• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Piggelin, tack! Jag kände att det var dags för en uppdatering, hon har ju vuxit en del sedan förra bilden togs.

Vänner, har skrivit upp den 23:e, hoppas på rätt dagsform för oss så att vi kan vara med!

Vi måste väl ta oss nedåt vid tillfälle också men det blir inte förrän till sommaren tror jag eftersom makens mamma är i Spanien tills dess.

• fru AM

BS: Jag vet faktiskt inte om de värmer barnmatsburkar där (Livia äter sina burkar kalla ...!). Men de borde väl ha en micro. De har ju mängder av barnagnsburna gäster så de borde ha ordnat den detaljen. Det löser sig. Kul att ni vill komma!

De har hiss. Den är inte precis vid rulltrappan utan till höger, mer borta vid solglasögonbutiken/disken i ljusgården. Jag visar!

• viktualia

23 februari är noterat och ambitionen är ABSOLUT att vara i StorStan när det nu kommer så fint främmande. Men min utmattningsnivå pga nya jobbet överträffar sig själv baklänges så jag vet inte vad jag orkar...

MAJ GODNÄÄÄÄÄÄS vilka megaprojekt lilla Vickan får kämpa med!! Det är verkligen überskoj men otroligt krävande och min hjärna är "lätt" överhettad av allt joxande.

Sköt om er, sötnosar!

/KarriärVickan

• fru AM

fru AM skrev 2008-02-06 19:50:12 följande:

De har hiss. Den är inte precis vid rulltrappan utan till höger, mer borta vid solglasögonbutiken/disken i ljusgården. Jag visar!
    BS: jag menade vänster ...
  • Syster Vilma

Hej alla glada mammor/blivande mammor!! Tittar in som hastigast för att checka av aktiviteten på tråden. Glada nyheter, äntligen har mina äggstockar vaknat ur sin 7 mån långa koma. I måndags hade jag ägglossning! Tjohoo!!! Så nu mina vänner, kan jag läggas till BIM listan (kör ni med dom fortfarande?). Har alltså BIM 18-19 feb. Håll tummarna för mig nu!!

• start september

A.M,

jag vill minnas att du för LÄNGE sedan skrev om din jakt på den optimala skötväskan. Har du några tips att delge? Eller är det någon annan som har bra tips?

• BrudSommar2006

AM, det ordnar sig med höger och vänster, du får visa om jag inte hittar den!! Har faktiskt aldrig provat att ge Iris burkmaten kall, det kanske går bra det med. Fast jag har inte råkat ut för något ställe som inte vill värma än men någon gång ska ju vara den första...

Syster Vilma, vad skönt att det äntligen ordnade sig! Hur vet du att du hade ägglossning just i måndags, har du kört med stickor ända tills nu? Lovar att hålla tummarna hur som!

Jag hoppas att ÄL dröjer här, det är ju verkligen ingen brådska med att få tillbaka mensen, usch. Fast för de flesta andra verkar den ju ha kommit ungefär nu så det är väl att hoppas på för mycket att den ska hålla sig borta mycket längre till.

• BrudSommar2006

September, jag tycker att det har varit svårt att hitta en bra väska men jag hittade till sist en av Brios största varianter som har varit riktigt bra och jag har haft den med mig jämt men nu efter åtta månader börjar kardborrbanden bli lite slöa på att hålla ihop sig. Fast då har jag haft den tungt lastad och än har de ju inte gett upp helt!

Vickan, kul att det går bra på jobbet och att du får en massa spännande projekt att ta tag i!

• Piggelin1

Start sept - vi kör med en Skip Hop-väska (höll på att skriva Hip Hop ) till Bugaboon, funkar kanon. Fast jag hade nog ALDRIG köpt den här i Sverige, kostar ju en förmögenhet, typ 800 spänn eller ännu mer! Vi betalade 350 kr i New York (braaaa med billig dollar!) för exakt samma väska & det kändes som lite mer OK prisklass... Träffade en kompis häromveckan, hon hade köpt sin väska på Stadium till en helt OK penning, funkade tydligen jättebra.
    Förresten, visst planerade ni att köpa just Bugaboo? Vet du om att det finns babyskydd (Maxi Cosi's)som passar till Bugaboon om man köper till speciella adapters? När jag besökte jobbet i veckan tog jag ut Amanda ur bilen i babyskyddet & snäppte bara på den på Bugaboo-chassit. Hur smidigt som helst om man bara ska ta henne en kort sträcka för att fixa ett ärende eller dylikt!

• start september

Tack för snabba svar!

Piggelin,

visst blir det Bugaboo. Just detta med adaptrarna var ett starkt argument, det blir Maxi Cosis babyskydd av deta skäl. Vi bör ju inte i stan längre utan använder bilen för alla småärenden så det känns som en jättevettig sak.

Skip Hop ska jag kolla upp. Tycker också det verkar dyrt med 800 men kanske finns det någon som kan handla åt en utomlands.

BS, ska kolla Brio också!

Svar på tråden Barnkarusellen