• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Hej Liten! Lovar att vi bara ska stanna en timme när vi lyckas ta oss förbi på besök för det är ungefär så lång tid Iris uppför sig innan hon tröttnar också!

• BrudSommar2006

Det tål att upprepas, gud vad skönt nu när Iris gillar att åka kundvagn!

• Mrs  B

BrudSommar
    Och bättre blir det när de kan åka "bilvagnar" som finns på bla MAXI.......

Har ännu inte varit och handlat med både Max och Malte. Har inte klurat ut hur jag ska få plats med allt och Max vill ju gärna åka i bilvagnen, men den kan ju inte Malte åka i. ?????
    Ser det också som min egentid att få handla själv i lugn och ro och filosofera lite.
    Men oftast nu får mannen åka efter jobbet och handla det som behövs. Tyvärr missa han mycket på listan och får åka igen. Igår missade han tex ersättning och nappar till Malte.
    Då blir man lite sur......

• Nattson

Hej på er!!

Igår hade jag precis läst klart och tänkte skriva lite kommentarer, men icke BT la av...

Tar chansen nu medans det funkar!

Vad glad jag blir Lappis att det ordnade sig med IVF:en tillslut! Det är så skönt när man får tag i vettiga människor inom vården!

Efter mycket tjatande fick jag komma till BM igår och lämna urinprov. Jag har haft sammandragningar hela helgen som gjort ganska ont och de trodde att det kunde bero på UVI. Men som sagt jag fick tjata lite tills en vettig BM svarade och sa: kom ner på en gång! Tack för det! Så vi får se vad dom säger.

Igår bar jag tite tungt och då satte det igång igen så idag hoppar jag över gympan och tar det lite lugnt.

När var det planerat med träff? Vi ska ju till Vancuver i mars så jag tror tyvärr att jag missar träffen...

• muggles

Nattson: vad bra att du fick komma på koll! Låter inte bra med sammandragningar sådär bara. Du är väl inte så långt gången? Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken vecka du är i trots att jag tror att du skrev det för inte så länge sedan

Liten: kul att se dig här inne! Man saknar alla nyblivna mammor litegrann här nu. Japp vi har en Nova också. Den är lite tungkörd men man vänjer sig. Om man inte går så mkt i affärer så är det ok (jag är inte så mkt i affärer med Moa). Men jag går mkt promenader och ibland över stock och sten så den ev nya vagnen måste vara stabil. Och den måste klara "vagningstestet", vet inte hur det blir att vagna med 3-hjuling Om det ÄR kolik hos Mindre så vet jag att det numera finns medicin, en i min förra f-grupp fick det till slut.

Jag tror banne mig att vi kommit in i en ny utv.fas - har precis räknat ut att Moa är 24 veckor och vid 26 v skulle det visst komma en. Hon är grinig och otålig på ett sätt hon inte varit på väldigt länge. Men de där faserna går ju över - bara skönt att veta vad det (förmodligen) är!

• muggles

AM: jo det var det vi tänkte, att det kanske var dumt att köpa lågprisfäll (fast jag vet att Cicci köpte billigt på Ikea). Får se om det blir ngn. Det funkar ju rätt bra med PoP-overall också, lätt att sätta på/ta av.

• muggles

Lappis: förresten, glömde svara. Det lutar åt antingen 28/2-1/3 el efter påst (visst var det så Vänner?).

• muggles

det var ju det här med att stava också...

• Nattson

Mugglan, är i v18 nu så det är lite läskigt med sammandragningar som gör ont. Men BM lugnade mig och sa att det kan vara så ibland, speciellt om jag har UVI. Så vi får se om det är det. Ska på UL nästa vecka och om allt ser bra ut då så kan jag stå ut med lite ont.

• start september

Nattson,

jättebra att du kollar upp det noga. Om det nu skulle vara UVI, se till så att BM kollar så att penicillinet du får hjälper så att det inte är någon extra envis bakterie.

Lycka till på UL!

Svar på tråden Barnkarusellen