natt och hoppas att det går bättre (alla "metoder" hävdar ju att det tar ca 3 nätter så sitter de nya rutinerna, vet inte om det stämmer). Har du prövat välling ur pipmugg? Inte vet jag om det funkar men prova går ju! Jag ringer/messar dig från tåget när vi närmar oss!

Nu ska jag också kolla det sista med packningen och gå och lägga mig.

• Tinga

Mrs B - kramar i efterskott! Kan tro att det var en jobbig dag, och inte blir det lättare när man är trött heller. Kan du inte "boka in" din man någon kväll, så att du kan få lite egen tid, eller åtminstone inte behöva ta hand om båda barnen samtidigt?

Cicci - jag hejar på dig och din man att ni "vinner racet" mot Victor! Jag tror att med envishet kommer man långt, men det är ju klart inte roligt att ha ett barn som gallskriker i flera timmar på natten.

Telis - vad skönt med en "ledig dag"! Jag börjar värma upp tummarna nu, så att jag säkert klarar av att hålla dem under flera dagar; både under plock, odling och återförande. Vasaloppsveckan börjar ju till helgen, så det blir säkert en liten Gunde!

Svar på tråden Barnkarusellen