Barnkarusellen
Lappis: vad jobbigt att inte veta! Jag tror också på slemhinnan som Frejis. Gravtestet kan som sagt visa positivt i ett senare skede. Men skitjobbigt att gå och behöva fundera!!! Håller tummarna så de blir blå!!!
Lappis: vad jobbigt att inte veta! Jag tror också på slemhinnan som Frejis. Gravtestet kan som sagt visa positivt i ett senare skede. Men skitjobbigt att gå och behöva fundera!!! Håller tummarna så de blir blå!!!
Halloj Junilejon, kul att höra ifrån dig! Vi har ju fått hälsningar via MrsB men det är ju inte riktigt samma sak...
Lappis: fan att inte testet kunde visat positivt, nu får vi alla en sömnlös natt Vad dumt att de inte tog blodprov för att utesluta grav när de ändå var igång. Att inte blödningen har kommit kan ju tyda på en icke-fungerande nedreglering men då skulle du väl inte haft en tjockare slemhinna? Nåja, jag förstår att du inte vill hoppas på ngt. Jag hoppas att vi får pom-pomma och krulltrumpeta imorgon!
junilejon: när det blåste som värst här i Götet så var jag i Stockholm Köpte en tidning och såg bilder på en parkering där bilarna låg och flöt - alldeles i närheten där jag bor... Pratade med en tjej på ett fik som ligger på ett hörn och där hade en av deras kunder gått runt hörnet, varvid vinden tagit tag i henne så hon lyfte från marken och bröt armen när hon damp i backen igen! Shit! Nä, jag är ingen "mässperson", jag tycker det är tråkigt med mässor.
Lappis: din historia är berättad i detta hus med! Började ngt i stil med att "nu är det superspännande i tråden"
Kollar om det är en minikanin på gång...?
Ha, det är du och jag som har morgontidiga barn Vänner!
AM: är du på jobbet nu eller? Hur går det med era planer på nr2?
Lappis: förlåt att vi tjatar!!!
Äh vad fasen. Vad kan du få för besked från SH idag då? Hoppas att du kan festa loss järnet på bröllopet nu iaf!
BS: vad tror du om att ta matstriden vid bordet med henne istället för på natten? Jag var tvungen att göra det med Moa härom dagen och det har funkat mkt bättre sedan dess. Nu är ju Iris större och säkert mer envis har mer vilja pga det, så du kanske få ta mer än en matstrid. Men hon måste ju börja äta på dagarna. De sa till mig på Bvc att barn lär sig supersnabbt att vägrar de äta tex puré så får de ersättning istället (i mitt fall), el vägrar de äta så får de amma istället ( i ditt fall).
Jag fick rådet att servera och så äter hon det hon äter, sedan plocka bort utan att truga om hon inte vill ha mer. Det slutade med att hon illvrålade av hunger och vägrade ändå att äta. Men jag lät henne vråla "klart", stod och skalad potatis under tiden. Herregud vad det ryckte i mammagenen att ge henne ersättning/välling istället (vilket var precis vad hon ville) men jag tänkte att "nu jävlar". Och till slut, vet inte hur länge det tog, kanske 15 min(?), så åt hon faktiskt. Efteråt var hon solen själv Och sedan dess har det gått jättebra med puréerna.
Som sagt, Iris kanske inte ger upp så lätt för hon är ju större och fattar mer. Men jag tror du måste försöka.
Kan du också servera små brödbitar (vitt bröd med leverpastej tex) så hon kan pilla i sig själv? Det rådet fick jag också av Bvc.
Din svårighet är väl att hon antagligen inte vill bli matad men samtidigt vägrar välling, annars hade hon ju kunnat suga i sig det själv från pipmugg tex. Men du får vara kreativ och försöka komma på saker som hon kan äta själv.
Lappis: ja jag begriper mig inte på det här med slemhinnan. Onödigt av den att luras om du nu inte är gravid, då kunde väl processen lika gärna ha fått flyta på som den gjorde sist. Så himla tråkigt iaf. Men skönt att du har bröllopet att se fram emot, det låter ganska häftigt