• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

fru AM - jag röstar nog för 11.30 (då jag jämnt är så hungrig).

• fru AM

Bra Lappis! Först till kvarn ... Då blir det lunch på måndag 11.30 - samling nedanför rulltrappan inne i Sturegallerian (vi tänkte luncha på barnvagnsvänliga Gateau (eller vad det nu heter nuförtiden, en trappa upp i alla fall))

Jag & Livia
    Telis
    Lappis
    Någon mer?

• Frejis

Hej på dig Lappis
    Det verkar så att olika kliniker har olika förhållsningsregler. Tror inte att ordet alkoholförbud nämndes på SH, men jag kan ha fel, mitt minne är nämligen rätt kort och jag fokuserar jämt på andra saker men det står "Lev som vanligt" under den tiden du sprayar i mina papper.

Samma här, äggplock till Påsk, vilket kan vara rätt skönt med tanke på en relativt lugn vecka. Kul att vi ska göra det hela nästan samtidigt.

Det finns en liten möjlighet att jag kan komma med på lunch på måndag, men jag vet ännu inte det. Nu ser jag också VAR ni skall vara

• Lapinette

Frejis - vad spännande att vi kommer att köra parallelt! Enligt statistiken borde en av oss lyckas och jag tror ju definitivt att det är DU! Jag har redan en misslyckad IVF bakom mig och störst chans har man ju första gången. Som sagt, optimistik är jag inte längre även om jag självfallet hoppas på mirakel.

Man ska nog försöka leva som vanligt det är bara assistenten hos min läkare som "råkade" säga alkoholförbud till mig. Jag kommer dock ta det lilla lugna på bröllopet, brukar annars vara den som dricker mest, dansar bäst och stannar längst. Kan ju göra alla dessa saker utom den första.

11:30 på måndag inne i Sturegallerian. See you!!!

• Telemarkgrrl

Hej AM!

Och hej på dig också, Frejis! Vad kul att ni drar igång med en IVF nu. Hoppas att du kan komma med på lunch på måndag också!

Lappis, kul att du sliter dig från Karlaplan och kommer "ner" hit på lunch!

• Telemarkgrrl

Jag sprayar och sprayar och sprayar.... Just idag är jag såååå trött och har en antydan till huvudvärk men det är nog bara vanlig eftermiddagskoma. Överlag har jag mått mycket bättre av sprayen än vad jag befarat. Sprutstart på fredag!

• Lapinette

Telis - vad skönt att det gått så bra. Då är det inte många dagar kvar till du får börja med ditt "uppåttjack". Jag kände mig bara tung de sista 2-3 dagar...så typ nu för dig.

• Telemarkgrrl

Lapinette skrev 2008-02-06 14:32:39 följande:

Telis - vad skönt att det gått så bra. Då är det inte många dagar kvar till du får börja med ditt "uppåttjack". Jag kände mig bara tung de sista 2-3 dagar...så typ nu för dig.
    Jag hoppas att det blir så men jag är lite orolig. I vanliga fall mår jag verkligen apa veckan innan ÄL när det lilla ägget växer till sig liksom. Den här gången ska ju förhoppningsvis tio gånger så många ägg växa till sig. Men vi får se, det är ju inte en normal ÄL-period så förhoppningsvis mår jag bättre än vanligt!
  • Lapinette

Just det, du är orolig för själva hormonbehandlingen. Jag brukar inte känna av ÄL och kände inte så mycket nu heller (spänd över magen) men förstår om du är orolig.

• Mrs  B

Lycka till alla som sprayar och som ska plocka ägg tillsammans med Påskharen!!!!!!

Håller tummarna hårtför er!

Svar på tråden Barnkarusellen