• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Själv ska jag gå iväg och träffa väninna som normalt bor i Cannes och som jättegärna vill partaja med mig på det där bröllopet i Paris. Komiskt att hon ringde och sa att hon var i stan samma dag som jag fick det nya schemat för IVF (hon vet inte om våra försök...ÄN...men jag lär nog försäga mig ikväll).

• viktualia

*kvällsvink*

Snart behöver jag inte nån mer BT-avvänjning... det har tagit 1,5 timme innan BT funkade.... hm....

Brudsommar - näpp killen med huset har inte hört av sig. Däremot underhöll jag mig med att fråga ut alla runt lunchbordet idag om de nojjat lika hårt som maken och jag inför husköp. De hade det...hm.. ja ja... fortsättning följer...

Annars är det bara bra med lilla mig. Saknar er på dagarna, men jag har verkligen fullt upp så det märks inte så mycket.

Page - gosvännen! Hur ÄR det med dig?!?! *kramar om länge*

Brunch - åååå gärna för mig.. hihihi.... nu ska jag snart börja resa till Sthlm (och div andra ställen) igen...

kram kram

• MaddeW

Måste bara göra ett vagninlägg! -Babyjogger, cityseries! -helt underbar vagn! lätt & viks ihop så den blir liten (inte som en "vanlig" vagn)
    Skulle börja säljas i svenska butiker under våren!
    (köpte min på uteungar.se) annars finns den i USA.

• Telemarkgrrl

Lappis, vilken sk*t att CvL helt plötsligt har ändrat schemat sen förra gången så att hela din planering spricker! Jag kan inte tänka mig att en enda fylla på dag 3 av 10-12 spelar någon större roll men jag förstår om det känns psykologiskt fel! Är det verkligen inte förhandlingsbart med CvL? Det borde ju inte spela dom så stor roll om du sprayar i tre veckor istället för två?!

• Mrs  B

Godmorgon i tråden!

Har sovit ok i natt så nu hade jag tänkt försöka mig på att baka frukostfrallor som vi ska ha till dopet. Får väl se hur det funkar med båda barnen.

• Lapinette

Telis - tror också vår läkare tyckte det funkade bra med de datum jag fick då han är bort i Påsk då jag annars skulle komma för kontroll. Måste kolla upp lite mer kring detta för det vore så skönt om det kunde lösas.

• _koko_

Lappis - Förstår att det skulle bli lite mer än ett glas vin.
    Med tanke på att jag var nedreglerad i 5 månader kan det ju inte spela någon som helst roll att spraya i en vecka extra! Nä, nu får de skärpa till sig så ni kan få till det!

Mrs B - Hoppas det gått bra med bullarna!

Inatt har inte conny visat sig från sin bästa sida. Redan igår var han lite gnällig och snuttig, och inatt har han velat äta mest hela tiden. FruLlan och jag kom överens om att det nog är växtperiod, så att han behöver extra mycket just nu. Just nu ligger han dock lugnt och ser sig omkring, så jag borde nog pasa på att få på mig lite kläder.

• Lapinette

Funderar nu faktiskt på att ta det lilla lugna på bröllopet för det vore onekligen skönt att får göra en ny IVF nu och inte vänta typ till juni. Dessutom skulle ÄP hamna under påskveckan vilket absolut borde vara en lugn vecka här på jobbet. Sist råkade ju ÄP hamna när jag hade min värsta period på arbetet. Kanske ett par glas vin på sprutdag 3 kan kompenseras mot en lugn ÄP-period??

Bara så ni ska förstå mitt dilemma. Här är länken till stället där bröllopsfesten ska hållas. www.domainedevilleray.com/

• Mrs  B

Koko
    Bullarna är snart färdiga men det blev bara en liten sats idag för Malte liksom Conny har inte visat sin bästa sida idag.

Malte vill också bara äta mest hela tiden. Sover lite oroligt igen och har svårt att komma till ro mycket pga magknip.
    I natt spydde han ner sängen när vi sov också, antagligen för mycket mat plus magknip, men nu sover han äntligen. Dock i babysittern men det får va idag, bara han sover en stund så.

• Mrs  B

Lappis

WOW!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vilken fest det kommer att bli! Förstår ditt dilemma.....
    Hur stort kommer bröllopet egentligen bli eftersom man valt ett slott????
    Undrar vad det hela kostar???

Svar på tråden Barnkarusellen