• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • fru AM

JAg & Livia vill vara med på brunch!

• Lapinette

Vad skoj om ni kommer upp från Götet!!!

Själv har jag ringt min (Telis - vår) läkare och sagt att jag vill dra igång en full IVF igen. Nu ska han kolla med CvL och lägga tidsschema samt kolla vilka mediciner och dosering jag ska få denna gång. Jag gissar dock att de kör på det säkra dvs likadant som förra gången då det funkade bra. Det som kan vara lite kruxigt denna gång är att min mens har varit typ 1 vecka sen sedan förra IVF'n samt att min (vår) läkare har semester denna veckan jag ska in för "äggkontroll". Systern sa att det gick att ordna på två sätt 1.) jag sprayar en vecka längre - NEJ tack! 2.) att jag gör den kollen hos en annan hemortsläkare - JA, hellre gör jag det.

Så nu ska jag invänta besked under denna vecka om hur mitt schema kommer att se ut.

• muggles

AM: eventuellt. Det var tanken hela tiden, att köpa en mer lätthanterlig vagn senare, att handla en billig begagnad i början. Det var så svårt att bestämma sig för vad man ville ha, innan man visste mer. Brion har varit jättebra för vårt syfte men jag är sugen på en 3-hjuling.

Lappis: vad bra att du kan göra kollen hos en annan doktor.

• fru AM

Muggles: Då förstår jag. Vår vagn har varit jättebra. Den funkar strålande i stan och på promenader på grusvägar o dyl. Inte optimal i skogen - men där är jag aldrig med vagnen.

Framförallt är den supersmidig att gå i afärer med. Vänder på en femöring. Och liten och nätt.

• Nattson

Hej!

Lappis - Då är ett beslut fattat! Jag kommer att hålla tummarna för dig! Kämpa på! Kram

• Lapinette

Har nu suttit i 1,5 timma för att få mitt IVF-schema med inbokade resor och det bara går inte ihop för det är för många osäkra kort med i spelet. Min läkares sjuksyrra ringde och sa att på CvL nedregleras man alltid 2 veckor inte 3 som jag trodde och också gjorde senast. Fattar nada men det är visst så de vill ha det men det innebär också att hela mitt upplägg spricker. Jag ska då börja ta sprutor 2 dagar innan vi åker till Paris på årets partaj dvs bröllop på ett slott. Tänk er att den värsta festprissen jag känner ska gifta sig vilket innebär fri skumpa, massor av gott vin och dans hela natten. Nu vet jag inte alls hur jag ska göra . För under spruttiden är det alkoholförbud (påminde hon mig dessutom om!). Usch, känner mig just nu som värsta alkot men hade inte alls tänk mig min planering så här.

• muggles

En oseriös fråga men varför är det alkoholförbud? Kan det skada dig på ngt sätt el är det för att optimera nedregleringen?

• Lapinette

muggles - mycket bra fråga? Jag trodde det var för att optimera resultatet men jag vet inte helt säkert. (sprutorna ger mig hormoner dvs många ägg...vid nedregleringen får jag dricka ).

• _koko_

*Vinkar till AM och Page, längesen!*

Har inte kunnat komma in på bt på flera dagar!

muggles - Att tänka på med 3-hjulingar är att de är besvärliga i rulltrappor. Sen är de inte lika stadiga som 4-hjulingar.
    Vi valde mistral s, som är lite större och lite stadigare än fun, men vi som rör oss mycket i förorten och har en stor bil behöver inte tänka lika mycket på att den ska vara liten. Är än så länge supernöjd med vagnen!!! Vi beställde från tyskland, vilket blev ca 2000kr billigare än att köpa i Sverige.

Lappis - Vad knepigt att det strulade till sig så!! Men det där med alkoholen tycker jag du kan ta med en nypa salt!

Nu ska jag gå och göra pizzadeg. Conny sover till slut väldigt sött, efter att ha ammat i princip hela eftermiddagen.

• Lapinette

koko - problemet är ju att det inte blir ett glas vin vid ett bröllop utan ganska så många och hon sa verkligen åt mig alkoholförbud. Nåja, har ägnat 1,5 timma åt att ändra om i schemat och lagt in FET istället...men så blir ny IVF när maken är i Israel...shit, vad det ska vara så svårt!

Svar på tråden Barnkarusellen