Barnkarusellen
BS: om du blir desperat kan du också testa att ge Iris Omega3 (tex EskimoKids), har läst flera trådar på FL där folk hävdar att deras barn börjat sova bättre av det. Det kan ju inte skada i vilket fall...
BS: om du blir desperat kan du också testa att ge Iris Omega3 (tex EskimoKids), har läst flera trådar på FL där folk hävdar att deras barn börjat sova bättre av det. Det kan ju inte skada i vilket fall...
Själv la jag Moa på mage imorse och vagnade henne. Hmmm... det gick mkt lättare. Även om hon inte sov hela tiden så slumrade hon definitivt vilket är mer än hon gjort innan. Hon är kanske inte så pigg som vi tror när hon vaknar den tiden??? Vi ska testa att tejpa upp en svart sopsäck för fönstret så det blir riktigt mörkt (persiennen släpper igenom lite ljus), såg ngn på FL som hävdade att det hjälpte just barn som vaknar tidigt. Värt att testa innan man investerar i mörkläggningsgardiner. Och undrar om inte hon ska få sova på mage from nu...
Borde börja med fredagsstädningen... har nada lust
Har bjudit hem en väninna på ett glas vin ikväll då maken är utsläppt på grönbete (AW). Det är han värd för att jag fick vinshoppa i lördags
BS: där har jag det lite lättare än dig än så länge för Moa kan inte flytta sig själv än. Hon satt helt enkelt kvar i stolen, grät så tårarna sprutade och viftade med armarna och tittade anklagande på mig. Usch, det var inte roligt.
Men som de sa på Bvc, "är det du el hon som bestämmer?". Jag bestämmer - än så länge! Men lätt var det inte...
Jag är övertygad om att det kommer fler och värre matstrider men den här bestämda tjejen men den här vann jag.
Hur är det om du sätter henne i spjälsängen - den kan man väl använda som "hage"?
BS: jag skickar stora sympatikramar till dig! Du kanske också kan koka morotsbitar och potatisklyftor som hon kan gnaga på själv? Hon skulle ju behöva lite protein också för att bli mätt men det är ju lite svårt om hon ska äta själv...
Frågar du på FL så har folk säkert fler tips. Du är helt klart inte ensam om det här problemet... El kanske att Bvc har fler tips till dig?
BS: oj då! Hon verkar ganska smärtokänslig då!
pirr: jo jag har en kompis som haft sitt barn på mage (med larm) hela tiden och hon har sovit jättebra med få nattliga uppvak. Funderar starkt på att hyra/köpa larm och ha nästa ev barn på mage från början!
Hur mår du annars fysiskt?
Break a leg och lycka till Piggelin! Hoppas att ersättning hjälper! Såhär kan ni ju inte ha det...
BS: gör som AM säger vetja, skulle vara jätteintressant att höra vad de har för råd!
MrsB: jo jag såg/lyssnade med ett halvt öga. Jäkla skit, bara för att morgontimmarna var ganska bra idag så sover hon inte som hon brukar på balkongen Ligger vaken och gastar jäkla unge
MrsB: tyvärr missade jag det mesta av hennes berättelse, ville verkligen höra men...
pirr: det är oundvikligt att tankarna snurrar iväg. Kommer du ihåg mina farhågor om en efterbliven dvärg?! Men efter alla UL så är väl risken för ngt felaktigt ytterst liten?
Lappis: äh vad trist besked! Jäkla skit att inte det kunde bara löpa på men som sagt, du får ju iaf dricka utav bara f-n!
MSW: min sista mens började 19/11-06 och jag fick BF 23/8 efter stora UL (sedan kom hon 26/8) - jädrans vad lika vi är!!!