• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

BS: hur går det med Iris nu för tiden? Du har inte skrivit om "det stora skriket" på ett bra tag. Betyder det att hon är lugnare?

Det kan nog inte vara så att laptop resp stationär spelar roll, däremot skulle jag tro att browser/OS (olika varianter/olika versioner) mm spelar roll och det kan ju vara olika på olika datorer. El inställningar i browsern vilket ju kan vara olika på olika datorer.

• muggles

BS: intressant! Jag fick ju värksvaghet och värkstimulerande uppskruvat till max. Jag är ju över 35 och endast 160 cm. Hmmm...

• Pelika

Hej, är bara in o läser lite. Tycker att det är konstigt att vi häruppe i Dalarna får hälsa på på förlossning och BB när vi är gravida, men inte ni nere i Sthlm. Är ni mer smittsamma av er? ;) Skämt å sido. Det kan ju vara skönt att ha sett lite hur det ser ut och hur man hittar dit innan det är dags tycker man. Vi fick till och med ta emot besökare på BB (dock helst bara mor och farföräldrar och syskon).

• Piggelin1

Ahaaaaaaaaa, Muggles, nu fattar jag vem du menar! Hade faktist helt glömt bort henne - måste varit åtskilliga år sen jag träffade henne. Flyttade inte hon till Onsala för några år sen?

F&L, de var båda med på den där festen på lastbåten, nära operan, för några år sen. Fast ni kanske inte pluggade ihop, utan jobbade? ...och om jag inte missminner mig nu, så kanske F redan har barn?

• Piggelin1

Pelika,
    håller med om att det är skumt! Vi var nere i Varberg på studiebesök innan A kom & där var det inga problem att komma in, likaså besök på BB. I Gbg däremot, iaf på Östra, där får man inte heller se förlossningen & på Mölndal där jag födde får man bara ta emot besök på BB ute vid hissarna, dvs inte inne på avdelningen. Vilket jag iofs tyckte var rätt skönt - lugnet & den bubblan man levde i de dagarna var kanon! Besök hinner man med hemma tids nog ändå, tycker jag.

• BrudSommar2006

Muggles, jag fick ju också värkstimulerande uppskruvat till max och jag är över 35 och överviktig. Är 165 cm så inte heller jättelång.

Jag vet inte om Iris blivit lugnare direkt men jag tror att hon orkar lite mer kanske så hon blir inte så hysteriskt trött lika fort och så kan hon numera somna i vagnen om man är ute och hon blir tillräckligt trött. I övrigt så har jag anpassat våra aktiviteter så att jag antingen kör bil, är ute och går eller har tillgång till soffa och min amningskudde när hon blir trött. Att vara inne i ett centrum och fika med folk eller på öppna förskolan eller vad man nu kan tänkas hitta på fungerar inte när det är dags och jag har lärt mig att skynda iväg i tid nu. Andra barn verkar kunna lägga sig och bara somna i vagnen så att föräldrarna kan fortsätta att fika men det går som sagt inte. Så ja, hon skriker mindre men jag tror att det mest beror på att jag lärt mig att anpassa mig bättre men också lite på att hon orkar lite mer innan hon blir sådär grinig.

• BrudSommar2006

Pelika, lite mer smittsamma av oss kanske vi är så tillvida att smittorisken kanske är högre i tätare och större folksamlingar som i storstäderna? Bara en tanke.

• BrudSommar2006

Hej Vickan! Vad är planerna för helgen? Övernattning i något läbbigt vindskydd någonstans? Eller kanske några husvisningar på gång? Kul att det går så bra på nya jobbet i alla fall men synd att du inte hinner titta förbi lika ofta som tidigare.

• Pelika

BrudSommar2006: jo så kanske det är. Sen kanske det skulle bli för hög belastning oxå. Det lär ju vara en förlossning typ hela tiden i storstan... När vi var och tittade så var det helt tomt på förlossningen, och bara ett par rum som var upptagna på BB. Så nog är det skillnad på stor och liten ort...

• BrudSommar2006

Lapinette, jag försöker minnas vem som sprang på dig här från tråden, har för mig att det var på franska ambassaden, nationaldagen möjligtvis, ja den franska alltså, eller valet kanske. Hm, nej, jag minns inte vem det var, så retfullt!

Svar på tråden Barnkarusellen