Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen

Nu ska denna drömmaren vakan och dra till jobbet.
    Sen som vanligt...
    men jag var ju så hiskeliga trött så det blev lite sovmorgon idag....

• sweetstreet

Telis och Nenne,
    jälvklart vet jag hur det känns. Även fast man nu sitter här med något i magen så är det inte länge sedan jag kämpade som ni. I frustreringens motvind.

Så här kommer en stor jädrans varm KRAAAAM till er båda!!!!
    Jag är inte rädd att kramas ju...

Finns så lite man kan säga som "utomstående".
    Jag hoppas och önskar ju precis som ni att "denna månad ska det banne mig bli!!" Men jag vet att man ibland ramlar rakt ner i träsket och har noll ork att ens försöka ta sig ur sumpmarken.

Men som sagt. Telis, nu är du på G igen med din spray! Så jag hoppas järnet igen!
    Och nenne, helt allvarligt så ÄR spolningen en skitbra grej för att blåsa rent i tunnlarna!!!!! Så efter spolningen när det närmar sig ÄL hopppas jag ni kan humpa-gumpa riktigt mycket och ofta!!!!!
    Jag tror ju t o m att jag fick ett befruktat ägg efter min spolning, men att det blev ett tidigt missfall. Tanten var försenad drygt 2 veckor då ju....
    Men detta var ju innan min operation så det kan ju stämma att ägget inte riktigt kunde fästa och sitta kvar där det ska.

Men iallafall spolning är positivit för fertiliteten!!!

Så ge inte upp än tjejer!
    Även om det känns tungt som fan.

Kram igen!!

• sweetstreet

Lappis!
    Hur känns det????????????
    Mår du bra??

Tänk att ditt lilla embryo simmar runt inne i din kropp nu. Och ska hitta ett gosigt ställe att borra in sig på!

Cooooooolt!!!

• sweetstreet

Snartis!
    OJ!!! det lät verkligen som om dian äggisar tänker ta igen all "förlorad tid" nu!!! De har dunderaktiverats med andra ord!!!
    Jaja det lovar ju gott inför en 2:a...?!
    Fast du kanske inte är riktigt lika "på" som FruLLis och Cicci??

Skitbra med din frissa till bröllopet förresen! Såg det när jag läste ikapp!
    Såååå skönt! Och perfekt!!!

Vet du ungefär hur du vill ha håret, eller är det ngt du fortfarande funderar på??

• sweetstreet

Vickis!
    Tids nog blir det regnkappa av tror jag...!
    Men fram tills dess så gör det ju inget att köra med kappan.

haha! Din make kanske kan börja sjunga "Singing in the rain" också!!!
    Shit nu fick jag konstiga bilder i skallen!!!

*hoppar runt och slår mig i huvudet för att de ska trilla ut (bilderna alltså*

• sweetstreet

Hm,
    på vår agenda idag står det nog typ:

äta frukost (jäääätteseeeen sådan... för vi var ute igår och kom hem sent)
    gå till labbet och mata celler
    gå på stan och kolla barnaffärer (maken har fått i uppdrag att köpa ett presentkort till en kollega som just fått barn. Och själv har jag inget emot att titta lite i dessa affärer heller)
    rensa bland våra papper och förbereda för deklaration (här ska snart deklareras tyvärr...bläää! Hatar amerikanska deklarationer för de är skitkrångliga!!!!!!!!!)

Ja som ni ser så är vår dag inte alls lika spännande som Nennes.... .-? Tyvärr....

men jag är glad att det är helg för jag var ju så iniglödheta trött förra veckan.

Tjingeling!

• sweetstreet

Nennelainen!
    Förresten innan jag avslutar.
    Hur går det med övertalningen??
    Blir det New york i juni eller???????

• sweetstreet

Hinner inte skriva här nu men vill skicka STOOOOOR KRAAAAm till er "Starka Tjejer"!!!!

Jag håller tummarna för er det vet ni!
    Tänker på er massor!!!!!!!!

• sweetstreet

Å Gosnosen!!!!
    Stor varm KRAAAM!!!!

Fy vad hemskt att få detta "slängt i ansiktet" på en vid ett läkarbesök.
    Jag förstår att läkare kan vilja vra så "ärliga" som möjligt, men ibland känns det överdrivet onödigt. Som för oss när vi fick det där beskedet på UL som mest bara hispade upp oss, men sedan visade sig inte vara något. Som om de själva känner att de måste häva ur sig allt för att kunna sova gott om natten???

Kanske kan ni ändå försöka ta detta på ett annat vis??
    Det KAN ju vara bra att ha "worst case scenario" klart för sig också. vad är ens sämsta chanser. Ibland fungerar jag så att jag gärna vill veta inom vilka "ramar" jag ligger med saker och ting. För då kan man tänka att "i värsta fall går det så här, men det MÅSTE ju faktiskt inte bli det värsta tänkbara scenariot". Men visst, när man redan är jättestressad och nere och känslomässigt både urlakad och hyperstressad samtidigt, så ÄR det inte något sådant bemötande man behöver!!!!!!

Jag tycker dock att ni ska prata igen emd de läkare ni redan är i kontakt med på CvL (var det CvL??) och berätta vad ni fått veta av Huddingeläkaren. Diskutera sedan med CvL utifrån denna nya infon. Försök ta reda på hur de ser på saken. De har ju, precis som du säger, iallafall trott på er såpass mycket att de tycker det är värt ett försök! Så DET måste ju betyda att allt hopp inte alls är ute.

En annan fråga- ÄD är det äggdonation???
    På vilket sätt skulle detta kunna hjälpa?
    Är det så att ditt höga FSH-värde gör att det är svårare för dig att producera viabla ägg, menat att OM du får ett bra ägg som befruktas kan en graviditet sedan gå precis normalt????
    Är det lång kö för ÄD?
    Och varför är din make inte så pigg på det??

Kram igen!!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen