• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Frullan - vad då inte välkommen???! Så klart du är! Funderade faktiskt igår på vart du tagit vägen. Kom in och skriv med oss...numera handlar ju tråden främst om alla småttingar som kommit till under den tiden vi har hängt här.

Idag var det brunch på Mornington. Superhärligt att träffas men jag blev otroligt ledsen för Telis. Hade inte hunnit in här på morgonen så jag var helt oförberedd. Tårarna bara rann...usch, känner så med dig men det förstår du nog redan (Telis). Du verkar så himla stark och skönt att ni drar igång på direkten igen.

Hoppas ni från Götet fick en skön resa hem! Så skoj att se er in real life och ni var er verkligen lika, jag menar från de bilder man sett och från den personlighet ni fått här på tråden.

Efter vårt trådmöte hamnade jag på Hemköp och handlade krabba, skagenbakelse och färska räkor. Ikväll blir det champagne!

• viktualia

Telestubben - har inte läst tråden förrän nu.... vet inte riktigt vad jag ska skriva... *massa kramar*

• Lapinette

Liten - japp det är Peter Johansson från St Anna (utanför Söderköping) som har jobbat i London tidigare. Jag känner honom inte alls men min mamma + bror etc var över i London och såg musikalen.

• BrudSommar2006

Hej! Vad trevligt det var att få träffa alla och det var dessutom hur skönt som helst att få göra det utan Iris!!! Fast jag kände pressen att ta mig hem och amma, men det hade gått bra när jag kom hem, hon hade varit ledsen en gång men det hade gått över. Hon hade till och med fått gå ut och gunga så hon hade haft det kul.

Lite trodde vi att vi äntligen fått bukt med diarrén eftersom hon klarat sig hela dagen men så nu vid middagen slog hon till igen. Fast två gånger på en dag är ju avsevärt bättre än gårdagen.

Telis, usch ja vad trist för er, nu fick jag i alla fall det hela förklarat lite bättre för mig men jag tycker att det här med ivf är en hel vetenskap och lite krångligt att förstå faktiskt!

• BrudSommar2006

Omsan, en sådan liten söt tjej du har! Fast det är obegripligt att Iris en gång varit så liten!

Om jag ska jämföra Iris med de andra små så känns det som att Iris är rörligare, far fram över golvet, inte med traditionell krypteknik men med ett system av att stå på alla fyra, sätta sig och ibland rulla runt, och går inte att sätta eller lägga ner på golvet alls innan hon är iväg, däremot står hon sämre än samtliga, jag tror inklusive lilla Moa. Jag undrar om det är för att hon är så tung. Hoppas att Iris kommer ikapp, det är inte förrän nu sista veckan som hon visat intresse av att stå.

• BrudSommar2006

Jag tycker också att de jag inte träffat tidigare var sig lika från hur man uppfattar alla här plus från fotona. Supertrevliga är ni allihop!

Dricker ett glas champagne här också faktiskt, hade inget vitt vin hemma och jag gillar inte rött. Fast ett litet glas bara i fall att Iris måste amma igen. Idag har hon tack och lov börjat visa lite intresse för mat igen så nu hoppas jag att den här intensiva amningsperioden är över snart!

• Nattson

Telis, Är så ledsen för er skull!! Stora kramar till er båda!!

Frullan, vad kul att se dig i tråden! skriv oftare!!

• sweetstreet

Å Telis!!!!
    Gumman, jag är så otroligt ledsen för er skull. Hade ju verkligen hoppet uppe för en liten Gunde nu. Vet inte vad jag sak säga. Finner liksom inga ord....
    Sitter med gråten i halsen och tårar i ögonen.

Stora varma kramar till dig gumman!!!
    det är det enda jag kan skicka i nuläget.

Å vad jag känner mig maktlös...

• _koko_

surfar som sist från mobilen, så det får bli ett kort inlägg igen.

är även jag jätteledsen för telis skull, såhär skulle det ju inte bli!! om jag ska försöka se något positivt i det är det väl att det skulle kunna vara därför ni inte lyckats på egen hand? dina ägg kanske har för hårda väggar och icsi kanske är er lösning? hoppas hoppas, men jag förstår att det känns obeskrivligt jobbigt just nu. Alla kramar till dig!

• Mrs  B

Telis
    Skickar massor av kramar till er!
    Det var ju inte så här det skulle gå till.
    Hoppas allt löser sig på nåt sätt!

Här har vi haft en konstig natt. ?????
    Var hemma hos mina föräldrar igårkväll efter en shoppingrunda i grannstan. Gav Malte bröstet vid 19 (ytterst lite men dock) för att jag inte skulle läcka allt för mycket senare. Sen fick han tillägg för att bli mätt.
    Vi åkte hem, Max gick och la sig självmant (?)och Malte och jag tittade på Melodifestivalen. Malte gnällde fram till 21.30 och sen somnade han bums i min famn. Jag gick och la honom i sin säng och sen la jag mig vid 22.
    Nästa gång jag vaknade var klockan 04 !!!!!!!!
    Var helt snurrig i huvudet och kunde inte tro att klockan var fyra. Så länge har ju aldrig Malte sovit utan mat.

Han fick mat vid fyra och sen trodde jag att vi kunde somna om och sova lite till, men tji fick jag.
    Bröstet vid 04, gnäll fram till 07, tillägg 07, gnäll fram till 09, snuttning vid bröstet vid 09 och sen somnade han in och nu sover han som en stock.
    ????????????????????????????????

Fattar inget just nu.
    Igår levde han i stort sätt enbart på bröstmjölk så kanske var det det som gjorde att han blev så hungrig fram på småtimmarna.????

Idag blir det tyvärr städning och tvätt men ev ett besök av ett kompispar som numera bor i Varberg.

Svar på tråden Barnkarusellen