Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen

Det är jätteskumt men jag kan inte logga in på BT med min dator längre!!!
    Nu sitter jag vid makens och då går det bra. Jag förstår inte! För det har ju gått hur bra som helst fram tills nu igår. Med min egen dator alltså.
    Konstigt!

Någon som har någon idé om vad som är fel??

• sweetstreet

Lappis!!!

JÄTTEBRA tråd!!!!! Superbra inledningsord eller vad man nu kallar det.
    Och självklart är du given som trådstartare!!!!!

Koko,
    skönt att höra att katten är bättre. Läskigt det där när de blir sjuka och man inte riktigt vet vad det är.

Och du,
    TACK för att du delade med dig av din förlossningserfarenhet!!!!!
    Jag blev alldeles tårögd när jag läste. Tänk din förlossning verkar varit otroligt bra!! Man hoppas ju såklart att det ska bli något liknande man själv ska vara med om.

Och stor varm kram till dig nu när din farmor är dålig. Jag förstår att det måste kännas så himla jobbigt. KRAAAM!!!

• sweetstreet

Syrran och Snartis!
    Kul att se er i tråden!!!
    Hoppas att du sanrt blir frisk Snartis och att det går bra med bröllopsplanerna!

• sweetstreet

Gosnosen,
    visst var det väl du?? Skönt att det ser ut att fungera med IVF-start nu! Jätte-lycka till!!!

Lillfoten,
    jag tror också att det vore bra för dig att gå och prata med några proffs. Om man lär sig hantera sin rädsla och försöka förstå den (varifrån den kommer etc) så kan det hjälpa oerhört mycket!

• sweetstreet

Nu sak jag gå och knoppa.
    Imorgon kommer makens mostere (igen!) och hälsar på några dagar. Jag har dock ettt seminarium jag ska hålla om en vecka så jag kommer nog vara lite upptagen den närmaste tiden med att förbereda det, tyvärr. Har verkligen NOLL lust!!!!!!!
    Men men vad göra? Just nu längtar jag mest till att det ska vara överstökat.

• sweetstreet

Mrs B
    förresten, hoppas du fick mitt mail med bloggadressen!

• sweetstreet

Å jag har sååå fullt upp nu på dagarna att jag knappt hinner in här. Håller på och förbereder ett föredrag som jag ska ha nu på fredag. Hm, känns sådär skoj måste jag säga. Men idag tycker jag ändå att jag har lite mer koll på upplägget och vad jag ska säga. Men det ska bli sååååå skönt när det är över!!!

Vi har dessutom makens moster på besök här och det har inte gjort det lättare direkt. Hon är trevlig men jag klarar egentligen inte av henne mer än typ 1-2 dagar innan jag känner att det är nog. Och nu skulle hon stanna i 5 dagar vilket var max kände jag. Jag har sedan söndagkväll gått och räknat ner timmarna tills att hon skulle hem. Vilket var ikväll. MEN vad händer om inte detta - tanten går och får kräksjuka!!!!!! Så sedan måndagkväll så har hon legat i vår soffa och ulkat när hon inte sprungit på toa. Och självklart var hon för dålig för att resa hem idag som det var tänkt, utan bokade ny biljett till nu på fredagkväll....
    Självklart tycker jag synd om henne. Hon rår inte för att hon blev sjuk, och jag vet att bland det hemskaste man kan vara så är det sjuk hemma hos någon annan!
    Så jag känner mig superego över att jag går runt och tycker synd om mig själv ockås. För att hon blev kvar två extra dagar...
    Jaja, på fredagkväll ska jag banne mig fira! Att jag är klar med mitt seminarium OCH att tanten reser hem igen! Tjihooo!

Fortfarande kan jag heller inte skriva inlägg från min egen dator vilket är irriterande. Jag sak ta itu med det i helgen och se om det går att fixa. Men nu har jag bara inte tid eller ork...

• sweetstreet

Vill iallafall säga några saker nu efter att jag försökökt skumma ikapp tråden:

Lappis, Frejis och Telis!!!
    Jag tänker på er!!! Och jag håller alla fingrar och tår jag kan för att det ska gå vägen för er alla!!!!!! Iiiiiiiihhhh!!!! Det är ju bara såååååå otroligt spännande att ni alla "ligger i fas" nu nästan och ska göra era IVF:er ungefär samtidigt!
    Jag förstår att ni tycker det känns både jobbigt, spännande och likgiltigt inför era försök. Denna berg-o-dal-bana gör ju att man lätt blir knäpp. I know.
    Men jag skickar iallafall en bunt med varma kramar till er som lite stöd inför den här tiden!!

