• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • fru AM

Lappis: Vilket fantastiskt ställe ni ska på bröllop på! Blev genas sugen på att besöka det någon gång - fast som vanlig simpel hotellgäst då ...

Vilket meck med IVF:en! Håller som vanligt tummarna att det ska lösa sig!

Hej alla andra också! Ett speciellt hej till Page om du är här - tack för att du ville hjälpa mig i kommunikationen med hantverkarna ... Dobra betyder typ hej/OK va?

Koko: Är du och Conny något inne i stan framöver så kan du väl inboxa mig eller något så kanske vi kan fika?

Telis: Redo för lunch närsomhelst (fast du behöver inte bjuda eftersom vi inte sett att min hantverkare levererat än)

• BrudSommar2006

Här är en till med en som sovit dåligt, fyra nätter i rad nu, och som är väldigt gnällig, hoppas att det är tänder eller tillväxtperiod så att hon inte håller på att bli sjuk. Fast nu har hon ju varit gnällig i fyra dagar som sagt och hon har inte blivit sjuk än. Om det är tillväxtperiod så hoppas jag att det hinner gå över till på lördag när maken försvinner iväg en vecka annars vet jag inte hur jag ska orka, jag får inte ens sätta ner henne i stolen för att göra gröt till henne på kvällen utan att hon sitter och gråter och att göra mat till mig själv är väl uteslutet.

Lapinette, vilken tur att det verkar ordna sig med ivf:en, tur att de är så trevliga på CvL, synd att alla andra verkar vara så ohjälpsamma.

• BrudSommar2006

Vilket mysigt slott förresten, perfekt för ett bröllop.

Vi håller på och klurar på det här med badkar nu inför att vi måste bestämma definitivt med badrumskillen, bubbelbad eller inte det är frågan och hur göra med duschlösningen så att man kan stå i badkaret och duscha om det skulle bli kö till andra duschen när Iris blir lite större.

• BrudSommar2006

Har precis ropat in en båtratt på auktion, var ska du ha den undrar maken, ja inte vet jag, det ordnar sig väl, nu ville jag ha just den ratten, OK!!! Alltså, varför ska man alltid behöva fundera på sådana trivialiteter när man hittar något man vill ha...

• Lapinette

BS - ska ni ha båtratten till en båt eller?

• muggles

Lappis: försökte kommentera slottet före lunch men BT la ner verksamheten. Alltså, vilket grymmeslott! Vad skönt att du fick en ljus idé och ringde CvL direkt (jäkla bitch hon i telefonen!). Skönt också att du kan ta dig några små glas... Lite trist att gå på ett sådant bröllop och vara helt torr...

Vänner: dylektiker Men du är i gott sällskap! Här inne stavar jag mkt sämre än annars, undrar vad det beror på.

BS: låter som en utv.period... Typiskt att de blir noll självständiga och klängiga (tur de inte är sådana till 42 års ålder som jag skrev en gång haha!). Jag undrar när Moas nästa period kommer, vi har haft det harmoniskt nu ganska länge. Har inte ens orkat kolla i boken - har bara njutit av friden!

Ska bli kul att komma till Stockholm tjejer - det blir nog av verkar det som! Frågar är bara vilken vecka. Hoppas ni har tid att träffa oss då för det är mest för trådträff vi kommer (jag har bara en annan kompis där).

• muggles

Hmmm... BabyJogger kanske är ngt för oss? Kollade på den nu och den ska tydligen gå att jogga med också (undrar om Moa går med på det bara?! ).

• muggles

Du ska väl ha den som dekoration antar jag BS?

• muggles

En sak jag tänkt fråga ett tag: luktar fårfällar illa inne? Maken såg en på rea på Maxi men då kom det tydligen fram en tjej och sa att de luktar illa inne så han köpte ingen. Annars vet jag att Cicci och Vänner tycker de är bra. El är det bara billiga som luktar?

• Lapinette

muggles - vilken vecka lutar det åt? Självfallet vill vi träffas (pratar för alla oss 08:or).

Svar på tråden Barnkarusellen