Barnkarusellen
Page jättkul att du tittar in!
Känns skönt att höra att allt är bra med er!
Page jättkul att du tittar in!
Känns skönt att höra att allt är bra med er!
jag hinner verkligen inte in här så ofta nu som förr. Jobbet slukar en massa tid. och sedan krånglar BT fortfarande en del tycker jag. Så ibland när jag har någon stund över så ligger BT nere!
Jaja, jag följer er iallafall och försöker att läsa ikapp på kvällarna. Men ibland är jag för trött för att svara eftrsom jag ofta läser ikapp i sängen just innan läggdags...
Önskar iallafall alla er sjuklingar att ni ska krya på er!!!!!
Kram på er!
Shit!
Det har just varit en olykca här på Upper East Side där en enorm lyftkran (typ 15 våningar hög!!!) har kollapsat och totalt pulvriserat en bygggnad!!!!!!!!
Ganska nära där vi bor!!!!
Hittills har man endast hittat 4 döda vilket är en otrolig tur i oturen!!! Men det är rätt lsäkigt.
Jag och maken var ute och gick på stan idag och gick i området där deta hända. Hu!
Är så tacksam att vi inte passerade där just när det hände!
Herj Trådisar!!!
MSW
Hoppas verkligen du blir bättre nu när du får påfyllning! Det låter lite jobbigt, men det är ju otorligt bra att det går att "fylla på".
Trist att du fortfarande mår illa. Du är ju ganksa långt gången nu så man tycker illlamående borde ge med sig!
Tinga,
nej detta med havanedskapsförgiftning drabbar inte så många som tur är! Och det här med att ta det lugnt. Hm, jag kan ta det jättelugnt!!!!! men man måste liksom vara "på humör" för att ta det lugnt också på ngt vis. Men jag har faktiskt blivit mycket bättre på att lata mig sedan jag träffade maken. Han är lugn som en filbunke och hetsar inte upp sig i onödan direkt. ibland kan jag dock bli stressad över att han är så lugn...!
Men igår var det en ganska aktiv dag. Tog tag i en rejäl storstädning av lägenheten. Det behövdes kan jag tillägga.... Och efter denna aktivitet så var jag så i gasen att jag gick på gymmet. Jätteskönt! För jag har inte tränat på typ 2 veckor. Vi hade ju besök här och sedan kom jag liksom inte igång efter det. Men det var jätteskönt. Det enda som känns helt weird var att jag hade jättehög puls!!! Är det normalt när man är gravid??? Jag tänkte att den var superhög, men eftersom jag kände mig "lagom andfådd" så tänkte jag att det var ok?
Jag tränar ganska lågintensivt nu i vilket fall. Det blev ca 45 minuter i trappmaskinen (eller vad det nu heter?) och sedan styrketräning (rygg och armar/axlar).
Men det var verkligen såååå sköööönt!!!
Man känner sig vekrligen som en ny människa när man tränat!!
Mugglan,
härligt att din skidåkning var bra! och att umgänget med jobbarkompisarna var kul också! Jag kan tänka mig att det känns lite konstigt att vara borta från Moa ett poar dagar, men det måste ha varit skönt också. Och även om det kan ta en liten stund när barnen är sådär små innan de "tyr sig till en" så tror jag absolut inte det är ngn fara alls!
Mrs B,
kul med jämgammal kompis till Malte!!
Insåg igår när jag kollade i helspegeln på gymet att jag min rumpa växt!!!!!
Hittills har jag bara sett förändringar av magen och titsen. Men igår när jag kollade in mig i profil så insåg jag att rumpan blivit större!
Jag frågade maken igår om han sett det. det sa han att han inte hade. Men då bad jag honom titta noggrant och när han gjorde det så sa han att jo, den hade nog blivit lite större... Liksom "längre" (på höjden). Skitkonstigt!
Men men gissar att det är mer i kroppen som förändras nu.