Och så är jag avis över att jag inte får vara med på er "supertråddejt"! Å det hade jag velat. Stockholmisar OCH Götisar samtidigt!!!!!!
    Ingen som vill träffas här på manhattan istället????

Vilma,
    grattis till böjen! Härligt!!!

Oms,
    energikram till fig gumman!!! Hoppas att lilltjejen snart växer från den värsta refluxen. Det lät grymt jobbigt, men som vanligt låter det som om du trots allt har koll och tillräckligt med energi för att orka ge kärlek också!

Koko, Vänner, Piggelin, Muggles, AM och BS (hm, om jag glömt någon ber jag om ursäkt men det blir alltid lite vacuum när man försökt läsa ikapp flera dagar på en gång),
    så kul att läsa även era inlägg om hur vardagen är med bebbarna!

Page,
    skönt att se att du mår bra! Haha, så jag "väckte" dig tyckte du...? Ja, det var mest det att jag blev lite orolig av nättystnaden....

Vickan,
    jobba på du men glöm inte att ta det lite lugnt mellan varven också! Viktigt med återhämtning för att man sak kunna ladda batterierna! kram!

Nattson,
    bra att du kollar om det är UTI!!!! Hoppas du blir bra snart!

Oj, om jag glömt någon nu så ber jag som sagt om ursäkt.
    Nu sak jag gå och sova. känner mig ganska slut i rutan...

kram på er!

• sweetstreet

Heeeeej Sötingar!!!!!

Fy vad jag inte har hunnit in här på ett tag. Hm, ska försöka skärpa mig.
    Men jag läste ikapp igårkväll iallafall. Men sen blev det så sent och jag var så trött att jag inte orkade kommentera.

Å Nu håller jag tummarna för dig Gosnosen!!!
    ett ägg räcker ju egentligen. Som jag sa till Koko när hon fick två, att ett enda litet Guldägg är tillräckligt! Och det var det ju eftersom Conny blev till av det!

Telis,
    Jag tror du kommer få fina Vasaloppsägg jag!

Lappis,
    du har nog åkt nu, men ha en urskön helg i Barcelona!

Tinga,
    såg att du är tillbaka! Skoj!
    Och härligt att semestern var bra och att ni nu känner att ni landat i detta med era två barn!!!!! Precis som du säger ska man inte lyssna för mycket på andra utan känna efter själv.

Liten,
    kul att se hur livet fortsätter med Mindre! Tycker du verkar ha det mysigt även om det kan kännas lite frustrerande ibland. Men det är väl en vanlig småbarnsföräldersymptom??

Själv pratade jag och maken en del om det igårkväll. Båda är vi nog lite småoroliga över hur livet egentligen kommer bli efter födseln. Jag har t ex funderat en del över hur ens relation kommer utvecklas. man hoppsa ju att det ska bli bra, bättre bäst men jag inser ju att småbarnstiden är enorm krävande och att man antagligen kommer få lite sömn och fler stressfaktorer också... Dessutom kommer vi ju inte ha någon direkt "lång smekmånad" som hemma i Sverige där iallafall första 1,5 året är hyfsat "enkelt" pga av att åtminstone en förälder är hemma heltid. Så första småbarnsåret kommer ju för vår del att innebära en hel del "pusslande" med jobb och barn för att få det att gå ihop.

Hehe! Vickan! Det där med 12 timmar från hemmet (jobb inkl pendling) är ungefär så min vardag ser ut... Men jag ville ändå skaffa barn....
    Man får väl ta det lite som det blir. Jag hoppas att jag kan dra ner lite på mina timmar på jobbet, åtminstone någn-några dagar i veckan. Iallafall till normala 40 timmar?? Dessutom så jobbar ju maken nära hemmet, så han får väl åka hem och ta huvudansvaret för bebben om jg måste jobba. Det går alltid att fixa på något vis. men jag förstår att du känner dig osäker nu eftersom du just börjat ett nytt jobb. Man vill ju ofta jobba in sig lite innan man börjar fundera på detta med ev. att gå ner i arbetstid.

• sweetstreet

Vänner,
    förresten har jag nog inte grattat dig till nya jobbet än??
    GRATTIS!!! Vad skoj att du fick ett jobb du känner ska bli både bättre och mer betalt! Och att flytta närmare föräldrarna är ju något många småbarnsföräldrar gärna vill.
    Sjäv skulle jag gärna ha något närmare till våra familjer, fsat ibland är det faktiskt rätt skönt att ha en Atlant emellan också...

Svar på tråden Barnkarusellen