• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • penne2

Lapinette,

du far inte ha med dig mer än 100ml (dvs 1dl) som vätska i varje förpackning, och jag kan lova dig att dina sprutor inte innehaller sa mycket, en spruta är ofta 1-2ml (men det ser mycket mer ut!).

Lycka till! (Jag smyger ut igen)

/Penne

• Zozo

Hejsan flickor! I'm back.. efter en alldeles för händelserik vecka. Maken föll när vi var och akte skidor förra helgen och skulle in för en enkel operation vid nyckelbenet vilket resulterade i komplikationer, dagar på intensiven, respirator och annat kul... Mamma kom nerflygande i ilfart för att lugna lilla mig som gick i taket.. Naja, nu är jag tillbaka pa jobb och maken hemma igen, som konvalescent, men mycket bättre..

Amöban växer ännu, eller ja, det vet jag egentligen inte men den kräver iaf skorpor en gang i kvarten för att jag inte ska bli alldeles illamaende. Vecka 9 nu och jag ska till gyn 25/2 för ny undersökning.

Har jag missat nat kul plus eller sa den här veckan??

• Lapinette

Zozo - vad jobbigt med maken och PLUS vad är det?

Penne2 - tackar för informationen då borde vätskekontrollen vara ok dock kanske de hakar upp sig på "spetsigt" föremål? Nåja, det där fixar sig.

Telis - får man ha dem i rumstemperatur när man väl påbörjat sprutan? Trodde alltid de skulle förvaras kalls så när vi var på Yasuragin la vi dem i fönstret. Om det är så är det ju helt ok att inte ha några isblock med sig på resan. Får bara se till att jag påbörjar en hemma ...mina räcker ju lite längre än dina (187,5).

• penne2

Lapinette, om du har intyg för sprutor borde det absolut vara ok. Men jag har flugit med kanyler ovetandes (nej, jag är inte heroinist men forskare :) La kanyler i väskan da jag skulle fran ett lab till ett annat. Glömde ta ut dem och hade dem i väskan pa fem olika resor innan jag upptäckte dem. oops.

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2008-02-13 12:51:40 följande:

Telis - får man ha dem i rumstemperatur när man väl påbörjat sprutan? Trodde alltid de skulle förvaras kalls så när vi var på Yasuragin la vi dem i fönstret. Om det är så är det ju helt ok att inte ha några isblock med sig på resan. Får bara se till att jag påbörjar en hemma ...mina räcker ju lite längre än dina (187,5).
    Ja, så är det, när dom är öppnade kan dom förvaras i rumstemperatur. 187,5? *räkna, räkna* Då borde du klara dig på bara en spruta i fyra dagar, och det var väl bara en helg ni skulle åka bort? Då blir det ju inga problem.
  • Tinga

Telis - intressant att läsa om en "sprutnarkomans" vardag! Förstår att det inte är helt enkelt när det ska klämmas in sprutor vid allehanda tillfällen, när timingen inte är den bästa. Visst hade det varit häftigt om du också hade dragit upp din spruta under middagen, men jag förstår att du lät bli! Lycka till på VULet i eftermiddag, och jag hoppas verkligen att det är god tillväxt i dina äggisar. Stor kram!

• Tinga

Nattson - det känns som att det är helt normalt att oroa sig lite då och då under graviditeten, så det är säkert ingen fara nu heller. Men det är ju skönt att ni har ett UL så snart, så att du verkligen får ett svar.

• Telemarkgrrl

Lappis, du hade ju problem med nysningar när du tog sprejen? Jag fick lära mig för länge sen att när man känner att en nysning är på väg så ska man ta vänster tumme och pekfinger och knipa åt så hårt det bara går om höger hands lillfingerspets (på varje sida om nageln kan man säga). Det funkar så himla bra på mig, men det kan ju vara bara en psykologisk effekt eftersom jag tror så stenhårt på det!

• Lapinette

penne - ja ibland verkar de missa ganska så väsentliga saker som man råkar ha med sig i väskan. Sist hade maken glömt vattenflaskan i ryggsäcken men den reagerade ingen på. Andra gånger måste man ta av sig nästan allt innan man lyckas passera.

Telis - tack för uträkningen! Det blir perfekt, jag tar första sprutten på torsdagkvällen och sen har jag 3 kvar för helgen i Paris, fredag, lördag och söndag. Och så packar jag ned en extra oöppnad i väskan (har ändå några över från förra omgången).

Svar på tråden Barnkarusellen