• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - vad spännande, nu är du ju riktigt nära slutdestination! Hoppas det går riktigt bra imorgon och att ni får till minst 5 ägg (långtidsodling).

Åter igen med risk för att bli tjatig kom precis på spraystart imorgon för mig. Var tvungen att ställa fram sprayen i badrummet igår kväll när vi råkade prata om IVF-programmet som gick på tv. Annars stor risk att jag skulle glömma bort den.

• Nattson

Telis, stort lycka till idag för det är väl idag de ska plocka ägg?

Lappis, Hur gick det med sprayen i morse? Nysattaker?

Piggelin, Jag undrade mest om det gått bra på dopet. Kul att allt gick bra! Tror det var Izzie eller MrsB som undrade om dop presenter.

Själv är jag super duper trött som vanligt, när ska det gå över?? Äter starkare järntabletter och kände mig piggare i början men inte nu längre. Ska till BM nästa vecka så får vi se vad hon säger. Kanske har järnvärdet gått ner i allafall, vi får se!

• Liten med Mindre

Morrn morrn!

Mindre somnade om i en timme, så jag fick i alla fall frukost i mig. Nu är det ren bonustid att hinna surfa lite också.

Har haft en rätt bra natt med matning bara kl 2.30 och 5.30, och så somnade vi strax efter 22 allihop. Trots det är jag trött... Men jag ska försöka ägna dagen åt att vara glad över den goa natten.

Förhoppningsvis hinner vi ut en sväng under eftermiddagen med, och så kanske "photoshoppa" klart dopinbjudan. Fick några riktigt fina bilder på tjejen igår, och några roliga från förra veckan. Kan nog avända några av dem. Skoj att få användning för kursen jag gick i höstas (som jag har dåligt samvete för att jag inte gjort klart.)

Lycka till imorgon Telis!

Happy-spraying Lappis!

Cicci - be strong! Fy sjutton för såna där skrikperioder. De kommer definitivt ta på krafterna. Undrar om vi ska ta den dusten på landet i sommar där ingen granne störs av bebisen??

• Liten med Mindre

Lade in två av bilderna i mitt galleri, tillfälligt. Bara måste dela med mig. Tror att jag fixade inställningarna så att de går att se...

• Piggelin1

Wow, Liten!!
    Vilken sötnos Mindre är & vad rolig den första bilden var där M's ögon går i kors

• Tinga

Liten - med de bilderna på Mindre får du säkert till en jättefin dopinbjudan! Tuff tjej!

• Liten med Mindre

*pöser av stolthet*

Jo, när jag vaknar och får en sån mysklimp bredvid mig så är jag beredd att förlåta tidigare skrik, kräk och sömnvägran. Hon är listig lilltjejen.

Att få barn är verkligen humörets berg-och-dalbana. PMS är ingenting i jämförelse...

Piggelin - attans vad Amanda "suger ut" dig. Lika glupsk som Victor månne? Tycker att Mindre är rätt bra på att glufsa, men jag måste vara rätt bra på att stoppa i mig med, för jag kommer inte i mina gamla byxor bekvämt än. (Vill inte gå med sån där pöskant vid midjan som många tonårstjejer har.)

• Mrs  B

Godmorgon!

Känner mig sådär idag efter gårdagen och sen har nog maken åkt på det numera välkända magsjukan, men förhoppningsvis i mild form. Han kom hem igår efter jobbet och kände sig konstig. Åkte ändå iväg med Max på hockey på kvällen, men sen när de kom hem la han sig i källaren för att inte störa oss andra. Hade visst bara varit på toaletten 2 gånger i natt och nu sover han, men vi får väl se hur det hela utvecklar sig.
    USCH säger jag bara!!!!!!!!!
    Vill inte åka på något nu igen och särskilt inte heller med barnen hemma och dopet om en vecka.

Tack alla för kramarna och tankarna igår! Det var verkligen ingen rolig dag. Hade tänkt gå till kyrkogården och tända ett ljus, men Max matvägrade och eftersom han inte åt något hade han inte orkat att cykla vägen dit och hem. Ska se om jag kan komma iväg idag.

• Piggelin1

Ja det är helt otroligt vad jag tappat sen Amanda kom! Jag som tidigare kämpat med några kg hit & dit, utan ngt jätteresultat, nu äter jag massor & tappar ändå. Har precis druckit en kopp kaffe & ätit en hembakt "kladdmuffins", yummie! Iofs, alla mina promenader (i högt tempo - jag går nästan alltid snabbt, gissa om jag var glad när jag kunde göra det igen efter förlossningen!) gör nog en hel del, är ju ute 1-2 timmar varje dag & det gör jag ju knappast när jag jobbar... Jag får passa mig sen när jag slutar amma & ännu lite senare börjar jobba igen...
    Amanda däremot blir rundare & rundare, igår på BVC vägde hon 6½ kg! En stadig dam Hon fick sin första vaccination också, hon sa inte ett knyst när hon fick sprutan, duktig tjej

Svar på tråden Barnkarusellen