Prognonsen för farmor ser riktigt dålig ut nu tyvärr. Trots allt är det faktiskt lättare att hantera än när katten var som sämst, hon är 88 år och har levt ett helt liv.
muggles & Mrs B - Tack för tipset! Jag har provat att pilla på handen och krama armen, men börjar nog för sent (när han redan håller på att somna), ska prova att börja tidigare. Härligt med amningsveteraner i tråden!
Alla - Ja, min förlossning var verkligen enkel. Har hört från flera håll att långa och smala ofta får snabba förlossningar, och ju fler jag pratar med, desto mer verkar det faktiskt stämma... Vet dock inte vad det isf skulle bero på?
Nattson - Stämmer, vilken koll du har! Vi födde på DS och är jättenöjda. Har tidigare inte hört något negativt alls om DS, men dagarna innan vår förlossning hittade jag en tråd på FL där flera som haft komplicerade förlossningar inte alls varit nöjda med DS, så då blev jag ju lite nervös... De har ju ett projekt som går ut på att förlossningen ska vara över inom 12 timmar ungefär, vilket innebär att de kan vara lite påstridiga med värkstimulerande medel om förlossningen drar ut på tiden. Efter att ha läst om syrebrist och skador på barnet pga överanvändning av värkstimulerande skulle jag inte välja att vara med i det projektet.
KS har jag hört blandat positivt och negativt om, tror allt beror på vilken barnmorska och vad för slags förlossning man får.
Tror inte jag gjorde dig något klokare där va?
Lappis - Jag har vänner som lyckades på egen hand efter över 3 år och ett provrörsbarn, så man vet aldrig. Men jag förstår att du inte vill hoppas när det gått så lång tid. Kram!!!