• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Mrs B - tack! Jag tror att det finns betydligt mer att se och göra i Barcelona än i Madrid, så de två hela dagar vi hade räckte väl till för det vi ville se.

När det gäller tråddejt i Skåne kan jag på lördagen den 15:e eller söndagen den 16:e mars i närtid. Hur har du det då? Jag inboxar dig, så kan vi ta diskussionen den vägen istället. Kanske Junilejon också vill hänga på? Om någon annan i tråden skulle råka vara i Skåne den nämnda helgen kanske ni också vill vara med?

• sweetstreet

hej tjejer!
    Usch jag hinner inte in här.....
    Gör ett snabbt inlägg nu.
    Ska strax iväg på mitt "stora" UL. Och jag är faktiskt lite nervös! :-0 Började känna det igår när jag verkligen tänkte på att "tänk om de ser något som inte är som det ska!!". En skada, defekt, eller att barnet inte lever längre!

Jag känner ju absolut ingenting av rörelser eller så vilket många gör när de är såpass långt gångna som jag.
    Men men.
    Snart får jag veta.

Jag har inte hunnit läsa ikapp än men vill återigen skicka en kram till Telis!!!

• Zozo

Hej sweet! Jag ska just pa litet UL Syns ju inte sa mycket pa min tv, men det kanske är nat annat ân en amöba den här gangen? Hur funkar det i Sverige? Far maken vara med varje gang eller när far han vara med?

• Liten med Mindre

Sweet - du ska se att det går fint. Många dröjer det för innan de känner något, så du kan ju mycket välvara en av dem. Moderkaka framtill eller vad det nu var.

Nu har regnvädret nått Tyresö, och det lockar måttligt med en ny promenad. Men jag ska försöka nå mina 10 000 steg om dagen, och dessutom behöver vi ett lås till barnvagnen - så jag får nog promenera till cykelaffären i alla fall. Snorpisen behöver nog snart sova igen.

Äntligen är inbjudningarna till dopet ute, bara en kvar att handleverera och en att posta. Vi körde epost för övriga. Skönt att slippa frimärken och annat - känner att jag fortfarande har nog efter bröllopsinbjudningar och tackkort från 2 år sen.

Och snart kommer maken hem - han började jobba mitt i natten idag, och måste ju få komma hem tidigare då. Skönt. Fast han vill väl inte ha oss här för att vi låter lite mycket om han ska få sova middag.

BS - såna där skrik från ingenting drabbar mig med, men jag trodde de skulle gå över med åldern. Tydligen inte...

• Tinga

Sweet - känns som att de flesta oroar sig lite inför det stora ULet, men det går säkert bra! Kram!

• Liten med Mindre

Det är så kul förresten - att se hur fort barnen utvecklas. I fredags låg Mindre still och tittade när hon låg på mage - och i lördags morse började hon med att tippa över till rygg. Tydligen jätteskoj för det händer hela tiden nu när hon inte är jättetrött.

Undrar nyfiket vad nästa "stora" grej blir.

• Nattson

Sweet, lycka till på stora ul:et och Zozo, lycka till på ditt ul!
    Det är ju så grymt att se det lilla livet där på skärmen!

• Telemarkgrrl

Sweetis, jag håller också tummarna idag! Fast jag är säker på att sötnöten ligger där inne och sprattlar med benen och spretar med fingrarna och ser alldeles alldeles perfekt ut! Kram!

• Piggelin1

Vilket skitväder det är i Gbg idag
    Jaja, har iaf varit ute & traskat en dryg timme, slank bla in en sväng på bokrean nu på em när det inte var så trångt. Blev faktist bara en bok, till min brorson som fyller fem på torsdag.

Telis, vad bra att läkaren var/är så vettig! Skööööönt! Skickar ännu en kram till dig

Sweet & Zozo, lycka till på era resp. UL!

Liten, vad tidig Mindre är på att vända sig! Amanda började vända sig från mage till rygg i helgen som gick (fast JAG som är med henne hela dagarna har fortfarande inte sett det - det var mannen som fick uppleva det magiska ögonblicket )

Zozo igen - det var jag som undrade om det var du i den röda klänningen

Pirr - håller med dig om Ullared! Det är verkligen hysteriskt & så ser man alla med knökfulla kundvagnar, vissa med flera stycken. Heeelt otroligt! Liksom intressant "fältstudie" att gå runt där, så fascinerande! Finns verkligen inget liknande!

Pirr, Muggles & Vänner - har precis mailat er om förslag på dejt! Izzie, hade varit jättekul att träffa dig med, om/när du är i krokarna!

På tal om sömn, det är precis som Tinga skrev innan idag, två steg framåt & ett bakåt. Inatt tyckte Amanda att det var läge att käka både vid två & strax efter fyra - gääääsp... Men trenden finns iaf där tror jag & det är bra! Då får man väl ta de där "tillbakastegen" på köpet... Men just när man börjar vänja sig vid att få sova lite mera, då känns det sååååå tröttande att behöva gå upp varannan timme. I början var det enklare, mer inställd på att det kunde vara så liksom... Nu vet jag att hon KAN sova betydligt längre. Jaja, det löser sig, som vanligt är det väl så att vissa dgr är man lite tröttare än andra, men de goda dagarna & charmtrollet herself väger upp tröttheten

• Mrs  B

Sweet och Zozo
    Lycka till idag!!!!!!!!

Piggelin
    Har faktiskt inte varit ute idag, vädret är helkasst här, blåst och regn i massor. Har Max på potträning istället och det har gått super. La av blöjan vid 9 och än har det inte hänt någon olycka.

Även i natt hoppade Malte över ett mål och jag fick sova 5 timmar i rad, vilken lyx det är!!!!!!!!!
    Annars äter han var 3:e timme på natten.

Ja Ullared är något speciellt.......
    Vi har halltid åkt dit och handlat så länge jag kan minnas och jag åker fortfarande dit minst en gång om året. Men försöker klara av det så fort som möjligt. Hatar mycket folk.

Svar på tråden Barnkarusellen