• muggles

Barnkarusellen

Vickan: personligen har jag enormt svårt för snäckskalsformade handfat och toalock med katter på - URK! Men smaken är som baken, det finns säkert ngn i hålan som tycker kitsch är lyx... Nä "ert" hus var mkt mysigare.

Själv har jag druckit dessa goda viner på sistone:
    Alles verloren (Tinta Barocca)
    Sonoma Zinfandel
    Zondernaam Chardonnay
    Mycket smakrika viner - vilket jag gillar.

• muggles

Vänner: i GP idag står det är barnets storlek (över 4 kg) påverkar också. Men det stämmer säkert inte på alla ändå.

Moa är lite grinig idag, hon är ju förkyld. Då fick jag en flashback, ja just det, det var såå det var innan hon sov ordentligt... Hon blev svinförbannad förut när jag försökte få i henne frukostgröten, det blev ersättning istället.

• muggles

BS: kul att det går bra att lägga Iris, alltid ett steg framåt. Att hon vill amma sig till sömns är nog inte så konstigt, hon har liksom vant sig vid att kunna somna om med bröstet i munnen. Men det går ju också att komma bort ifrån men jag förstår om ni inte orkar ta den striden nu. Man får ta det lite pö om pö ibland! Har du förresten prövat att lägga Iris att sova ute - på dagen alltså? Somnar hon bra kanske du hinner packa upp en kartong - el ännu hellre, ta en kopp kaffe i lugn och ro! Ibland är det viktigare

• muggles

AM: snabb fråga när du är inne - var det en Teutonia Spirit du hade?

• muggles

AM: eventuellt. Det var tanken hela tiden, att köpa en mer lätthanterlig vagn senare, att handla en billig begagnad i början. Det var så svårt att bestämma sig för vad man ville ha, innan man visste mer. Brion har varit jättebra för vårt syfte men jag är sugen på en 3-hjuling.

Lappis: vad bra att du kan göra kollen hos en annan doktor.

• muggles

En oseriös fråga men varför är det alkoholförbud? Kan det skada dig på ngt sätt el är det för att optimera nedregleringen?

• muggles

Lappis: försökte kommentera slottet före lunch men BT la ner verksamheten. Alltså, vilket grymmeslott! Vad skönt att du fick en ljus idé och ringde CvL direkt (jäkla bitch hon i telefonen!). Skönt också att du kan ta dig några små glas... Lite trist att gå på ett sådant bröllop och vara helt torr...

Vänner: dylektiker Men du är i gott sällskap! Här inne stavar jag mkt sämre än annars, undrar vad det beror på.

BS: låter som en utv.period... Typiskt att de blir noll självständiga och klängiga (tur de inte är sådana till 42 års ålder som jag skrev en gång haha!). Jag undrar när Moas nästa period kommer, vi har haft det harmoniskt nu ganska länge. Har inte ens orkat kolla i boken - har bara njutit av friden!

Ska bli kul att komma till Stockholm tjejer - det blir nog av verkar det som! Frågar är bara vilken vecka. Hoppas ni har tid att träffa oss då för det är mest för trådträff vi kommer (jag har bara en annan kompis där).

• muggles

Hmmm... BabyJogger kanske är ngt för oss? Kollade på den nu och den ska tydligen gå att jogga med också (undrar om Moa går med på det bara?! ).

• muggles

Du ska väl ha den som dekoration antar jag BS?

• muggles

En sak jag tänkt fråga ett tag: luktar fårfällar illa inne? Maken såg en på rea på Maxi men då kom det tydligen fram en tjej och sa att de luktar illa inne så han köpte ingen. Annars vet jag att Cicci och Vänner tycker de är bra. El är det bara billiga som luktar?

Svar på tråden Barnkarusellen