Själv börjar jag bli lite trött på att magen blir så uppsvälld när jag äter. Jag försöker dricka mycket och äta mer fibrer och äter även något som heter "collase" och som ska binda vätska i tarmen (motverka förstoppning). Det hjälper till viss del, men vissa dagar känner jag mig som en gasballong...!
Japp!
Inga studsiga glasskulor här inte längre!
nej nu har man en låååånghäck....!!!
FruLLis!
Nejdå jag har itne havandeskapsförgiftning!!!!!
Det vat Tinga som hade lite högt blodtryck så vi prfatade lite om havandeskapsförgiftning p g a detta.
Liten,
tack för tipset!!!!! Ska kasnke kolla upp detta. Det låter förresten tyskt?? Är det det?
Mugglan,'
jo jag känner till att man får högre puls, men jag visste inte att ens maxpuls kan hljas så mycket! Kändes nästan lite absurdt...
MSW,
skönt att det verkar vara under kontroll!
Nu ska jag snart göra natt.
har varit en lång dag på jobbet idag. men jag tror träningen igår gjorde susden för jag har inte alls varit trött trots nästan 11 timmars arbetsdag!
kram till er
Heeej Telis!!
Skoj att se dig tillbaks! Underbart att ni haft det superbra!
Lappis!
Lycka tll nu!
Jag vet inte hur ycket jag hnner in i veckan for jag har massor pa jobbet. Iallafall i borjan av veckan. Sa jag vll passa pa och saga lycka til redan nu!
Koko,
KUL att se dig i traden!
Later hemskt med mjolkstockning, men skont att den iallafalll gick over ganska fort.
Mitt brack hopas jag haller sig i schack. Men ibland kan jag kanna att det ommar lite. Jaja, vi far val se hur det gar.
BS,
tror du fragade om det skulle ga tillbaks efter forlossningen. Och min lakare sa att man ev komer gora en operation da, sa att det inte kommer tillbaks vid en ev. andra graviditet. Men allt beror pa hur det verkar da.
Liten,
skont att ni fick tid hemma. Och jattebra att dina foraldrar hjalper till med dopforberedleser.
Snartis,
hur gar det med brollopsforberedelserna?
Och grattis till Tanten!
Hej tjejer!
Ett snabbt inkagg innan jag drar til jobbet.
Lappis
jag haller som sagt tummarna!!!!!!!
Tinga
hoppas att ditt blodtryck inte stigit anda utan iallafall endast halt sig pa samma lite hoga niva... Jag vet att huvudvark ar forknppat med hogt blodtryck sa ja det later ju inte helt bra. Men en halvtidssjuksrivning ar nog bara bra isafall!!! Kanske kan du se det lite positivt? Du far tid att varva ner och verkligen ta det lugnare!!
Cicci,
kul att se att du haft en bra paskhelg! Roligt att du traffade Vanner och prinsen. Ar V frisk fran sina koppor nu?
Zozo,
Vad coolt att de gor UL varje manad. Jag tror inte att jag kommer gora fler UL nu faktistk?? Om allt fortskrider normalt da.
Ang vikten sa har jag gatt upp valdigt lite i vikt. Laste igar i en bok att man ska ha gatt upp fler kg an vad jag har i den vecka jag ar i nu. Men eftersom de inte sa nagot i fredags pa min kontroll sa gissar jag att det ar ok. Men lite stressad kan man ju bli av det ocksa.
Tror bara jag gatt upp ca 4 kg totalt sedan jag blev gravid... Och nu ar jag i vecka 24. Jaja, hoppas som sagt att det anda ar normalt. Och att det inte ar nagot konstigt.
AM,
Harligt att Liviva verade gilla dagis!!!!!
Pa nagot vis ser jag mig henne som ett typiskt dagisbarn...??? Extremt social, talig men anda nagon som vet vad hn vill och kan "saga ifran".
Kram alla!!!