Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen

Å jag måste få bara få säga Cicci!! DU ÄR BARA HELT UNDERBAR!!!
    jag tror jag skulle kissa på mig som jag skrattade efter ditt whiskeyinlägg!!!!!
    Skööönt!!!!

Sedan hoppas jag att alla om är sjuka nu är bättre.
    Vänner, det lät verkligen som en dag från helvetet. Kram på dig och krya på dig!

Telis, jag håller som sagt tummarna så de är blåååååå!!!!

Izzie, skönt att mjölkstockningen verkar vara över och att lilltjejen sover så bra på nätterna!

Lappis, jag tror att det är vanligarwe och vanligare med jujst IVF:er så att stöta på par som genomgått detta kommer säkert inte vara alltför ovanligt. Men visst, det var ju ändå en osannolik slump att ni hamnade bredvid varandra!!
    Hur gick det med sprutorna och resan?? Eller var det kanske inte denna resan som det var et ev problem???

Ni får alla ursäkta om jag är lite "off", men jag hinner inte riktigt in här så mycket under dagarna i veckorna och att läsa ikapp under helgen går "sådär". Jag hinner glömma vad fasen jag läser när det är flera sidor samtidgt.... Hm, ålderstecken? Eller graviditetstecken??

Tinga, har din mage exploderat?!?
    Min mage har växt som fasiken den senaste veckan också. På en enda vecka har den gått från i stort sett "osynlig" till att definitivt synas! liten kula. Hm, MÅSTE snart få tummen ur och kolla in lite mammakläder eller så. Mina brallor verkar sjunga på slutklämmen nu. I fredags var jag tvungen att knäppa upp knappen när jag satt ner på jobbet. Tyvärr glömde jag stänga den när jag var uppe och gick så det såg säkert lite roltigt ut....

Nattson,
    jag tycker det är coolt att vi ligger så lika!! jag har BF 20 juli och du 17!
    Har du vuxit ur dina vanliga kläder eller kan du fortfarande ha dem???
    Ang att föda lite tidigare så gjorde ju Cicci det mned. Så kanske får du även samma BF på riktigt som hon??
    Själv slår jag vad om att jag kommer gå över tiden. Läääänge säkert så att man måste svettas på här som en stor flodhäst när det är som hemskast med värmen, Puh!!!!
    Fast jag oroar mig inte så mycket ändå måste jag säga... Det blir som det blir.... Man kan ju alltid trösta sig med att det blir rätt skönt att vara hemma från jobet med ny bebis när det är sommar iallafall jämfört med typ nu.

• sweetstreet

Är förresten avis på er som ska ses!
    Fyyyy vad jag skulle velat vara med.
    Men jag tröstar mig med att jag iallafall får vänner på besök från Sverige er Brunchdag!

Härom natten drömde jag förresten en skitkonstig dröm om att den lille skrutten i magen visade sig vara en alien!!!! Han hade en massa "utskott" från huvudet och kroppen och exakt samma typ av mun som just alienfiguren i "Alien-filmerna". Jag blev först superchockad och tänkte at "detta såg vi ju inte på ULet!", men sedan när jag tittade närmare på min gyn såg jag att även han var en alien och det lugnade mig på ngåot helt knäppt vis...haha!!!! Tror jag borde sluta titta på skräckisar och rysare..?

Jaja, nu ska jag pallra mig iväg till jobbet.
    Det är holiday här idag så jag har tagit lite "sovmorgon" men nu är det dags ändå.

kram till er alla!!!

• sweetstreet

Vickan!
    grattis till huset! tycke det såg fint ut. Gillade "hustypen". Men man häpnar ju en del ändå över hur olika smak man har jämfört med många som vars hus ligger ute på nätet. Alltså vad gäller inredning etc... Say no more....

• sweetstreet

Piggis,
    jag vet inte om magen riktigt har kvalificerat sig för en magbild i galleriet än??
    Vi får se. Just nu har vi ingen kamera eftersom maken glömde den i Sverige i julas!!!
    men vi får vänner på besök nu i helgen så de har lovat att ta med den plus alla objektiven....
    Så kasnke kan det bli en bild under nästa vecka eller så?

• sweetstreet

Cicci,
    skönt att se att du är på benen igen!
    Hoppas du får vara frisk nu.

