• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Sicket skitväder det varit idag - när jag var ute & gick en timme på em, så snurrade den gamla devisen "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder..." i mitt huvud Fick typ byta det mesta i klädväg när jag kom hem, utom tröjan. Belönade mig själv med att köpa med en vaniljbulle hem från Saluhallen - yummie!

• sweetstreet

Det är jätteskumt men jag kan inte logga in på BT med min dator längre!!!
    Nu sitter jag vid makens och då går det bra. Jag förstår inte! För det har ju gått hur bra som helst fram tills nu igår. Med min egen dator alltså.
    Konstigt!

Någon som har någon idé om vad som är fel??

• sweetstreet

Lappis!!!

JÄTTEBRA tråd!!!!! Superbra inledningsord eller vad man nu kallar det.
    Och självklart är du given som trådstartare!!!!!

Koko,
    skönt att höra att katten är bättre. Läskigt det där när de blir sjuka och man inte riktigt vet vad det är.

Och du,
    TACK för att du delade med dig av din förlossningserfarenhet!!!!!
    Jag blev alldeles tårögd när jag läste. Tänk din förlossning verkar varit otroligt bra!! Man hoppas ju såklart att det ska bli något liknande man själv ska vara med om.

Och stor varm kram till dig nu när din farmor är dålig. Jag förstår att det måste kännas så himla jobbigt. KRAAAM!!!

• sweetstreet

Syrran och Snartis!
    Kul att se er i tråden!!!
    Hoppas att du sanrt blir frisk Snartis och att det går bra med bröllopsplanerna!

• sweetstreet

Gosnosen,
    visst var det väl du?? Skönt att det ser ut att fungera med IVF-start nu! Jätte-lycka till!!!

Lillfoten,
    jag tror också att det vore bra för dig att gå och prata med några proffs. Om man lär sig hantera sin rädsla och försöka förstå den (varifrån den kommer etc) så kan det hjälpa oerhört mycket!

• sweetstreet

Nu sak jag gå och knoppa.
    Imorgon kommer makens mostere (igen!) och hälsar på några dagar. Jag har dock ettt seminarium jag ska hålla om en vecka så jag kommer nog vara lite upptagen den närmaste tiden med att förbereda det, tyvärr. Har verkligen NOLL lust!!!!!!!
    Men men vad göra? Just nu längtar jag mest till att det ska vara överstökat.

• sweetstreet

Mrs B
    förresten, hoppas du fick mitt mail med bloggadressen!

• Telemarkgrrl

Plingplong, vill bara säga hej i nya tråden. Har ont i huvudet och är stressad som tusan på jobbet.

Koko, cool förlossning och grattis till lilla C! Synd att man inte kan beställa en sån förlossning, då skulle inte jag heller vara rädd.

För Lillfoten, jag förstår verkligen om du är rädd. Hade jag inte varit så fruktansvärt rädd för förlossningen så hade jag kanske kunnat börja fundera på barn lite tidigare i livet? Tycker absolut att du ska prata med någon Aurora!

Gosnosen, stort lycka till nu med sprutorna!!

Angående fina Stockholmsbesöket av Göteborgsenklaven, jag åker bort fredagen 7/3 och är borta till efter påsk. Men boka inte in ert besök här efter det, även om jag skulle tycka att det var jättetrist om jag missade er. Ni får absolut hyra gästlägenheten ändå! Det är dessutom bara bra om ni kommer upp mitt i veckan, då är det större sannolikhet att gästlägenheten är ledig. Ska försöka ringa idag under telefontiden och kolla när lägenheterna är lediga framöver!

• Lapinette

Sweet - du kanske har blivit blockad i din dator för att du spenderar för mycket tid på BT? Min make ville förut lägga in vissa "spärrar" i min då han tyckte att jag spenderade aldeles för mycket tid framför datorn. Numera är det jag som förespråkar åtminstone en datorfri dag i veckan. Jag går numera nästan aldrig in på kvällarna ... medan han sitter och hänger framför burken...eller har den i knät framför tv'n.

Koko - det lät ju faktiskt helt ok! Skönt att det gick så pass snabbt.

Vickan - kul att se dig inne här igen! Härligt att det nya jobbet känns bra.

Piggelin - igår var det riktigt härligt här i Stockholm men till helgen (typiskt!) har det lovat riktigt skitväder . Trist, för jag hade hoppats på en repris på söndagens långpromenad.

Annars inget nytt mer än att jag inväntar tant och oavsett att jag har gjort detta typ tusen gånger tidigare så kan inte hjärnan slappna av och bara låta den vara. Varför ska man hela tiden känna efter? Jag menar hur stor är chansen att vi skulle ha lyckats denna gång...när vi inte lyckats de andra typ 19 gångerna? Nåja, så är det bara! Hur avslappnad som helst fram tills BIM och sen blir man som ett jäkla psyktant. Håller det dock för mig själv numera.

• Mrs  B

Hej!

Nu har även jag hittat hit!

Storasystern
    Jag har samma problem med sömnen med Malte just nu. Har ju inte tillräckligt med mat alltid till Malte så vid vissa mål får han ersättning för att bli riktigt mätt och BVC rekomenderade att ge extra tillägg inför nattningen, men jag har även gett han på natten och börjar se resultat nu. Sover i alla fall 3-4 timmar nu, jämfört med varannan timme innan och x antal vakna timmar.
    Har börjat med miniform och än så länge har det inte blivit sämre i alla fall.

Svar på tråden Barnkarusellen