• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Nattson, hur lång tid tar det innan du får svar? Jag lämnade in prover några gånger men det var aldrig något för min del men jag minns att jag blev irriterad att det tog så lång tid att få svar, går man till husläkaren testar de ju på en gång, fast sedan är det några man måste odla fram så halva provsvaret får ju vänta några dagar.

Nu har vi bokat vår semestervecka på Åland i sommar, fast det kommer väl att regna hela sommaren igen...

• BrudSommar2006

Inte luktar väl fårskinnsfällar numera förresten, möjligen om man köper på hantverksmässa eller dylikt oc får ett sådant där gammalt hederligt som inte går att tvätta men alla som säljs idag är väl tvättbara? Vi har makens gamla från när han var liten förresten, inte för att vi använt det men det ligger här i alla fall, och det luktar inte heller.

• Nattson

September och BS, japp jag kollar noga och om det är UVI så ska jag få svar imorgon.

Ok September ska tänka på det mad att de får kolla igen så att det har gått bort också! Hoppas allt är bra med dig!

BS - har förstått att du och maken har det motigt med lite sömn osv! Kämpa på! Som sagt, jag beundrar er som får så lite sömn och klarar vardagen så bra i allafall. Jag är ju den sm blir skvatt galen om jag inte får sova...

• Telemarkgrrl

Hallå i tråden!

Min arbetsgivare är säkert jätteglad för att BT ligger nere så mycket men så frustrerande det är för mig!

Hur som helst, AM, Livia och jag ska äta lunch på måndag - är det någon som vill hänga på? I trakterna runt Stureplan så där.

• Lapinette

Telis - jag skulle kunna tänka mig att hänga på!!! Tala bara om när och var så ska jag försöka slita mig från Karlaplan.

Själv skrev jag ett inlägg här imorse och så kraschade BT igen. Vet dessutom inte hur många gånger jag har försökt att gå in här de senaste dagarna...man kommer ju typ in 1 gång av 10 försök. Hoppas det ordnar till sig snart.

• Frejis

Denna frustrerande BT! Hoppas att det börjar fungera bättre snart.

Lappis, när startar din IVF? Har förstått att det har varit krångel med CvL, alkoholförbudet och er resa, men att det har fungerat till slut.

Var på SH i måndags och har fått klartecken 17 februari påbörjas processen och vi är med på tåget

Telis, hur mår du? Sprayar du fortfarande eller är det dags för sprutor?

Skoj att det blir en gemensam träff för alla snart. Ser fram emot den och hoppas att jag kan vara med på den. Annars har jag väldigt mycket att göra och mer lär det nog bli. Skönt för då slipper man tänka

• fru AM

Hej i tråden i stället för i mailen, Telis!

Det vore jättekul om någon mer vill luncha på måndag!

• Lapinette

HHHHHHHHHEEEEEEEEEEJ Frejis!

Tänkte faktiskt "efterlysa" dig då jag kan tänka mig att vi hamnar lika i vår "äggprocess". Jag ska plocka ägg till Påsk...när annars ! Antar att SH kör med 3 veckors nedreglering och CvL kör 2 veckor så vi borde hamna rätt lika. Jag har spraystart den 22 februari.

• fru AM

Telis och jag pratade (mail-ledes) om lunch antingen 11.30 eller 13.30 på Gateau i Sturgallerian.

• Lapinette

Frejis - summa sumarum för vårt IVF-krångel blir att jag kör enligt den metod som CvL vill och kommer med tillåtelse från dem även att dricka vin på min 3:e spraydag. Det verkar som om det inte gör hela världen fast "vissa" tycker/tror det. Ska m a o denna omgång inte vara lika hård mot mig själv som jag var förra gången.

Svar på tråden Barnkarusellen