Inlägg från: sweetstreet |Visa alla inlägg
  • sweetstreet

Barnkarusellen

Tinga!
    Sådan är min livsfilosofi också. tt försöka att inte ta ut oro i förskott!!
    Om problem uppkommer får man ta iut med dem då!!
    Annars är det ju ändå som om man upplever samma problem två gånger! Först när man oroar sig för dem INNAN de kommit, och sedan när man väl står där mitt i dem...
    Näe, om man gjorde så vore ju livet fullt av problem hela tiden. Det går inte!!

Ja det har varit mycket den senaste tiden.
    På jobbet och även privat.
    Förra veckan var M's moster här och blev magsjuk på kuppen. Hon förlngde då sin vistelse eftersom hon var alldeles för sjuk när hon skulle flygut hem. Själv hade jag ett seminarium jag skulle hålla förra fredagen så de var mycket jobb med det under förra veckan.
    Denna veckan kändes först lite lugnare, men jag skulle skriva en project report för ettt grant vilket är dead line imorgon, så det plus mitt vanliga jobb har tagit mycket tid.
    Och denna veckan har jag desutom känt mig tröttare än vanligt på kvällarna, vilket gjort att jag inte orkat så mycket när jag kommit hem.
    Tyvärr.
    Man önskar ofta att man bara behövde typ 4 timmars sömn, och att man hade energi som ett helt kärnkraftsverk. Tyvärr är det inte så för min del...
    Sju timmars sömn minimum under en längre period behöver jag, och nu ibland nästan mer. Och itne är man ettt kärnkraftverk för det...!

• sweetstreet

På tal om det måste jag dra nu. Jag är seeeeeen till jobet.....

kram på er så länge!

• sweetstreet

A.M
    förresten!
    jag har länkat lite till dig i mitt senaste inlägg på bloggen. Hoppas det var ok!?

• sweetstreet

Nattson!!
    Härligt att det såg bra ut på UL!!!!!
    Men jag förstår att ni blev oroliga först. Hu!

Vi ska göra UL om ca två veckor och jag längtar skitmycket eftersom jag vill veta könet!!!

Oms,
    stackars dig! Krya på dig nu gumman!!!
    Och jag tror som du och Mugglan skrev att det kommer nog gå bra med relationen, det är bara det att man ändå funderar lite eftersom detta är det absolut mest omvälvande som hänt i våra liv och vår relaion hittills. Jag kände på samma sätt innan vi lämnade Sverige och flyttade hit också, man hade ju ingen aning om hur något skulle bli. Och en sådan flytt kan ju också ge en helt annan "balans" i förhållandet, t ex om en trivs men inte den andre eller om en har lätt att bilda nytt nätverk men inte den andre osv...
    Vårt dagliga förhållande har defintivt förändrats i livet här jämfört med Sverige på så vis att vi umgås mer nu med varandra. Liksom lever lite "tätare" inpå varandra. Men deta har gått jättebra! Faktiskt inga som helst problem. Så jag tror nog det ska fungera sedan när vi får barn också. Men visst funderar man lite ändå....

• sweetstreet

Tinga,
    jag är helt övertygad om att det kommer bli superbra för er del!!!!! Du är en sådan skön person med helt rätt inställning att jag inte ser några problem alls.
    Självklart kommer det finnas perioder när ni skulle vilja slänga ut ungarna ur huset och när ni undrar varför ni friviligt valde detta. Men det har jag förstått ÄR en del av att få barn helt enkelt. Även om man bara har ett...
    Och jag tycker faktiskt det är befriande att höra folk tala öppet om detta också eftersom det annars kan vara ett väldigt skuldfyllt ämne. För oavsett hur man känner så älskar man ju sina barn. Men man måste ju få känna frustration, irritation, ilska och annat också när det är jobbigt.

• sweetstreet

Oj Cicci!!!'
    Vilken pärs! Förstår att du är helt slut.
    Skönt att det värsta verkar vara över nu iallafall och du är på bättringsvägen.

Låter kanon med säng till Victor också!

Fortsätt krya på dig nu!!!!
    och lite 6 är alltid bra!
    Tyvärr är det inte ofta vi får till det heller jag och maken. konstigt, för jag tror inte min sexlust försvunnit egentligen. Det är mest bara det att den inte heller käns "akut". Och tydligen tycker inte maken det heler ritkigt. Tror han fortfarande är lite "skrämd" av tanken att det är någon annan där inne... Även om jag försökt säga till honom att han faktsikt inte har en elefantpenis så det är ingen risk i hela världen att den skulle komma hela vägen in i livmodern...!

• sweetstreet

Nattson,
    så vi har "due date" ungefär samtidigt då!!!
    Jag ahr 20 juli. Vet inte om detta datum kommer ändras något vid nästa UL. vi får se.

• sweetstreet

Koko,
    hej gumman!
    Nu i helgen hoppas jag attt jag äntligen får tummen ur och kan skicka iväg lite saker till dig med posten över Atlanten!
    Ni vedrkar ha det msyigt där hemma du och Conny!
    Gillar förresten Connys "andra" namn också!! Det som står i galleriet.

• sweetstreet

Syster Vilma,
    FYYYYYYYYY!!!!!!!
    Såg ditt inlägg nu!
    Skickar STOR KRAM till dig gumman!!!
    jag vet hur det känns. Tro mig. På slutet tappade jag ju till och med räkningen på antalet gånger tantfan egentligen dykt upp. Men det var tyvärr mååånga gånger.
    Hoppas ändå att det itne blir lika lång väntan för dig.

Kram!

• sweetstreet

Mindre,
    skoj att du tittar in emellanåt och rapporterar!

och Tinga,
    självklart var det en komplimang!! fast en väldigt sann sådan!!!

Svar på tråden Barnkarusellen