• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Zozo

Ja, det verkar vara jättevanligt i Frankrike; alla springer och är rädda för den, men hemifran har jag aldrig hört talas om ngt liknande?!

Jo, jag lyckades ocksa bränna mig lite när vi var pa Martinique - fast jag har ett solvänligt skinn, trots att jag är skandinav..

• _koko_

Nattson - Jo, i vanliga fall har de visningar av förlossningsavdelningen, de har även förlossningsföreläsningar som man kan anmäla sig till. Vi fick dock inte komma dit eftersom de har renoverat förlossningen på ds nu under vintern.

Zozo - Jo, nog pratas det om toxoplasmos även här i Sverige! Man ska vara noga med att tvätta händerna om man påtat i jorden eller om man tömmer sin kattlåda (en utmärkt ursäkt att slippa tömma den i 9 månader ).

Lappis - Om alla är friska åker vi upp nästa vecka (jag har fått ont i halsen och min pappa har influensa...), men det är 60 mil dit, så man åker inte direkt över dagen.

• Lillfoten

Nu har jag också hittat hit, till min favorit-följetong på BT

Tack alla för era snälla, peppande kommentarer om förlossningsrädslor och vad man kan göra för att påverka sin situation.
    Min goa barnmorska har ju tagit min förlossningsskräck på allvar, så jag har blivit kallad till ett första Aurora-samtal nästa vecka. Det känns SÅ bra, för jag har hört så mycket positivt om det. Bara en sådan sak som att de är vana vid att hantera rädslan inför förlossningen, och vet hur de ska bemöta den på ett sådant sätt så att en förlossningsrädd gravid kvinna kan ta till sig informationen. Jag rapporterar gärna tillbaka efter besöket hur det var, eftersom det ju är fler härinne som bär på oro.

koko - fantastiskt och stärkande att läsa din förlossningsberättelse!!! Igen - tack till alla som delar med sig av erfarenheterna!

• Piggelin1

Lillfoten - vad BRA att du har samtal på Aurora inbokat! Precis som du skrev - vore kanon om du delade med dig här sen, hur det var!

Sweet - för några veckor sen när BT var kasst råkade jag ut för precis samma sak som du. Kunde inte komma åt BT via min laptop, men på mannens stationära gick det! Helskumt, för sen har det ju funkat som vanligt på laptopen igen senare!

Koko, vad tråkigt att höra om din farmor. Hoppas verkligen att ni kommer iväg! Själv har jag tänkt hälsa på min gamla 95-åriga mormor om en vecka - Amanda är hennes 15:e (!) barnbarnsbarn, men mormor har ändå engagerat sig mkt i min graviditet. Vi har en himla mysig relation hon & jag & nu har hon precis lämnat sin lgh för äldreboende & tacklat av en del - så det känns lite som att jag vill passa på, man vet aldrig hur länge till hon är i livet...

• Piggelin1

Muggles, hmmmm, funderar på vem din pluggkompis är som du skrev om - kommer på F respektive L, är det ngn av dem?

Vi får prata ihop oss om datum för Sthlm, kanske enklare att ta vid sidan av tråden? Typ kolla lite tågbiljtter & så också.
    Mannen min håller just nu på att planera sin Kina-resa, kanske ska passa på då, om det passar med er då?

Storm ute idag med, har faktist inte varit utanför dörren idag... Men snart kommer mannen från jobbet & då tänkte jag dra iväg & få ett par Amanda-fria timmar Känner att det behövs just nu!
    Hade iaf kompis som kikade förbi på sin lunch - kul!!

Okidoki, nu är det dags för MIN lunch, ngt sen...

Hej hopp!

• Nattson

Lappis - Det har alltså hänt att någon kommit fram till dig och frågat?! Vad roligt! he he jag har löshår på mina bröllopsbilder så där blirdet nog svårt
    Usch ang gråa hår så hittade jag mitt första gråa hår i luggen förra veckan. Ryckte ut det direkt!

Trevlig helg tjejer!

• Lapinette

Nattson - tjejen ifråga är faktiskt inne här ibland och skriver. Hon visste att vi skulle vara på samma tillställning.

• muggles

koko: jättetråkigt med din farmor!

Piggelin: F? L? Nu blev jag förvirrad... Nä, P. Med de vilda dildopartajen

• BrudSommar2006

Koko, vad tråkigt med din farmor, hoppas att ni hinner ses ordentligt om ni åker dit. Kan det här vara anledningen till att långa, smala har lättare förlossningar?

www.alltombarn.se/aktuellt/aldre-kort-eller-overviktig-da-blir-varkarna-svaga-1.6398

Hmm, den där länken ser lång ut, sabbar jag sidan nu tro. Hoppas inte.

Sweet, jag har stora problem med att komma in på BT från min laptop, ibland kommer jag in lagom för att hinna se att flera andra är inloggade och hinner undra hur de har gjort när jag har hållit på och försökt så länge och så ska jag byta sida för att läsa ikapp och så låser sig allt igen och det tar ett par timmar innan jag lyckas ta mig in igen. Helskumt. Har dock inte provat från makens stationära.

Jag födde ju på KS och det var jättebra, förlossningen var inget vidare, här är en till som är spekulant på aurora-träff inför eventuell ytterliggare förlossning, men det var inte KS fel. Fast där får man inte komma in och titta på avdelningen pga smittorisk utan där får man informationsträff i stor aula, trodde att det eventuellt var likadant i hela storstockholm. Man får ju heller inte ta emot besök medan man är kvar på BB.

Svar på tråden Barnkarusellen