Telis,
    ja det där med prestationsångesten vid "simmarleverans" så måste jag säga att jag verkligen inte avundas männen. Fy!!!!!
    Det kan ju verkligen inte finnas något mer avtändande än att bli anvisad tilll ett rum/toalett på "sjukhuset" och veta att alla som är utanför detta rum vet precis vad det är man ska göra där inne. Hu!!!!!!!
    Maken tyckte det var hemskt när han skulle producera till vår insemination. Fast han var lite fascinerad över hur "lyxigt" de ändå "inrett" rummet där vi var. Vi hade nog trott det skulle vara typ ett rum med en stol eller säng och ett litet bord med porrtidningar. För det är vad jag har hört från vänner som gjort liknande saker i Sverige. Men maken sa att det var ett litet rum med en stor läderfåtölj (hm, troligtvis lättare att hålla ren än t ex tyg.... ) och sedan fanns det ett "väggskåp" på väggen framför fåtöljen. Han trodde det skulle ligga porrisar där, men när han öppnade dörrarna visade det sig att det var en stor plattskärm och en "inbyggd" DVD spelare med fjärrkontroll samt filmer. :-0
    Men som sagt, inte så skoj att sköterskan sa till honom att de förväntade sig hans simmare om ungefär 10-15 minuter från det att hon visade honom till rummet. Han sa att han blev superstressad av att veta att han hade en tidsgräns....
    Men det gick ju bra till slut, även om hgan sa att det blev mycket mindre volym än normalt.
    Men som det sedan visade sig spelade ju det ingen roll. En liten envis rackare är ju det enda som egentligen krävs...!

• sweetstreet

Telis förresten!
    jag tänker så otroligt mycket på dig nu och som jag tjatat om hur många gånger som helst redan. så håller jag alla kroppsdelar jag kan för att din Dalarna-resa ska bli mycket mycket mycket lyckad!!!

Kram!!!

• sweetstreet

Ok Lappis,
    så det är ett litet tag kvar till sprutorna då.
    Men det känns så himla spännande att du och Telis verkligen får "följas åt" på denna resan. Och ååååå vad jag önskar er båda enormt mycket Lycka till!

• sweetstreet

Oms,
    haha!!!! Såååååå himla liten är jag ju inte då. Men som sagt, magen har växt till sig eller kanske snarare svällt, mycket mer den senaste veckan. Så nu känner jag att brallorna börjar spänna. Men jag har mest rätt lågt skurna jeans så det är kanske en av anledningarna till att jag ändå kan ha mina vanliga byxor än?? Och vad gäller tröjor så är ju modet rätt bra för gravida nu eftersom det fortfarande är rätt inne med vidare topar och typ empirskärning. Fast jag har ju en del vanliga tightare tröjor också som jag använt. De fungerar bra, men nu senaste veckan syns den lilla "bumpen" tydligt när jag har de.

Jag är i v 19 nu. Men som sagt, nu till helgen eller nästa vecka när vi får Sverigebesök kommer det nog garanterat bli lite shopping av mammakläder. Om inte annat så iallfall en investering i ett sådant där "midjeband" som man kan ha över sina brallor.

Vet inte men kanske har jag som Cicci en iiten mage p g a att livmodern ligger närmare ryggen??? För visst hade hon det??
    Men annars vet jag inte. Hoppas iallafall att allt är ok även om magen inte växt så mycket som för vissa i denna veckan...

• sweetstreet

Oms och BS
    hoppas verkligen att bebisarna kryar på sig!!!

• sweetstreet

Å jag hinner nästan bara in här någongång på morgonen nu. Är mycket på jobbet och jag har denna veckan blivit sååååå trött.... Känns som om sjag skulle kunna sova hela dagarna egentlgien. När jag ska på koll nästa vecka ska jag fråga om mitt Hb-värde. kanske är det detta som spökar??
    Å andra sidan vill jag inte börja äta järntabletter för jag är redan nu helt trög i magen...

Håller iallafall koll här så gott det går.

Lappis Lycka till emd allt sprutande etc nu!!

Telis, imorgon imorgon!!! Tummarna och tårna hålls konstant!

Cicci, håll uuuuut!!! Det kommer bli bättre. Och det där med livmodern var mest att jag hade för mig att du eller någon annan, sa att om man har den nära ryggen (alltså inte bakåtvänd utan endast placerad lite närmare ryggen än "framåt") så tar det längre tid innan en man får mage. Men det kasnke inte var du som hade det??
    Jag tror också att den egan kroppstypen spelar in som du sa. Normalt är jag ju inte supersmal, men ändå inte särskilt stor. Så kanske dröjer det längre då. Men nu ser man definitvt en liten bula som knappast går att dölja. Fast folk som itne känner mig och itne vet hur jag såg ut innan skulle nog inte gissa att jag ver gravid, även om man själv känner sig större nu.

Mrs B, kram till dig! Du verkar ha det tufft tycker jag! Om det blir bättre i mars så får du försöka trösta dig med att det inte är långt kvar ändå.

Piggis, tack för tipset om affären!! Kul att du kommenterar bloggen ibland!

Izzie,
    är du helt bra nu? Brösten och mjölkstockningen alltså?

Liten,
    måste in i galleriet senare idag och kolla Mindre!!!!

kram på er nu!

Svar på tråden Barnkarusellen