• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

BT är ju helt hopplöst, oftast när jag äntligen lyckats att ta mig in kan jag ändå inte posta inlägg.

Pirr, vi hade också storlek 50 på de första plaggen och 56 på resten, 50 fick vi på henne en gång för att ta ett kort, sedan var det 56 som gällde så tur att vi inte skaffade så mycket i 50!

• BrudSommar2006

Muggles, jag är också helt slut, Iris har velat snutta en gång i kvarten de senaste nätterna så igår kväll bestämde jag att nu orkar jag inte längre, jag kan inte vänta till i påsk då vi tänkt köra sömnmetod, så jag sade till maken att han fick ha öronproppar om han inte stod ut men jag tänkte inte amma mer än varannan timme oavsett! Så jag ammade kvart i tio, kvart i tolv, kvart i två, Iris var vaken större delen emellan men sov väl en del, fast jag kunde inte somna, sedan kunde jag inte amma kvart i fyra för då hade hon redan varit vaken och skrikit så länge så jag tänkte att då blir det väl verkligen lön för mödan om hon lär sig att skriker man tillräckligt länge så löser det sig så jag fick försöka lugna henne först vilket tog till kvart i fem, sedan sov vi nog en liten stund men strax efter sju så vaknade hon igen och då var det bara att gå upp, suck. Tänker dock fortsätta inatt med målet att dra ut på amningen mer och mer, det här går ju bara inte längre.

• Oms

bt suger!! jag tyckr vi flyttar till fl istället!

pirr - visst kan du shoppa ite kläder i v.33- vet tjejer som shoppade loss redan i v.20 så du e inte tidig! strl 50 i bodys har Mathilda vuxit ur i förra veckan, dvs vi kunde ha det i 9 veckor!! nu har hon 56 men då hon har långa ben så skulle hon behöva 62 på lägden, vilket inte går då hon är dtrl 50 på bredden... och så håller det på i hela livet sen - barnen verkar alltid varamellan 2 storlekar...

Muggles - ang vagn... det vanligaste är att man slutar helt m vagn när barnen är 3 år. själv slutade jag m vagn när stora dottern var 2år prick. hon ville gå och då ville jag inte tvinga ned henne i en vagn av lathet frå min sida. sen dess har hon alltid älskat att gå o motionera så jag hoppas på att kuna göra samma sak m min lilla tjej sen

• Oms

vi var ju hos barnläkaren igår och nu vet vi lite mer... tror vi...

barnläkaren var superbra! hon var väldigt grundlig - tyckte att då vi ändå var där så kunde hon ju liksom passa på o kolla allt möjligt. hon sa att dottern var perfket i kroppen, jättefin och oerhört symetrisk om än en liten tjej - sånt vill alltid en mamma höra hon lyssnde noga på vad jag o min man sa, tog vår sjukhistoria och bildade sig en uppfattning.

hon tror väldigt starkt att vi pratar om mjölkproteinallergi här... det behöver inte vara så men hon tycker att det är det mest sannolika till de häftiga omedlebara kräkningarna efter matningen. Det innebär att jag måste utesluta allt med spår av mjölk ifrånmin kost, även kryddor och buljong innehåller mölkprotein så det blir lite detektivarbete här... men men det e bara o pröva!

i 3 veckor ska vi pröva det o se, blir det inte en omedelbar förbättring så är det inte det som är felet m kaskadkräkningarna.

Det var det första. Sen har vi de sura uppstötningarna... det var inte helt ok. ngnting är inte riktigt som det ska m magen utan hon har gastroesofagal reflux som det så fint heter- sen vad anledningen är vet vi inte än. vi fick Zantac att ge 30mg/dag detta för att neutralisera magsyran lite då den är för sur nu. fungerar inte detta så prövar man ngn annan medicin innan man går vidare m fler undersökningar.

båda tillstånden bör växa bort, refluxen oftast när de får fast föda och mjölkallergin -OM det u e det- i skolåldern.

så det e bara o gilla läget här det e ju en sån kort tid av mitt liv som vi pratar om och det viktigaste är ju att min lilla princessa får må bra

• Telemarkgrrl

BrudSommar2006 skrev 2008-02-08 10:37:18 följande:

Lapinette, visst var det väl AM och Livia, du, Nattson, jag och Iris och någon mer, var det Telis?
    Ja, jag ska också med!

Sen sa Frejis att hon eventuellt skulle kunna hänga på.
  • Telemarkgrrl
    BrudSommar2006 skrev 2008-02-08 10:42:35 följande:
    Tänker dock fortsätta inatt med målet att dra ut på amningen mer och mer, det här går ju bara inte längre.
    Heja heja!!! Jag förstår om det är jobbigt nu men det kommer att vara sååååå värt det sen när Iris börjar sova längre perioder!
  • Telemarkgrrl

Jag skulle på anställningsintervju idag men gubben dök inte upp. Efter tio minuter ringde jag upp honom för att kolla att jag stod på rätt ställe och då sa han att han blivit försenad och inte kunde komma. Men alltså, GÖR man så?!? Han kunde väl för fanken ha ringt och sagt att han fått förhinder?! Nääää, nu är dom rökta på det där företaget. Om dom inte erbjuder en massa pengar förstås.

• muggles

BS: imponerande starkt av dig! Vi har också tänkt köra sömnmetod senast när hon fyller 6 mån, förutsättningen var att hon äter ordentligt på dagarna. Nu var hon ju på god väg att börja med riktiga portioner av fast föda men sedan blev hon förkyld och ville bara äta ersättning. Och nu känns det som att hon har gått ett steg tillbaka, kniper ihop munnen. Fick i henne en halv portion gröt imorse mot en hel före förkylningen. Suck. Vet inte hur jag ska komma upp i mängden en hel burk... Andra föräldrar jag pratat med verkar inte ha det problemet utan deras barn käkar glatt på det de blir serverade? Jag har försökt med olika sorter bara för att se om det är vissa saker hon inte gillar.

• Lapinette

Telis - vilken dålig stil! Visst där tappade de en pärla till medarbetare. Vem vill jobba för någon som är så nonchalant?

• Nattson

Bs - starkt jobbat med amningen!

Telis, vad är det för nissar? Nä deras förlust helt klart.

Mugglan, jag vet ju inte så mycket om matning osv än, men är det värt att blanda i något som du vet att hon tycker jätte mycket om så att hon vill äta mera? Hade en kompis som gjorde det och det funkade. Hon tog sedan bort det "goda" i kanske varannan tugga till att börja med och fortsatte sedan så till dottern åt bara gröt .

Svar på tråden Barnkarusellen