• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Vickan - vad spännande! Håller tummarna att huset blir ert. Såg prislappen och undrade vad vi gör i Stockholm!

Mrs B - att besöka vingårdar är supertrevligt, har gjort det i både Frankrike och Syd Afrika. Fast min favorit är ändå vinmässan utanför Nice som hålls två gånger om året. Provade massor med vin, fick en del bra kontakter och köpte hem lådvis. Supertrevligt!

Satt faktiskt igår kväll/natt och letade upp lite Cabernet Sauvignon på bolaget. Några Italienare men även Sydafrikaner. De franska hade vi visst redan provat en hel del. Det ska vara till en middag vi har på lördag. Mina favoriter ligger i Bourgogne och Bordeaux.

• Lapinette

Vickan - vi hade ett jättegott ekologiskt rödvin på vårt bröllop. Tyvärr så finns den inte på bolaget men ska kolla upp om man kan beställa eller kanske besöka då det inte låg allt för långt ifrån Cannes.

• Mrs  B

Lappis
    Vad hittade du för några Cabernet viner?????

• viktualia

Lapinette - tjaaa vad ni gör i Sthlm.... lever ett vettigt liv nära god mat och schyssta öppettider tex... *fnissar* Dyraste huset till salu i hålan just nu kanske vore något?! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/8010 med stiligt vinförråd kanske vore något? För egen del känns huset svindyrt för att vara i hålan plus att det ligger lite för nära E 18.

På vårt bröllop hade vi inte något ekovin tyvärr, men ett mycket gott italienskt. Campolieti Ripasso nr 6792

• Lapinette

Mrs B - de jag har skrivit upp är Vergelegen Mill Race 2005 och Alto Cabernet Sauvignon från Sydafrika. Sen Rocca Guicciarda Riserva 2005 och Villa Antinori från Italien. Själva drack vi en la Tour de by 2004 igår som var bra.

• muggles

Vickan: personligen har jag enormt svårt för snäckskalsformade handfat och toalock med katter på - URK! Men smaken är som baken, det finns säkert ngn i hålan som tycker kitsch är lyx... Nä "ert" hus var mkt mysigare.

Själv har jag druckit dessa goda viner på sistone:
    Alles verloren (Tinta Barocca)
    Sonoma Zinfandel
    Zondernaam Chardonnay
    Mycket smakrika viner - vilket jag gillar.

• viktualia

håller med om den GRYMT fula toan och handfatet - men annars var huset rätt coolt...men näpp det blir det inte..

jobbigt väder det är... först toksnö och sen storm... på tisdag ska vi få fönstren bytta.... man får nog "vindsäkra" allt inne i rummen för att det ska sluta lyckligt.... hm...

• Page

Nu har jag också hittat till den nya tråden. Blev lite rädd att den spontandog, när det inte var något skrivet(i de gamla) efter torsdagen.

Passar på och vinkar till alla och meddelar att min "frånvaro" beror på att jag försöker ta igen två missade månader. Jösses, man blir verkligen inte vältränad när man sitter på soffan och äter hela dagarna. Trodde att jag skulle flåsa ihjäl mig efter en patetiskt kort cyckeltur!

Sweet, tack för att du väckte och påminnde mig!

• Vännerfan

Halloj!

Håller på och försöker läsa ikapp efter en dator-fri helg.

Ang. Sthlms-besök så åker jag också gärna mitt i veckan just så maken ska få träffa prinsen också och så är det säkert billigare då som Piggan skrev. Men för att vi ska kunna träffa så många som möjligt från tråden är det nog inte fel med en del av en helg också då flera jobbar. Så tors-lör vore ju inte fel. Eller sön-tis. Vi får göra ett excel-ark med helger efter att vi vet när lgh är ledig. Det kanske Telis redan kollat när jag läser vidare...

Jaha, så det var DÄRFÖR min förlossning inte var längre än 37,5 timmar?! För att jag är lång och smal... (170 cm, 60 kg räknas nog som det). Undrar hur lång den blivit annars

• muggles

Vänner: i GP idag står det är barnets storlek (över 4 kg) påverkar också. Men det stämmer säkert inte på alla ändå.

Moa är lite grinig idag, hon är ju förkyld. Då fick jag en flashback, ja just det, det var såå det var innan hon sov ordentligt... Hon blev svinförbannad förut när jag försökte få i henne frukostgröten, det blev ersättning istället.

Svar på tråden Barnkarusellen