• muggles

Barnkarusellen

Ååååååååååååå, jag är tjötsugen och det är ingen här... Jag är så nyfiken på Lappis resultat så jag har ingen ro att börja städa vilket jag borde. El hoppa i duschen. El plocka undan frukostresterna.

Vickan: har förresten aldrig varit med om det du beskriver ang pillren. Men om det är omöjligt att du är gravid så är det väl ngt som hoppar igång så småningom. Vore det inte ironiskt om du var gravid nu när du bestämt dig för att vänta?! Så typiskt i så fall av livet att sätta en på plats - man ska inte tro att man kan styra livet typ...

• muggles

Nu har jag tjötat med Piggelin en stund! Man KAN ju faktiskt tjöta IRL också kom jag på

Tinga förresten: var och tränade igår och jag kan säga att man har otroligt mkt nytta av att vara vältränad innan graviditeten om man vill träna efteråt. Det går mkt fortare att komma igång igen än jag trodde. Så du ska inte vara orolig, du kommer att vara fit ganska snabbt igen tror jag (förutsatt att du slipper foglossningsproblematik efteråt osv). Jag vet inte hur det funkar men det känns som om musklerna byggs igen upp jättefort nu och konditionen hade jag ju sedan alla barnvagnspromenader i höstas. Ska bli kul att se din mage i maj förresten!

• muggles

Frejis: jag känner igen mig i dina beskrivningar - jag hade nog också känt mig kluven till hela den där processen. Men på ett sätt hoppas jag att ni vill testa med ivf så har ni testat det också. Men varför kan ni inte köpa hund redan nu?

• muggles

AM: jag har varit på Skäret flera ggr och övernattat, bla en gång med vår "tjejresa" (som förra året gick till Dublin). Har bara gott att säga om dem! Mysiga rum, vacker matsal, trevlig personal, fin skärgårdsmiljö. God rustik mat, inga märkvärdigheter (förvänta er inte gourmetklass bara så blir ni inte besvikna), underbar rödspätta tex. Goda viner har de också. Ett ex är när jag och maken var där på romantikhelg så beställde han en havskatt och jag en rödspätta. När huvudrätten skulle komma in kom servitören och sa att de hade gjort fel och gjort 2 rödspättor. Han bad om ursäkt men erbjöd oss två alternativ; antingen få 2 rödspättor och få den ena gratis el att vi fick vänta så skulle de göra om båda rätterna. Mkt trevligt initiativ, sånt gillar jag, när inte gästen behöver bråda!

• muggles

Tack för tips AM - ska genast titta på dem. Jag borde nog gjort det här inlägget i resetråden kom jag på...

• muggles

Tinga: jo jag har tränat 2ggr/vecka sedan nyår och nu går jag på intensivpass igen (började med medel) sedan en tid tillbaka. Och du var ju 17 så mkt mer tränad än jag! Jag kände i början av bäckenet vid sidorörelser men då tog jag det bara försiktigt med just den typen av rörelser och nu känns det ingenting längre. Känner mig precis som innan jag blev gravid förutom att jag var mer tränad då, men kroppen känns stabil och bra igen, och jag kan verkligen ta ut mig på alla sätt. Sorry till alla träningsointresserade!

• muggles

Gah, om den där doktorn bara visste att han håller halva BT på sträckbänken!

• muggles

Instämmer i det BS säger, måste snart iväg men hade hoppats på ett besked om blodprovet innan dess.

Nattson: du kommer att få grymma armmuskler av att lyfta en 5-6-7-8 kgs klump dagarna i ända! Armarna var det som var mest tränat hos mig...

• muggles

Telis: ha det grymt skönt i solen, snön och med dina telisar!!!

En grej jag inte fattar; om man nu råkar bli gravid - är det inte farligt att använda hormoner för nedreglering? Typ farligt för det ev embryot. El vad händer då? Är det så att kroppen kan stoppa det så att det är ett skäl till att man inte blivit nedreglerad?

Svar på tråden Barnkarusellen